Wel of niet de box alvast op zetten?

Wij hebben hier een kleine klimaap. Ik ben er een beetje bang voor dat Rens straks in de box gaat klimmen als de baby er is. Is natuurlijk sowieso opletten geblazen met een baby en een peuter maar heb nu al visioenen dat Rens erbij in klimt en de box dat niet houd.
Is het zinvol om de box alvast op te zetten en Rens nu al te leren dat hij er af moet blijven of haalt dat niet veel uit?

groetjes Ramona

Zal ik mijn mening geven. Wel de box tijdig opzetten maar niet nu al…

Weet je als hij nu al staat en je loopt misschien nog wel overtijd dan begrijpt hij het misschien ook niet meer. Het brengt soms al zo’n onrust mee … en een box neemt veel plek in hoor zal blij zijn als ik die plek weer zelf mag benutten hahaha…

Tips:
*Zet samen met hem de box op. Vertel daarbij dat het voor de kleine baby’s is en niet voor grote jongens … blablabla… (zou dit met 38 weken doen).
*Ook zo met het bedje voor de baby … die is er misschien al eerder. Leer hem daar ook maar eens mee dat dit voor de baby is …

Verder … euh … hier wel 2 boys in de box met bijzijn van mama (foto hyves) … ze genieten samen soms zo leuk!! En … Jurian is echt heel voorzichtig met babys…

Al is het maar voor je eigen gevoel, ik zou dan de box over een maandje ofzo neerzetten. Dan heb je nog ruim de tijd om Rens er ook aan te laten wennen dat hij daar vanaf moet blijven. Op die manier wordt het natuurlijk wel duidelijk zichtbaar voor hem.
Practisch gezien zou ik het nu nog niet doen, dan zit je wel een hele lange tijd met zo’n extra ding in de kamer terwijl het nog niet nodig is.

liefs,
Rinske

Ik zou het nu ook nog niet doen, maar over een aantal weken. Dan kun je Rens ook nog leren dat hij er niet in mag klimmen.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

Denk idd dat ik nog maar een maandje wacht.Be natuurlijk pas bijna 7 maanden. heeft nog wel even tijd en het zijn idd ondingen in je kamer.

groetjes Ramona

Wij hebben de box twee weken voor de uitgerekende datum neergezet,
en natuurlijk vond Hylke dat reuze interessant.
Hij wilde er natuurlijk even in liggen.

Dat mocht, voor een keer, en meteen geleerd dat de box niet voor
grote jongens is, maar voor babies.
Zelfde geld trouwens voor het ledikant.

M.

Ik heb de box nu een 2 weken staan, net als de kinderwagen. De eerste dagen was het erg in trek. Ze moest ook weer in de box, en natuurlijk 100 x per dag in de kinderwagen kijken.
Ik heb haar toen in de box gezet, maar dat vond ze helemaal niks. Dus daar was ze snel klaar mee.
Na een paar dagen was het wel klaar. Nu loopt ze er af en toe nog heen en kijkt ze even. Nee beeb zegt ze dan. En dan is het weer klaar

Zal over een paar weken wel anders zijn!

Ow ja, ik zou persoonlijk de box niet vast zetten.