Wel of niet... en hoeveel?

verschillende mensen hebben gezecht dat ik in de laaste fles van 23.00uur rijstebloem moet doen dan zou ze beter slapen… !!!
ma hoeveel moet ik dan erin doen…?
ze is nu bijna 3 maanden en krijgt snachts geen fles meer word wel soms nog wakker ma geef haar dan een paar slokjes water en ze slaapt weer verder tot 7.00uur ongeveer… verder meld ze zig overdag om de 4uur voor een flesje van 180+6schepjes (5totaal)
groetjes femke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Femke,

Ik hoor ook altijd veel moeders over rijstebloem in de laatste fles. Ik doe het zelf bij mijn zoontje ook niet. Hij is nu bijna 6 maanden. Hij haalt de nachten nog gewoon door, dus volgens mij heeft hij het niet nodig. Ik weet ook niet zo goed wanneer je nou moet besluiten om hiermee te beginnen. Dus lees met je mee, haha

Ik heb op dit forum ook weleens gelezen dat kindjes last van verstopping kunnen krijgen van rijstebloem? Dus daar moet je wel mee oppassen.

oke dan wachten we samen op een antwoord
wat zou je dan in de fles kunnen doen om het dikker te maken??

Als ze het niet nodig lijkt te hebben zou ik het lekker zonder doen.
Scheelt een hoop gedoe, en weer extra spul in je keukenkast

M.

Waarom wil je de flessen dikker maken? Wij gebruiken in de flessen altijd 2 scheppen Johannesbroodpitmeel. Hier zitten verder geen voedingsstoffen in maar maken de voeding iets dikker. Wij doen dit vanwege het spugen en omdat Dani heel snel drinkt. Hierdoor doet hij iets langer over de fles. Al gaat dat de laatste tijd niet helemaal meer op. Ik gebruik sindskort ook speen 3 en dat gaat al een stuk sneller. Je zou ook een speentje met wat minder gaatjes kunnen gebruiken. Dan moeten ze er niets meer moeite voor doen.

Hier wel rijstebloem in de laatste flesmaar ben die wel aan het afbouwen omdat hij 's morgens bambix gaat krijgen.Maar zover ik weet mag dat pas vanaf 4 maanden , is in ieder geval wat het cb hier zegt en ook op het pak staat

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Allereerst: je moet dus niks. Doe alleen rijstebloem in die fles als je daar zelf ook achter staat.

Onze meiden hebben nooit pap 's avonds gehad en die sliepen op een gegeven moment ook goed door, dus voor goed doorslapen is het niet per se altijd nodig.

Doorslapen kun je niet forceren. Als ze het nu goed doet op die paar slokjes water 's nachts, zou ik helemaal geen pap in haar laatste fles doen.

Mocht je wel rijstebloem gaan gebruiken, hou er dan rekening mee dat dat en stoppende werking op de darmpjes heeft. Dus als ze bijv. moeite heeft met de ontlasting dan moet je sowieso niet beginnen met rijstebloem.

Groetekes, Sje

@Michelle, Bambix begint bij 6 maanden. Onze jongste mocht er bij 5 maanden al mee beginnen omdat zij zo’n last had met rijstebloem.

Groetekes, Sje

ja bambix is bij 6 maanden ikke helemaal geen erg in gehad vandaar nu pas hahahaha komt omdat je niet meer bij het cb komt voor dat hij 11 maanden is dus moet het zelf niet vergeten nu allemaal hahahaha

Groetjes Michelle

hier ben ik blij mee…
bedankt voor de tips!!

heb ik nog even een vraagje…
ze drink nu haar flesje binnen 5 a 10 min leeg!
snel he?? soms huilt ze even erna betekent dit dat ze nog honger heeft??

Nee hoor, ze heeft dan geen honger meer anders zou ze niet de hele nacht doorslapen (op die paar slokjes water na).

Ik denk dat het gewoon vermoeidheid is na zo’n laatste fles.

Groetekes, Sje

ja dat is waar…
en ik moet haar om 23.00uur ook al echt wakker maken

bedankt!!

