Wel of geen lampje/ knuffel in bed?

Hallo

Ik heb even een vraag. Mijn zoontje heeft tot nu toe alleen zijn tutteldoek mee in bed gehad. Verder hangt er ook niks aan het bedje om te spelen omdat ik gelezen had dat baby’s goed het verschil moesten weten tussen de box waarin gespeeld wordt en het bedje,

Kane is nu 2 weken 1 jaar en speelt niet meer in box. Als ik hem om 19.00 in bed leg, hoor ik hem ook niet meer en valt zonder protest in slaap. Alleen wordt hij sinds een paar weken huilend wakker midden in de nacht. Misschien gedroomd?
Nu zat ik te te denken om een knuffel met melodie en lampje erin mee naar bed te geven maar ik ben bang dat hij dan ipv meteen in te slapen gaat spelen.

Wat zouden jullie doen?

groetjes mama van Kane

joyce Kurstjens-huber

Beste Joyce,

Mijn gevoel zegt dat je dat beter niet kunt doen (volgensmij aan je verhaal te lezen vind je dat voel je dat zelf ook zo), vooral een lampje dat dan gaat branden kan ervoor zorgen dat hij juist wakker word terwijl hij misschien inderdaad alleen aan het dromen is. Ik heb bij Joaquin op zijn kamertje zon lampje voor in het stopcontact maar dat is constant aan, het geeft net voldoende licht om een beetje te kunnen zien in zijn kamer. Verder geef ik hem wel een knuffeltje in bed en tutdoekje. Joaquin knuffelt en/of tut daar (nog) niet mee tot mijn verbazing. Behalves ochtends hoor ik hem er wel eens mee spelen maar misschien dat Kane het wel heerlijk vind om te knuffelen, zou het eens proberen!

Wat je ook kunt doen is als hij begint te jengelen met de babyfoon het muziekje nog eens aanzetten… maargoed dat is alleen van toepassing als je zo`n babyfoon hebt met die optie om de muziek van afstand te regelen (is wel ideaal! Werkt bij ons ook kei goed).

Verder zou ik me niet te druk maken, ik ken het probleem goed, heb er met Joaquin ook op en af last van maar een paar keer consequent zijn en alleen bij hard en langer dan 15 minuten huilen een paar keer troosten dan is het weer een paar weken rustig (waarschijnlijk).

Liefs, Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Dion is ongeveer van dezelfde leeftijd als jou zoontje en wordt 's avonds ook weleens wakker maar valt dan na een tijdje ook weer in slaap. Hij heeft geen knuffel of doekje bij zich in bed.
Valt jou zoontje wel weer in slaap of blijft hij wakker. Als hij weer in slaap valt zal ik zeker geen knuffel bij hem in bed leggen maar wachten tot deze fase weer over gaat

Zelf vind ik even spelen in bed niet erg. Nora en Anna hebben alletwee knuffels in bed en er is een nachtlampje aan. Geeft ze zekerheid, denk ik. Soms hoor ik Nora of Anna nog even kletsen tegen de knuffels in bed. Na verloop van tijd gan ze zelf slapen. Dus hier wel een knuffel en een nachtlampje!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Ik vind spelen in bed ook niet erg.
Op den duur gaat de box eruit en een bed is een plek om te slapen EN om te ontprikkelen.
Dus als je zoontje graag even in bed nog wil spelen voor het slapen of als hij wakker is zie ik daar het probleem niet in.
het punt is wel met zo’n ding wat jij erin wil hangen…
Rico vond dit als baby erg fijn. Wij hadden zo’n sterrenprojector van winnie the pooh.
maar toen hij wat meer kon doen dan alleen liggen ging hij echt etteren op den duur.
hij wilde NIET slapen. bleef maar op die belletjes drukken, en sliep om 10 uur s’avonds nog niet.
toen heb ik het eruit gehaald en besloten dat hij knuffels in bed kreeg meer dan 1 en niet alleen een tutteldoekje. Nu speelt hij gewoon met knuffels in bed en daar slaapt hij zoiezo ook mee dus dan is het ook niet zo erg.

Jony van bijna 3 jaar, heeft in haar bed een apparaat hangen van Fischer Price rain forest. http://link.marktplaats.nl/393254225 ( hij is nieuw niet meer te koop) Jony kan hem zelf aan zetten doormiddel op een knop te drukken, deze gaat vanzelf uit. En ze kan hem ook uit zetten door middel nogmaals op de knop te drukken.
Ik vindt hem zelf ideaal, ik heb hem bij haar in bed gehangen toen ze zo onrustig was ivm reflux klachten.
Daarnaast heeft ze haar favorieten knuffel in bed, en een nachtlampje.

Greetzz Cora

Hai Joyce,

Valt Kane uit zichzelf weer in slaap? of blijft hij huilen?
Hier ook zo een periode gehad rond de leeftijd die jouw zoontje nu heeft.
We luisterde altijd heel even of het afzakte en hij weer in slaap viel (vaak sliep hij gewoon nog een soort door als je in zn kamer kwam).
En anders even kort een aai over zn bol zeggen dat alles goed is en hij lekker kan gaan slapen heeft hier verder goed gewerkt met een paar weken was dit "ineens"weer over.

O,ja bart heeft alleen een tutdoekje in zn bed en dat is zn vriend.
Verder heeft hij niets in bed

Bo had in het begin ook geen doekjes ofzo in bed, helemaal niks. Toen kwam hij ook in deze periode terecht en heb ik hem een knuffeldoek gegeven, en het probleem was gelijk over!! Soms hebben ze dat gewoon nodig,k en een knuffeldoek is in mijn beleving heel wat anders dan speelgoed.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers