Wel of niet doen wat CB zegt?

Hallo

Mijn zoon Kane heeft al een aantal weken last van droge uitslag op zijn buik en soms tussen de berg door op zijn hoofdje. Spugen doet hij nauwelijks, lacht, is vrolijk, speelt enz. Ik heb al van alles geprobeerd te smeren maar het wordt niet echt minder. Op zijn armpjes en beentjes heeft hij niets. hij heeft wel een droge huid maar die heb ik ook. het zijn niet echt losse vlekjes maar 1 grote rode drogere plek. net boven de luier.

Het CB wil me nu van de nutrilon omneo over laten gaan op nutrilon pepti omdat ze denken dat hij een lichte vorm van koemelkallergie heeft. Mijn mannetje is buiten af en toe wat jeuk op zijn droge buikje, zeer tevreden, huilt bijna nooit, Alleen als hij moe is en honger heeft.

Wat zouden jullie doen?? er zit ook geen koemelkallergie in de familie of zo. Kan het een allergie voor wasmiddel zijn? Ik gebruik GEEN wasverzachter.

groetjes joyce

joyce Kurstjens-huber

Ik zou het even met de huisarts opnemen. Kijken wat die zegt. Gebruik je overigens zwitsal in bad?? Want er zijn veel kindjes die zeker in het begin niet goed reageren op Zwitsal. Morgan had dat ook.

Groetjes,

Michèle

Mee eens, even naar de huisarts.

Vaak heeft die toch meer verstand van dit soort dingen dan het CB, is mijn ervaring. Als hij ook koemelkallergie denkt, kun je overstappen, anders kun je misschien even bij de dermatoloog langs ofzo als de dokter het nodig acht.

Succes!

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou ook even naar de ha gaan. En idd geen geparfumeerde produkten gebruiken in bad ( dus geen zwitsal oid). het enige wat voor kleintjes goed is ( want heel zacht) is Weleda. De ( bad- en huid) olie is fijn voor het droge huidje, ik gebruik het ook voor Neeltje. Het is wat duurder maar je doet er echt lang mee en werkt goed.
groetjes en succes!

Lilypie First Birthday tickers

mijn zoontje Jip heeft ook een behoorlijk droog huidje en is verder ook tevreden. Ik doe tegenwoordig hele goede badolie (Balneum) in zijn badje. Dit helpt echt heel goed tegen zijn droge huidje. Misschien heb je er wat aan.
Succes!!

er is al veel gezegd over een droge huid, dus daar heb ik niets aan toe te voegen.

Verder is het niet snel zo dat een kindje kma heeft.
Vaak hebben ze ook meerdere symptomen en niet alleen eczeem, want dat kan ook van 100duizend andere dingen komen.
Zeker als het ook niet in de familie voorkomt, is het niet waarschijnlijk.

Je zou even langs de HA kunnen gaan om het te bespreken, en verder de tips hier voor een droge huis opvolgen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hej hoi,

onze joep, nu de 10de week in, had het ook,… maar kreeg het ook meer.
Heel stom, had het ook vaak gehoord, maar bij ons lag het aan de wasverzachter.
En inderdaad de zwitsal in bad…

groetjes…

Hier ook een baby met ooit een huidje als een rozijn, het zat echt overal! Als ik hem in bad deed werd het vuurrood, ben toen op aanraden van een vriendin overgestapt op Balneum badolie, en Balneum zalf.
Ik doe hem nog maar 2x per week in bad, en doe dan een dun laagje zalf op de droge plekjes, het helpt hier echt geweldig!

Hij blijft een probleemhuidje houden. maar het is al stukken beter dan hoe het was.

Niet alleen wasverzachter, maar ook het wasmiddel kan al huidproblemen geven.
Ander wasmiddel proberen kan ook geen kwaad.

M.

Hoi,

Zou het ook even aan de huisarts laten zien.
Als het koemelkallergie zou zijn zou je kindje toch meer vlekken moeten hebben over zijn lichaam.
Kan het ook zijn dat je daar misschien waar dat plekje zit een keer niet goed hebt afgedroogd?
Babytjes hebben namelijk snel smetplekjes.

Zou voor 1 plekje niet meteen overstappen op andere voeding.
Het cb zit er ook wel eens naast.

Groetjes Lisan.

Als het echt alleen om 1 flinke rode vlek gaat, en je kindje heeft verder geen klachten dan klinkt dat niet als een koemelkallergie. Onze zoon heeft dat namelijk, maar die heeft een heel scala aan problemen/klachten.
Het lijkt ook niet heel logisch dat het van wasmiddel of wasverzachter komt, want dan zou je kindje het toch op meerder plaatsen op z’n lijfje uitslag hebben en niet alleen een vlek op de buik.
Voordat je alles gaat veranderen voor wat betreft de voeding zou ik toch ook eerst eens naar de eigen huisarts gaan en een kijken wat die ervan zegt.

Sterkte, en laat nog even weten hoe het is afgelopen.
Groetjes Carolien.