Kan goed dat ze binnenkort zelfs van de laatste voeding af is.

Wij moesten vooral onze oudste op het laatste ook wakker maken voor de late voeding. Lukte alleen maar door haar uit te kleden tot op haar rompertje (was winter!). Dan kreeg ze het koud en werd ze wakker! Halverwege de voeding viel ze weer in slaap.

Groetekes, Sje

Dat huilen kan ook komen omdat ze nog zuigbehoefte heeft na de fles. Omdat ze de fles zo snel drinkt is haar zuigbehoefte nog niet helemaal bevredigd. Je kan eens uitproberen om na het fles drinken nog even je pink in haar mondje te doen. Als ze dan nog gaat zuigen dan heeft ze dat nog even nodig! Dit had Dani in ieder geval wel.

Kijk uit met die pink i.v.m. spruw! Beter geen troostpink. Dan liever iets van een speentje als er echt nog zuigbehoefte is.

Groetekes, Sje

ja ze heeft een speentje al een hele tyd meestal na de fles ja en verder ziet ze dat ding niet echt zitten gelukkig
ja de laatste fles doet ze haar ogen nog niet eens open…
blijft meestal ook wel iets over van de fes
hoe weet ik dan of ze die nog nodig heeft… verlopig toch nog maar geven totdat ze snacht helemaal niet meer wakker word?!

stoppen met de 23.00 uur fles is bij ons een kwestie van uitproberen geweest. wij kregen eigenlijk het advies om het minimaal een week te proberen (geen fles meer dus om 23.00 uur) en dan gewoon laten slapen. Slaapt ze door tot de volgende ochtend dan heeft ze de fles niet meer nodig. Wordt ze na een week nog steeds 's nachts wakker omdat ze honger heeft dan heeft ze de fles nog wel nodig. Dit is dus ook hoe wij het gedaan hebben en hier heeft het gewerkt. Succes ermee. Ik hoop dat het lukt.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb de rijstebloem wel gekocht toen Joey 4 maanden was, maar dat was meer omdat ik dacht dat het hoorde. Na een hele winkel aan flessen en spenen aangeschaft te hebben, waarvan geen enkele combinatie goed was voor rijstebloem ben ik er mee gestopt. Ik kreeg het niet voor elkaar om hem dat te laten drinken. Enne hij deed het zonder rijstebloem ook goed hoor Nu hij 6 maanden is geweest krijgt hij wel smorgens bambix uit een bordje. Hiermee ga ik helemaal niet proberen het uit een fles te geven, ik vind een bordje veel leuker, beter voor de mondmotoriek en ik heb gewoon geen zin in dat gedoe met flessen

Groetje Anouk

ik snap echty niet dat de meeste de nutrix niet uit de fles krijgen hahhaha. heeft dylano dan zo’n vreselijke zuigkracht of wat. moet ik wle zeggen dat hij altijd dikke voeding heeft door de nutriton en die ging niet door zijn rijstebloem hier gingen 4 eetlepels bij de fles en ging zonder problemen. ik heb een difraxfles met m speen. en dat werkte hier perfect.
Ik vind de fles nog zo lekker knus 'smorgens

Groetjes Michelle

Dan heb je echt geluk! Ik heb alle flessen zo’n beetje geprobeerd, ook difrax, maar niks lukte.
Ik vind het ook wel lekker knus om 's morgens de fles te geven hoor. Joey krijgt nu nog de helft van de eerste fles (200) in de fles en de andere helft pap. Dit is omdat hij na 12 uur slapen zo’n honger heeft dat hij veel te ongeduldig is om direct met de lepel te eten. En daar geniet ik nog wel van, maar binnenkort ga ik toch echt afbouwen met die fles, en dan gelijdelijk aan meer pap uit het bordje geven. Gelukkig heeft hij smiddags nog een fles, en 's avonds na het badje. das ook zo’n heerlijk moment, lekker fris en fruitig in een schoon pyamatje en blote voetjes. dan issie al heel moe, en kruipt hij met het drinken helemaal tegen mij aan heeeeerlijk!

Groetje Anouk