Wel of niet beginnen met hapje?

Goedemorgen,

Micky is nu 4 maanden en we zijn erg aan het twijfelen of we al gaan beginnen aan wat hapjes groente of fruit. Graag hoor ik van jullie wanneer jullie zijn begonnen en hoe dat is gegaan.
Volgens mij heeft ze er namelijk al wel behoefte aan, ze smakt de hele dag door, als wij aan het eten zijn staart ze je de hele tijd aan en ze stopt alles in haar mondje. Op het CB bureau zeggen ze dat het beter is te wachten tot 6 maanden omdat de kans op allergie nu nog groter is. Ze heeft wel een gevoelig, droog huidje, maar dit is geen allergische reactie. Papa heeft hooikoorts en is allergisch voor katten, verder geen allergiën in de familie.

Wat vinden jullie?

Groetjes Sandra

hoi
Wij zijn ook met 4 maanden rustig aan begonnen, zo nu en dan een paar hapjes (dat van een lepeltje eten lukte in het begin toch nog niet zo goed).
Het is wel handig om dan 3 x achter elkaar hetzelfde te geven, zodat zo aan de smaak kunnen wennen, en de eventuele reactie op het hapje te constateren.
Emma heeft ook een droog huidje, maar verder nog nergens last van gehad!
wij zijn begonnen met worteltjes, viel erg in de smaak.

succes ermee!

Groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook hooikoorts in de familie en dylano zelf eczeem maar mochten van het cb gewoon met 4 maanden beginnen met zowel fruit las groente en rijstebloem, had hier binnen anderhalve week alles ingevoerd en is goed gegaan. Wel een paar dagen dezelfde smaak geven want dan kun je zien of ze er op reageren

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ook wij zijn op advies van het CB met 4 maanden begonnen met fruit. Dit omdat het volgens hen beter was voor de darmen dan groente. We begonnen met fruit en dat mochten we dan na 1 week gaan afwisselen met groente. Toen we met 5,5 maand weer kwamen mochten we en groente en fruit op 1 dag gaan geven. Maar in het begin mocht het fruit geen naam hebben. Een kwart stukje appel ofzo en dat langzaam aan uitgebreid naar meer.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

hier ook gewoon met 4 maanden begonnen. het cb heeft tegen ons gezegd dat je vooral moet kijken naar allergies in de familie. rustig aan begonnen met zachte smaken en dat telkens een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak. wel eerst wat gerommeld met het lepeltje, maar ook dat was een kwestie van wennen.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wij zijn ook met vier maanden begonnen, met groente. Groente wekt minder snel een eventuele allergische reactie op dan fruit, dus is ‘veiliger’ wat dat betreft. Een paar dagen achter elkaar dezelfde soort, een paar hapjes per keer. Als dat goed gaat, een nieuwe smaak enzovoort. Ik zou zeggen, gewoon voorzichtig proberen en zien hoe het gaat. Je kan altijd weer stoppen als ze er niet goed op reageert.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook met iets meer dan 4 maanden begonnen. Toen maar steeds een paar hapjes. Bij ongeveer 5 maanden had Dani echt behoefte aan ander en meer eten, dus vanaf die tijd krijgt hij het volop.

Bij ons bij het CB werd aangegeven dat het nog niet echt nodig is om bij 4 maanden te beginnen, maar dat het wel mag. Handigste om te beginnen met potjes waar 1 soort fruit of groente in zit (bijvoorbeeld peer en bij groente worteltjes). Zo kan je kijken of je kleintje misschien allergisch is voor een bepaald product.

Ik zou het gewoon proberen!

Hier ook met 4 maanden zoetjes aan gestart. De eerste weken at ze muizehapjes maar opeens rond de 6 maanden gingen er hele potjes in.

Dank voor alle reacties!
Ik ben er nu ook uit, we gaan het gewoon proberen!!! En reageert ze niet goed dan stoppen we gewoon weer en wachten we alsnog tot 6 maanden!

Ik denk echt dat ze het super zal vinden! Heb er helemaal zin in!
Groetjes Sandra

Fototoestel in de aanslag hè bij die eerste hapjes! Eventueel mag je de foto’s ook hier plaatsen hoor, vinden wij wel leuk…

Groetjes!

Als ik dit zo lees, gaan wij ook maar voorzichtig aan beginnen met een groentehapje. Twan is namelijk ook de hele dag door aan het sabbelen en vindt alles wat bij ons in de mond verdwijnt bere-interessant!

Groetjes tamara

Lilypie 6 - 18 Ticker

Wij zijn ook met 4 maanden begonnen met een paar hapjes. Wij zijn eerst met groente begonnen omdat Demi heel erg last van darmkrampjes heeft gehad. Later zijn we ook fruit gaan geven. Inmiddels gaat er per dag een potje fruit 4+ èn een potje groente 4+ met smaak in!!!

