Wel of niet een bedhekje?

Mijn jongste zoon (2,5 jaar) slaapt sinds 3 nachten in een groot bed en is elke nacht en ook al en bij een middagdutje uit zijn bed gevallen. Daar bestaan dus speciale bedhekjes voor, maar mijn man denkt dat dat uitstel van executie is, want ‘ze moeten het toch een keer leren’ en wil dat ie dat nu dus gelijk leert.

Hoe hebben jullie dat bij jullie kinderen gedaan of wat is jullie mening hierover?

Tja daar is ook wel iets voor te zeggen. Alleen ik zou denk ik toch eerst voor een bed hekje gaan (ik ben wel een beetje een softie als het om m’n kindjes gaat). Ik was ook wel van plan Nika met zo’n 2,5 jaar op een groot bed te laten liggen, maar dan wel met een hekje. Ook gemakkelijk voor op vakantie op een stapel bed.
De babywalz heeft ze in ieder geval niet zo duur.

Hoi SeeSeeEm,

Onze dochter van net 2, slaapt sinds half juli in een groot bed. Zij is er de eerste dag ook 2x uitgevallen. (Gelukkig hadden we voor de zekerheid een matras op de grond naast het bed gelegd). Wij vinden ook dat ze het op een gegeven moment moeten leren, maar die jonge kindjes hebben nog niet intern ingebouwd zitten dat ze ongeveer op 1 plek moeten blijven tijdens het slapen. Wij volwassenen kunnen dat wel, maar die kleintjes hebben dat gewoon nog niet. En dat leren ze volgens mij ook niet sneller als je ze steeds uit bed laat vallen. Dat komt pas als ze een paar jaartjes ouder zijn, dus ze leren het echt vanzelf. Je hoeft dus niet bang te zijn voor uitstel van executie.

Daarbij komt, je moet er toch niet aan denken dat ze eens een keer zo vervelend vallen dat ze iets breken, of dat ze nog ernstiger terechtkomen.

Wij konden bedrekjes lenen van een vriendin die ze op dit moment niet gebruikt. We hebben er nu nog 1 in gebruik aan de lange kant van het bed en aan het voeteneind heb ik onder het matrasovertrek een opgerolde badhanddoek gelegd. Dat houdt net genoeg tegen. Als ze daar tijdens het slapen tegenaan komt, krijgt ze op de een of andere manier een seintje dat ze weer terug moet.

Dus misschien is zo’n opgerolde badhanddoek het proberen waard. Hoef je niet meteen bedrekjes te kopen.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Gewijzigd door - Sje op 16 Sep 2005 20:56:32

Gewijzigd door - Sje op 16 Sep 2005 20:57:35

wij hebben het nooit gedaan,ze zijn er gelukkig ook nooit uit gevallen…

misschien kan je een oud matras neerleggen valt hij iig zachter…

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Wij hebben zelf bij Evianne er een plank tegen geschroefd, want ze zijn immers wel eerst gewend dat ze alle kanten opkunnen zonder concequenties. Nu moeten ze het zelf ineens gaan aanvoelen en dat gaat denk ik niet van de een op andere dag. Bij ons in bed zijn geen bedhekjes en daar slaapt ze ook soms in. Ze valt er niet uit of zo, maar ik denk dat dat komt omdat ze door dr eigen bedhekje (plank ) nu automatisch doorheeft hoeveel plek ze heeft.

Hier wel een bedrek, demi is 4 en zonder dat ding valt ze keer op keer uit bed, dat vind ik echt zielig, dus ze houd dat ding voorlopig nog wel…

Groetjes Nathalie & Co

Lisa was nog geen 2 toen ze naar een groot bed ging. De eerste 2 nachten is ze een paar keer uit bed gevallen. Toen hebben we zo’n bedhek ervoor gedaan en dat werkte perfect. Toen ze 2,5 was hebben we 'm weggehaald (eerder mocht ie van mevrouw zelf niet weg).

Een bedhek geeft toch een veilig gevoel vaak.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Bedankt voor jullie reakties.

Ik ga het vannacht met de opgerolde handdoek proberen (als ie dat toelaat, want alles wat vreemd is moet weg). Ik had het aanbod bedrek van een kennisje gekregen, dus het kost me niets hoor, alleen mijn man dacht dat het overbodig zou zijn. Er ligt dan wel een matrasje naast, maar hij wordt meeste keren wakker als ie valt dus als die handdoek niet werkt, ga ik toch maar voor het traphekje.

Wanneer weet ik dan wanneer ik hem weg kan halen?

Lisa gaf het zelf aan…“die hoef ik niet meer”, zei ze op een dag.
Toen eruit gehaald en ze is nooit meer uit bed gevallen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Geen idee wanneer zo’n bedrekje eruit kan (ze zullen het inderdaad vaak wel zelf aangeven), maar zolang ik ons oudste dochtertje nog op de meest vreemde plekken en in de meest vreemde houdingen in haar bed vind, blijft dat rekje er lekker in staan voor de veiligheid.

Succes met de handdoek! Nogmaals, leg hem onder het matrasovertrek, dan lijkt het bij het bed te horen en gooit je kindje hem er niet zelf uit.

quote:
Nogmaals, leg hem onder het matrasovertrek, dan lijkt het bij het bed te horen en gooit je kindje hem er niet zelf uit.

Goeie tip !!!
Evianne slapt nu vrij rustig, ze ligt niet meer in alle hoeken van dr bed, dus ik denk dat ze de grens nu wel doorheeft, maar zolang je ze inderdaad nog op andere plekkies vind, of er helemaal tegenaan, zou ik het lekker laten zitten.

sam gaat ook al bijna in een groot bed (hij past niet meer in het ledikant) en ik heb voor de zekerheid wel een bedrek, ik vind het zielig als hij eruit zou vallen.sam is ook nog wel jong om zonder bedhek te slapen maar hij is zo groot dat hij wel in een groot bed moet

groetjes karin, mama van sam 11-11-2003

Vannacht is het goed gegaan, hij is er niet uitgevallen.
Op naar nacht 2!

Daan slaapt nog op de grond ( wel te verstaan op een matras hoor). Hij ligt ook regelmatig naast de matras. En wel met de knieen op de grond en zijn hoofd op het kussen. Ik zou zo pijn aan mijn benen krijgen maar slaapt blijkbaar heerlijk zo.

Het is bij Daan ook wisselend hoe hij slaapt. De ene keer rustig de andere keer rolt hij het hele bed door.

Maar dat van die opgerolde handdoek vind ik een goed idee. Ik ga ´t ook eens proberen.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Wij hebben er al bedranden aanstaan maar jonas slaapt nog steeds in zijn klein bed.

Om een reden dat meneer niet blijft liggen en 1000 keer terug opstaat.

Kim,fiere mama van Tibo*(°+10.12.2001) & Jonas (°09.08.2003)

Nou, die opgerolde handdoek lijkt niet zo hoog, maar het werkt wel. Een gouden tip (ga je niet nog een keer bedanken hoor Ingrid, anders kom ik zo slijmerig over) in ons geval!

graag gedaan hoor

ik bedankte je juist niet hoor

een simpele oplossing is om er een matrasje naast te leggen, als hij dan uit bed valt,valt hij niet zo hard, bij Rick werkt het prima

groetjes Bianca mama van Rick

Een matrasje hadden we er idd nog naast, maar als ie wakker werd door de val (ook niet eens altijd) dan begon ie het hele huis bij elkaar te schreeuwen, dus voorkomen leek ons beter. Vorige week hebben we de handdoek weggehaald en hij is nog maar 1x uit bed gevallen daarna.