Geven jullie je kids na de groentenhap nog een toetje na?
Zo ja, wat zijn dan geschikte toetjes?
Mirjam

Geven jullie je kids na de groentenhap nog een toetje na?
Zo ja, wat zijn dan geschikte toetjes?
Mirjam

Wij begonnen met yoghurt en kwark. Gewoon puur, zonder iets erin. Vinden ze vaak heel lekker. Later gaven we ook wel eens vla ofzo. Ze adviseren vanaf 9 maanden een toetje te geven en vanaf dat moment de laatste fles daardoor te vervangen.
Groetjes,
M
Als je per se een toetje wil geven danoontje heeft toetjes met opvolgmelk. Moet je even in de schappen kijken. Mijn moeder kwam daar laatst mee, dacht dat het wel goed zou zijn voor morgan
Groetjes,
Michèle

Yoghurt zonder iets erin. Ik geef alleen een paar hapjes toet als ik merk dat ze nog honger/trek heeft.
ik geef yogholino’s want gewone toghurt lust hij niet. Ik geef het niet als toetje, maar als tussendoortje als hij het niet rest tot de fles. Is zo’n 3x per week. Soms ook als hij zijn warme hap niet opeet want de fles is pas 2,5 uur later.
22-12-2009 colin geboren
Hoi!
Met 7 mnd (en een beetje) hebben ze ons op het CB geadviseerd een toetje te geven na het groente hapje. Dat hoefde niet persee een ‘kindertoetje’ te zijn, ze mocht gewoon met ons mee eten. Meestal krijgt ze dus iets van fruityoghurt, vind ze erg lekker! Vind het ook erg leuk om te geven omdat ze er zo van geniet
Ik had er laatst ook al een topic over geopend. Toen werd er gezegd dat je beter met 9 maanden kon beginnen. Ik ben net woensdag naar het CB geweest en daar zeiden ze dat we wel mochten beginnen. Maar ik wacht toch nog even tot ze 9 maanden is. maar de meningen verschillen er nog al over. Je moet doen wat jou het beste lijkt. Als we straks gaan beginnen gaan we wel met gewone yoghurt beginnen.
Hier nog geen toetjes, wegens koemelkallergie. Maar als we tzt toch gaan uitproberen ga ik eerst voor Yoghurt zonder iets erin (zoete dingen lusten kinderen over het algemeen altijd wel dus begin ik liever met iets anders, en er zit minder/geen suiker in).
Als we ergens anders eten en wij krijgen wel een toetje dan geeft ik Jasper altijd een beetje appelmoes of wat fruithapje toe zodat hij er niet bij zit te kijken.
Groetjes Carolien.