Wel of niet boos worden midden in de nacht?

Hallo, mijn dochter van 2 is erg bijdehand voor haar leeftijd. Nu hebben we haar vanwege ziekte en drukte in december ongeveer een maand tussen ons in laten slapen als ze wakker werd in de nacht (zo tussen 12 en 2 uur snachts werd ze wakker). Nu willen we graag dat ze weer in haar eigen bed blijft. Ze slaapt op zoch goed in (ook overdag) maar middenin de nacht probeert ze vanalles zodat ik maar bij haar blijf zitten tot ze slaapt. Nu wil ik dat best doen, maar na 30 min roept/huilt ze weer. Niets helpt, van negeren, laten huilen, bij haar zitten, boos worden. Ze presteert het zo om ons wel 4 uur wakker te houden. Hoe kan ik dat nu het beste oplossen??

toverwoord negeren en laten huilen hou dit maar eens een poosje vol

Ja inderdaad, toverwoord is negeren! Ze is jullie tot wanhoop aan het drijven en ze lacht zich suf dat jullie erin trappen.
Negeren net zolang tot ze weer normaal doet.
Kost je waarschijnlijk wat avonden en nachten maar dan weet ze wel dat er met papa en mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje

Ja dat denk ik ook dat we allebei even een knop moeten omzetten. Ik voel me ook best schuldig dat ik boos op haar wordt. Ik zet er gewoon naast haar bed en loop dan weg, ze gaat dan helemaal uit haar stekker, maar kruipt dan wel zelfs haar bedje in en zegt, slapen he, niet huilen… Dus dat begrijpt ze prima, alleen na 20 min begint dat weer… Dus gewoon helemaal negeren (ook niet kamer in en toestoppen) en maar latern huilen, ook als dit uren kost?? pfff

Je had haar eigenlijk nooit bij jullie in bed moeten nemen. Dat vinden ze heerlijk en dan is er bijna geen weg meer terug.
Dus vol blijven houden met negeren. En boos worden is eigenlijk oneerlijk. Je hebt haar zelf een vinger gegeven door haar bij jullie in bed te laten slapen en ze heeft de hele hand genomen. Dus eigenlijk kun je het haar niet kwalijk nemen dat ze nu doet zoals ze doet. Ze weet dat jullie over te halen zijn doordat ze bij jullie in bed mocht slapen dus ze kijkt nu hoever ze daarin kan gaan. En geef haar eens ongelijk. Wat zou je zelf doen als je peutertje van 2 was?

Groetekes, Sje

Slaapt ze niet meer in een slaapzak? Dan kan ze toch haar bed niet uitkomen? Gewoon weer slaapzak aan dus! Ben je al 1 stap verder!

Groetekes, Sje

Nee ik heb haar in een peuterbed gedaan met dekbed etc zodat ze zich een grote meid voelt. Ze vind het ook prima dat bedje en komt er ook nooit uit, ze gaat gewoon huilen om aandacht en vraagt of ik bij haar wil zitten of kroelen… Die slaapzak wil ze niet. Ik kan alles terugdraaien en de spijlen meer terugzetten op haar bed (ze heeft een leander bed wat als ledikant gewoon nog is alleen heb ik aan 1 kant de spijlen en nu uitgehaald. En haar halfzus van bijna 4 slaapt dan een paar nachten per week bij ons en daar hebben we nooit problemen mee. Als ik dan zeg, Sarah slaapt ook gewoon in haar eigen bed, helpt niets… Ze is gewoon te klein om dat te begrijpen, ze wil gewoon inderdaad lekker bij ons liggen… Ik ga gewoon die knop omzetten en haar de komende nachten compleet negeren… Ben benieuwd…

Alle sterkte en succes ermee!

Groetekes, Sje