Wel of geen toetje?

Ik heb hier al verschillende meningen gelezen van wel of geen toetje maar ik vind het vreemd dat site dus wel yochurt en kwark aangeeft bij 6-7 maanden. Is dat om ons lekker in de war te brengen?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Wij gaven met 7 maanden wel een toetje, omdat wij toen de laatste fles al hadden laten vallen. Als je de laatste fles nog geeft, zou ik nog even wachten tot die fles eraf is. En natuurlijk ivm allergieën; als je kindje een verhoogde kans heeft op KMA, dan ook nog even wachten tot 9 maanden.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan krijgt heel af en toe een toetje. Als ze heel erg honger heeft of als mamma weer eens een smaak aan het proberen is die ze echt niet lekker vind. Maar verder nog niet want ze krijgt nog een fles voor het slapen gaan. Geen 200 want de red ze niet, maar genoeg om geen toetje te geven althans te moeten geven. en wij hebben geen allergieen in de familie dus het cb zei dat het oke was.

Groetjes,

Michèle

Dylano krijgt het ook alleen als ik inderdaad nieuwe groente heb die hij echt niet moet. Was tot nu toe maar 1 keer was aardappels met mais

Groetjes Michelle

Wij gaven wel een toetje: gewone magere yoghurt zonder toevoegingen.
En verder: niet eten, geen toetje. Dat hebben we vanaf het begin ingevoerd.

Groetekes, Sje

Dat heb ik bij mijn dochter nooit gedaan toetje kreeg ze altijd ook als ze slecht at want dan kreeg ze toch iets binnen en ligt eraan wat voor toetjes je hebt natuurlijk maar uit de meeste halen ze ook voedingstoffen die ze nodig hebben. Bij madelon was het toen ze ouder werd eten niet op dan niet meer snoepen na het eten alleen zat ze daar niet zo mee want was en is geen snoeperd. Die maak je nog steeds blijer met een stuk fruit

Groetjes Michelle

Oh, dat “dan krijgen ze toch iets binnen” heeft bij ons nooit een rol gespeeld. Ze krijgen door de dag heen genoeg gewoon eten aangeboden en als ze dat niet willen dan is er blijkbaar ook geen plaats in de buik voor een toetje. Klinkt heel streng maar een toetje kunnen ze verdienen hier. Als ze honger hebben eten ze echt hun warm eten wel hoor dus ik ben nooit bang geweest dat ze niet genoeg binnen hadden op het moment dat ze weigerden te eten.

Ze eten hier zo slecht 's avonds, dus we gebruiken het toetje als stimulans. En dan geldt dus wel “dan krijgen ze toch iets binnen”. Alleen dan andersom!

Groetekes, Sje

Moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn dochter nooit slecht gegeten heeft, het is geen grote eter maar ze eet in principe wel alles. Alleen gekookte aardappels lust ze echt niet. Dus hebben we op een gegeven moment de regel ingevoerd van er staan 3 dingen op tafel aardappels, vlees en groente en je eet er 2 van. de enigeste keer dat ze dan aardappels pakte met een hoop gekokhals maar regel is regel is als we doperwtjes aten. hahahaha die vindt ze nog viezer. Ze is nu trouwens op ee nleeftijd dat ik me er niet meer mee bemoei

Groetjes Michelle

Dan is het anders inderdaad als ze nooit een slechte eter geweest is.

Maar hier hebben ze alleen in de babytijd redelijk gegeten. Verder is het afhankelijk van wat er op tafel staat. Eigenlijk lusten ze ongeveer alles en dingen die ze echt niet lusten (gebakken champignons, paprika) die mogen ze van mij op de rand van hun bord leggen. Dus als ze slecht eten, hebben ze het echt aan zichzelf te danken niet aan wat er op tafel staat.

Maar zodra ze vandaag iets goed eten en ze morgen zitten te viezeriken met precies hetzelfde gerecht, kunnen ze het morgen echt schudden met hun toetje gewoon omdat ik weet dat ze te lui zijn om fatsoenlijk te eten. Nou dan hebben ze blijkbaar ook niet genoeg energie om wel een toetje naar binnen te werken.

Strenge mama ben ik he?!

Groetekes, Sje

Ik denk dat ik wel het toetje geven zou net als mijn moeder. Alleen was er bij ons het verschil tussen jogurt met suiker of een luxere toetje. In mijn geval iets met fruit want mijn ma zat in de bijstand. Enne die suiker hoefde ik niet, ik was gek op zuur

Maar zo zal ik het hier ook doen denk ik. Luxe toetje of gewoon yoghurt als ze slecht gegeten hebben of goed.

Groetjes,

Michèle

nee waarom zou je dan een strenge moeder zijn sje ieder heeft zijn eigen regels.

Groetjes Michelle

Vanaf 9 maanden hebben ze echt een toetje nodig, daarvoor nog niet. Toen
Tim 9 maanden was is bij ons de fles na het eten vervallen en die hebben we dus vervangen voor een toetje.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
nee waarom zou je dan een strenge moeder zijn sje ieder heeft zijn eigen regels.

Ja, da’s waar. En hier weten ze niet beter. Ze zeuren ook nooit door of ze toch een toetje krijgen want ze weten niet beter dan: “geen eten, geen toetje”. Zijn ze mee opgegroeid.

Groetekes, Sje

Ik heb tussen mijn tweede en derde het gepresteerd om een jaar lang na elke hap alles uit te spugen en ik was brood en broodmager. Alleen citroenen at ik en ik was nooit ziek. Maar mijn moeder was blij als ik die bak yoghurt binnen hield…

Groetjes,

Michèle

Ik geloof gelijk dat je moeder dan blij is als je wat binnen houdt
Citroenen!!!

Groetjes Michelle

Eh ja die moest ze verstoppen voor me. Ik at elke dag een halve citroen. En een hele als ik de kans kreeg

Groetjes,

Michèle

Michèle, ben jij in een vorig leven zuurpruim van beroep geweest ofzo?

Groetekes, Sje

ik ben gestopt met yoghurt geven want het is OF rico kan niet tegen yoghurt OF het is teveel na een 200 gram potje.
hij moet er ontzettend van overgeven dus ik ga het nu een paar dagen laten rusten en over een paar dagen ga ik het hem als tussendoortje geven, mocht ie dan weer spugen gaan ze een allergietest doen met pleisters in het ziekenhuis.
die moest ie zoiezo doen als hij 10 maanden was maar dat gaan ze dan dus vervroegen.

getverrrrrrrrrrrrrrrrrrr Michèle. ben jij erg hahahhahaha

He jasses Inge hopelijk is het inderdaad gewoon teveel

Groetjes Michelle

ja zeker jakkes het stinkt echt naar echt echt braaksel en ik ga dr echt bijna zelf van over mijn nek