Wel of geen jus

Ik ben beniuwd wanneer kindjes ook jus over de aardappeltjes mogen hebben. Rens is bijna een jaar en eet zo goed als met de pot mee(alleen nog niet zo gekruid en nog zoutloos) maar als hij 1 is dan mag hij da toch helemaal. Tot nu toe deed ik een klontje boter over zijn aardappels maar nu hij die in stukjes eet is dat wel een beetje droog. En weer gaan prakken wil ik ook niet want het gaat goed zo, behalve dus zijn aardappels. Hoe doen jullie dat?

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Eva eet nooit jus. Wij prakken alles in grove stukken en dan eet ze een mix van aardappel, vlees en groenten. Wij eten ook niet veel jus, hooguit een keer uit zo’n pakje. Maar Rens mag best jus hebben hoor, als ze 1 jaar zijn mag eigenlijk alles. Tenzij je inderdaad heel scherp eet of heel veel zout gebruikt. Maar als jullie gewoon vlees maken en je geeft Rens wat jus, dan is dat prima!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dylano krijgt ook gewoon jus

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Anna krijgt eigenlijk nooit jus. Ze vindt het wel lekker, maar wij zelf gebruiken geen jus. Ze eet haar aardappelen zonder jus of saus en dat gaat goed hoor.

Mijn man eet wel jus, maar ik nooit. Tim eet alles zo op, dus vind het nog niet nodig hem jus of saus te geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wij eten zelf gewoon jus. met rens nooit geen problemen gehad met eten. Nu eet hij alles in stukjes, ook niet geprakt, en heb ik het idee dat de aardappel te droog is voor hem hij krijgt het weg maar niet van harte dus ik dacht dat het misschien met jus wel beter te doen zou zijn voor hem. Zelf eet ik ook niet graag aardappel zonder jus. maar vraag me af of dat al mag.

Groetjes Ramona

Weet niet of hij het met jus wel wil eten hoor. Heb eigenlijk ook nog nooit sausjes gegeven. Wel gezond dat nathan niet van saus houd, maar ook wel lastig denk ik. moetje toch wel veel rekening mee houden zeker?
Rens eet tot nu toe bijna alles, nog wel althans. Zal met de peuterpuberteit nog wel veranderen misschien. Alleen fruit gaat niet geweldig. Fruithapjes wil meneer niet meer dus maar stukjes gaan geven. EEn halve banaan of een halve peer en dan houd het helemaal op. Kiwi mag hij niet, mandarijn weigert hij. perzik is ook geen succes. Geef hem af en toe maar wat uitgeperste sinaasappel voor de vitamienen.
Brood gaat super, hij eet twee boterhammen in hooguit 10 minuten, de kleine vreetzak. Ga toch maar jus proberen dan is de aardappel niet zo droog.

Hier een meneertje die wel jus/saus krijgt. Gewoon het minimale dat het net niet te droog is om te eten want dan zit hij echt te pruimen. En zodoende leert hij alles eten. Weet nog dat ik thuis ook nooit saus kreeg… bij vriendinnetje kreeg ik dat toen wel… en vies dat ik het vond. Nu eet ik het nog niet altijd maar … manlief en Jurian wel.

Mijn kleine krijgt geen jus, maar vaak iets van zelfgemaakte tomatensaus (ook over de stampot) vind het gezonder, heel klein beetje olijfolie, uitje, tomaten, basilicum, soms een klein teentje knoflook, geen zout soms beetje peper, en dan even een tijdje laten koken, gezond en lekker en dan zijn de aardappeltje niet te droog!

ik maak er altijd een beetje stamp van met halfvolle melk, geen jus dus, maar af en toe zit er een beetje jus bij omdat rijco altijd wortelstamp maakt, en doet ie in de pan altijd een scheutje jus ipv melk.
en dan nog, doe ik er een scheutje melk doorheen voor rico.
hij vind het lekker zo dus