Lilypie Kids birthday Ticker

Nou we gaan het weekend beginnen met de hapjes hoor! Wilde alleen nog even vragen hoe we dat moeten opbouwen. Beginnen we met een paar lepeltjes en dat dan een week ofzo en daaarna dan een lepeltje meer? Of geven we gewoon meteen zoveel als ze zelf wil?
Ik hoop dat het goed gaat want ik begrijp de laatste tijd niet zoveel meer van haar “ritme”. Zoals gister de eerst fles om 07.00, 190/6, toen weer om 11.00 ook 190/6, toen met moeite tot 15.00 gerekt ook weer 190/6, dus tot hier ging het goed, maar toen kwam ze om 18.00, 160/5 en toen weer om 21.30, 190/6 en meestal krijgt ze dan om 23.00 nog een fles maar dat kwam dus nu niet uit dus heb ik haar laten slapen maar toen kwam ze dus nog om 00.30 en om 04.00!!! En dan vanochtend weer om 08.00.
Ik begrijp er echt nix van, ze sliep zo goed maar sinds een paar weken blijft ze s’nachts komen, meestal 1 keer, maar dat ligt er dus aan hoe haar laatste fles uitkomt. Ik geef haar dan maar 120/3 dat vindt ze prima omdat ik anders echt teveel geef in 24 uur.
Ik geef haar meestal overdag alles 160/5, wilde het gister even proberen met 190/6 in de hoop dat ze dan om de 4 uur komt en op de 5 voedingen uit gaat komen, maar dat gaat dus niet lukken, vandaag maar weer gewoon aan de 160/5.

Ik heb al rijstebloem geprobeerd in de laatste fles maar dit maakte nix uit, ze raakte alleen verstopt dus daar ben ik weer mee gestopt. Als iemand nog andere ideeën heeft, graag??!!

Groetjes Sandra

Hoi Mickey,

Geef je 's nachts als ze komt ook nog voeding dan?
Ik kan je helaas geen raad geven. Bij Twan zijn we afgelopen vrijdag begonnen met rijstebloem tijdens de laatste voeding en dat gaat prima! Onze man heeft al 5 nachtjes van 19-19.30 tot 06.00-07.00 doorgeslapen, hoop dat dat zo blijft gaan. Twan heeft 5 voedingen per dag nu ongeveer op de volgende tijden: 06.30 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.15 uur. Hij krijgt iedere voeding 180+6 (friso standaard). Heb jij voeding voor hongerige baby’s? Misschien een idee?
Die hapjes moet je opbouwen, tenminste 3 dagen hetzelfde smaakje, en je moet vlgs mij beginnen met groente. Nu is het nog meer voor de smaak om te wennen, vanaf 6 maand zal ze het echt nodig hebben. Wij gaan van het weekend wrs. ook met groentehapje starten. Twan is zo aan het sabbelen de hele dag en alles wat wij in onze mond doen is erg interessant!

Ps mail nog ontvangen??

Groetjes tamara

Lilypie 6 - 18 Ticker

quote:
Nou we gaan het weekend beginnen met de hapjes hoor! Groetjes Sandra

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090526/EYTm.jpg" alt=“Lilypie 1st Birthday Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/rhSHp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

en??

kleine tips:

*savonds in badje doen ipv smorgens (weet niet wat je doe?) maar worden ze lekker loom en slapen ze goed
*wij doen met bedtime van natusan insmeren… heerlijk en niet goed geld terug garantie!
*rust voor hij naar bed gaat geven (dus geen tv/radio aan/niet druk etc)
*bedje draaien (heel dom maar kan echt wonderen verrichten)
*als hij toch wakker wordt … water geven. Wil hij dat niet dan evt voeding heel dun vermengen dus evt 2 schepjes ipv 4 op 120 ml

Hoi,

Ik geef nog wel voeding s’nachts, zonder eten gaat ze echt niet weer slapen…ik begrijp er ook nix van. Misschien moet ik meer jou schema gaan aanhouden want Twan komt ook nog wel vaak na 3 uur, misschien werkt dat dan bij Micky ook?! Als ik haar namelijk 190/6 aanbied drinkt ze het wel op, ik maar haar voor de laatste voeding wakker, behalve dan de laatste dagen dan wordt ze zelf wakker, misschien haar ook maar laten slapen…ga het vandaag gewoon eens proberen, wie weet!

Spannend he die hapjes, wij gaan ook met groente beginnen ben echt benieuwd wat ze ervan vindt!
Ik mail je morgen weer even terug!
Hoe is het met de stuwing?
Groetjes

Oh we geven trouwens Nutrilon Omneo omdat ze nogal gevoelige darmpjes heeft.

In bad is misschien nog wel een idee, dit doe ik nu s’ochtends. Maar na 7 uur slaapt ze meestal prima, tis ook niet dat ze moeilijk in slaap valt ofzo, dat gaat allemaal goed, ze wordt gewoon wakker. En ondat ze eerst wel doorsliep snap ik niet wat er nu dan anders is.

Water kan ik nog wel proberen ook, misschien heeft ze wel gewoon dorst.
Groetjes

Is goed hoor, mijn mail doet het alleen niet goed, daarom, ik dacht dat hij weer niet was overgekomen.
De stuwing is nog steeds aanwezig, het doet nu alleen iets minder pijn. Denk dat het nog wel even duurt voor mijn borsten weer een beetje soepel zijn.

Als je mijn schema wilt aanhouden moet je wel weten dat Twan 90cc per dag teveel krijgt volgens ons CB, maar met minder neemt hij geen genoegen en Twan is niet te dik, dus ga ik gewoon op deze manier verder. Hij mag 910cc hebben en hij krijgt 950-1000 cc. Niet iedere flesje gaan helemaal leeg. Nu zit er trouwens nog 1 borstvoeding bij, dus nu nog niet zo heel erg. Volgens ons CB moet hij steeds iets minder krijgen, maar dat zie ik al helemaal niet zitten.
Doe ook maar wat mijn gevoel ingeeft en waar Twan zich goed/lekker bij voelt. Hij plast goed en poept goed, dus niks aan het handje volgens mij.

Groetjes

Lilypie 6 - 18 Ticker

En de vier-maandensprong kan een rol spelen!

Groetjes!