Wel of geen peuterbed?

Onze zoon ligt nu nog in een ledikantje, maar als hij geen slaapzak aan heeft, probeert hij er uit te klimmen. Met slaapzak gaat dat gelukkig (nog) niet. Maar wat is de volgende stap? Een peuterbed of direct een 1-persoonsbed? En hoe lang liggen ze gemiddeld in een peuterbedje? Dan zou ik die namelijk ook nog voor mijn dochter kunnen gebruiken. Het lijkt zo zonde van het geld.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Graag hoor ik jullie ervaringen!

Hier is H. met 18 maanden over gegaan naar een meegroeibed. Dat heb ik eerst een tijd op de peuterstand gehad en toen het echt koud werd heb ik `m groter gemaakt zodat het dekbed erop kon.

Je kunt dus ook voor een meegroeibed kiezen.
Die kun je uitschuiven en daar zijn ook hele leuke in!

Hier is mn dochter vanaf 18 maanden in een gewoon 1 persoonsbed gegaan. We hebben wel een bedhekje erop staan zodat ze er niet makkelijk uit kan vallen.

Ook hier een meegroeibed, wat nu nog op de peuterstand staat. Dylano was 2 toen hij daar inging.

Liefs Michelle

Wij hebben een 1 persoonsbed voor onze dochter. Ze slaapt er nu een paar weken in, en is ruim 3… lang in haar ldeikant geslapen dus!
Ik denk dat er weinig verschil zit tussen de 2 soorten bedden. Ik vind het beide keren balen dat ze er zelf uit kunnen komen… Van een goede slaapster is het hier echt naar bagger gegaan! Dus het is dat we er echt niet meer om heen konden, maar anders bleef ik nog lekker bij het ledikant!

Groetjes Manderijn.

Hylke is meteen naar een groot bed gegaan.

M.

Rens is hier gelijk naar een groot bed gegaan en als noa zo ver is gaat ze ook gewoon op een groot bed. Ik vind die peuterbedjes een beetje zonde van m’n geld eigenlijk.
Met rens is het altijd goed gegaan. Eerst met een hekje en nu al een hele tijd zonder.

Groetjes Ramona

Erik lag een paar maanden voor z’n derde verjaardag in een groter bed. Hij heeft eem peuterbed. Daar kan 'ie nog wel een aantal jaar in liggen. En voor €100 bij de ikea voelden we ons ook niet bekocht In jullie geval zou ik zeker overstappen, want het is behoorlijk riskant als ze uit het ledikant gaan klimmen. Dat heeft Erik nooit gedaan, vandaar dat hij pas zo laat naar een ander bed overging.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Tim is van zijn ledikant naar een peuterbed gegaan. Net als Mriek koste dit bed 100 eur. Vind ik nou niet overdreven veel om te zeggen zonde van mijn geld. Hij was 2 jaar en 3 maanden toen hij overstapte, omdat hij uit zijn ledikant ging klimmen. Vind het zo groot voor die kleintjes, om meteen over te stappen naar een groot bed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben ook een peuterbed. Voordeel vind ik dat het wat beschutter is en er is meer ruimte over op de slaapkamer.
Daarnaast hoop ik dat er oooit nog een tweede in komt te liggen, dus dan vind ik dat bed goed gebruikt.
Ook hier was het bed trouwens 100€.

Liefs, Anne

En tot hoe lang liggen ze er dan (ongeveer) in? Onze tweede kan dan waarschijnlijk nog niet in het peuterbed, dus dat wordt nog een peuterbed en daarna ook nog 2 1-persoonsbedden. Vandaar. 100 euro vind ik ook niet veel geld hoor, als ze er een paar jaar in kunnen. Maar hebben ze bij de ikea niet hele afwijkende maten van bedden (en dus beddengoed)?

Bij jullie zit er zo weinig verschil in dat je dan idd 2 peuterbedden moet gaan afschaffen en daarna 1 persoonbedden. Volgens mij kunnen ze tot een jaar of 5/6 in zo’n peueterbed. alhowel mijn nichtje van 3 had ook zo’n peuterbed maar die moest gelijk al op de een na grootste stand(1,70) omdat ze het anders zelf te benauwd vond. Dan maakt die 30 cm voor een een persoonsbed ook niet zo heel veel meer uit.
Die peuterbedden staan trouwens vaak voor een habbekrats op marktplaats. Als je een beetje creatief bent dan maak je daar zo een lekker stoer bedje van. Zou ook nog een optie zijn als je wel graag een peuterbed wil maar niet zo veel wil uitgeven aan iets wat je niet zo heel lang gebruikt.

Groetjes Ramona

Wij hebben dit bed, we konden hem gewoon afhalen hier in de buurt:
http://www.ollibolly.com/slapen/peuterbed/peuterbed-sem.html

Volgens mij ligt het sowieso aan de lengte van je kindje hoe lang hij in een peuterbed kan. Ons bedje is 150, dus tot hij 120 of 130 is kan hij er denk ik wel in. Enne… Seth is nu 97 cm, dus dat zal nog wel even duren.

Liefs, Anne

Bedankt voor jullie tips! Siem is nu 93 cm, maar ik verwacht inderdaad niet dat hij “ineens” heel hard zal gaan groeien. Ik zal eens op marktplaats speuren of ik iets geschikts kan vinden!