Wel of geen speen


#1

Wel of geen speen?
De één zweert erbij, de ander vindt het maar niks: over het geven van een speen wordt heel wat gediscussieerd. We zetten de voor- en nadelen op een rij.


#2

eerste keer paar maand zeg maar had onze joyce wel een speen

maar nu wil ze hem echt niet meer, ze gaat ermee gooien net of het speelgoed is

wel mooi natuurlijk dat het zo gaat hoeven we het ook niet afte leren

liefs ciska


#3

Toen Nina werd geboren, gaven we haar regelmatig een speentje, omdat ze zoveel zuigbehoefte had en mijn borsten er zowaar afvielen....:-)

Na 6 weken ruilde ze speen in voor rechterduim, dit ging complet vanzelf...ik heb haar nog wel "speen" aangeboden, maar mevrouw prefereerde toch echt haar eigen vlees !

 

Groeten Dees


#4

Als je kindje gaat spelen in de box of waar dan ook geef het dan geen speentje maar leer het zo snel mogelijk bv alleen met slapen gaan dat hij/zei een speentje krijgt Jordy is nu 6 maanden ik ben nu een maand bizig alleen een speentje te geven als ie gaat slapen is erg verdrietig is..

Tries


#5

mijn idee is dat ik een speen beter kan afleren dan de duim.
omdat een speen kan ik weg gooien en dat gaat met een duim niet lukken.

ik ben wel van mening dat je al snel de baby moet laten wennen dat alleen met slapen het de speen krijgt en niet met spelen.

Groetjes Tries


#6

Ik ben ook voor de speen, als je kindje veel zuigbehoefte heeft, en lekker rustig is mijn een speentje, zie ik geen reden om het te laten! Wel is het belangrijk, en dat is vooral aan de ouders, om de speen te doseren! Als het kindje wakker is en aan het spelen is in de box of wat dan ook, geen speen! En als je baby dreumes wordt, probeer dan ook het middagslaapje zonder de speen te geven! Dat scheelt zo veel gedonder met het gebit later.

groetjes carin


#7

Rick heeft nooit een speen gehad en nooit gehoeven, Als ik hem een speen gaf, gooide hij er zo weer uit. Ik vind het ook niet erg. Rick had genoeg aan de zuigbehoeften van de fles.


#8

Leuke discussie, maar onze jongen was vanaf de eerste week duidelijk. Zijn duim ging voor een speen. Ik heb minuten lang de speen aan hem aangeboden, maar zodra ik de speen los liet... pffft... belandde dat ding aan zijn voeteneind.

Ja, een speen afleren is misschien makkelijker door het af te pakken, maar is dat de manier waarop ik onze jongen iets wil leren?
En ik heb zelf nooit gespeend of geduimd en heb zes (!) jaar een beugel nodig gehad. Ik ken daartegenover mensen die of een speen of een duim hadden en die geen beugel nodig hadden.

Dus welke keus heb je dan? Gewoon laten duimen en grotendeels leert hij het zelf al af (1,5 jaar).