Wel of geen borst

Mijn zoontje is 5 maanden en we zijn sinds ongeveer 3 weken aan het bijvoeden omdat hij steeds maar korte slaapjes deed en we het idee hadden dat hij wakker werd van de honger. We zijn de hapjes nog steeds rustig aan aan het uitbreiden omdat hij dat aangeeft te willen. We doen nu nog niet een heel potje omdat we bang zijn dat wanneer we te hard gaan hij krampjes krijgt.
Wanneer ik werk (ma en di) ziet zijn dag er als volgt uit:
7 uur borst
10 uur fruithapje
11.30 uur borst
15.30 uur borst
17.30 uur groentehapje
en dan nu het “probleem”: Wel of geen borst om ongeveer 18.30?
Hij kan met een vroege avondvoeding (om 20.30) doorslapen tot 7 uur. Zonder borst na het groentehapje vindt hij prima, maar wel een borst dan drinkt hij ook nog goed 2 borsten. Ik vind 17.30, 18.30 en 20.30 zo veel. de avondvoeding later doen zou ik zelf jammer vinden.
Hebben jullie een idee wat ik het beste zou kunnen doen?

Hoi,

ik zou hem nog wel gewoon de borst geven ,je geeft wel aan dat hij wel goed drinkt dus is dat een teken dat hij die behoefte wel heeft,hij is ook 5 maand dus mag hij dat best nog wel hebben hoor!
je zou tussen 18.30 en 20.30 in kunnen voeden,maar 3 bv-gen is wel wat weinig voor een baby van 5 maand.
gewoon doen zou ik zeggen

gr diana

Wanneer ik een voeding zou minderen zou ik uitkomen op 4
7,11,15 en 21 uur. Is dit ook te weinig?

Hoi,

nee 4 voedingen is goed,aangezienjou kleintje bijvoeding krijgt is meer niet nodig.
Omdat hij nog geen volledige bijvoedingen krijgt is 3 weer te min,dus met 4 zit je precies goed is mijn idee.
Normaal is bijvoeding tot 6 maand nog niet nodig maar jou kleine geeft aan honger te hebben,dit kan heel goed zijn,maar met 6 maand geef je fruit,groente en 4 voedingen(evt yoghurt met wat fruit ofzo kan ook nog)
ik hoop dat het zo lukt

groetjes diana

Bedankt. Best moeilijk om te bepalen wanner hij genoeg heeft gehad. Hij went nu nog en daardoor geef ik hem nog geen hele potjes. Ik weet dat hij peer lekker vindt. Kan ik dan een 3/4 potje peer geven en 1/4 van een nieuw smaakje. Zo weet ik dat hij wel een heel potje op heeft en dat ik geen borst er meer achteraan hoef te geven. Is dat de goede manier?

Ja zo kun je hem idd laten wennen aan een nieuwe smaak,en van de nieuwe smaak kun je dan steeds iets meer doen en van de peer iets minder.ik doe datzelfde met appel en peer want Djayden vindt peer ook erg lekker,en nu ik het mix met appel smult hij er ook lekker van.