Wel of geen bloedprikken?

Ben vanochtend met Dylano na de ha geweest ivm constant keelschrapen al een maand of 2 dat is dus gewoon een heel irritante gewoonte. Denk vraag gelijk om bloedprikken om te kijken waar hij nu allergisch voor is, maar zij deed het liever nog niet omdat je daarna een jaar moet wachten ofzo als er niets uitkomt. Maar als wij wilde mocht het wel. Heb ook het formulier meegekregen en de toverzalf ligt klaar bij de apotheek. Nu begin ik alleen weer erg te twijfelen. Wat zouden jullie doen?

Liefs Michelle

Dion heeft met 2 jaar bloedgeprikt. Hij liep toen bij de ka voor bronchitus. Vanaf 2 jaar zei hij dat het kon dus ik zou zeggen gewoon gaan voor de zekerheid. Als ze ouder zijn (weet niet meer hoe oud)Er is mischien vervelend voor hem maar misschien help je hem er ook mee.

Als je zekerheid wilt hebben wat betreft allergische klachten zou ik het gewoon doen.

Wat is gezegd over dat keelschrapen? Ik heb voor hetzelfde met de oudste een poos geleden bij de huisarts gezeten (aan mijn kan van de familie zijn we allemaal van die schrapers en kuchers) en de dokter hield het op zogenaamde bolusklachten. Zie google.

Groetekes, Sje

@Sje de ha hield het op een gewoonte, zeg maar een soort tic. Ze dacht dat het wel over zou gaan en dat meneertje dan weer iets anders gaat doen. Als ik op google zoek krijg ik van alles over zeeuwse bolussen, erg lekker maar denk niet dat je dat bedoeld

Liefs Michelle

@Sje de ha hield het op een gewoonte, zeg maar een soort tic. Ze dacht dat het wel over zou gaan en dat meneertje dan weer iets anders gaat doen. Als ik op google zoek krijg ik van alles over zeeuwse bolussen, erg lekker maar denk niet dat je dat bedoeld

Liefs Michelle

Oh haha, ik zat er dichtbij maar niet helemaal: globus klachten moet je op zoeken.

Groetekes, Sje

Tja het zou kunnen natuurlijk, maar hou het nog even op een tic. Blijf het wel in de gaten houden.

Liefs Michelle

Waarom moet je dan eigenlijk een jaar wachten? Werkt dat bij kinderen zo anders dan?

Groetjes Manderijn.

@Manderijn

Geen idee eigenlijk en moet eerlijk zeggen dat ik dat ook vergeten ben te vragen.

Liefs Michelle

Ik zou het dan nog niet doen persoonlijk tenzij de klachten erger worden.
reden waarom het daarna weer moet is omdat het op deze leeftijd nog niet betrouwbaar is. Een positieve waarde b.v. wel, maar dat kan dan altijd erger worden of minder.
maar een negatief resultaat kan dan dus nog steeds betekenen dat er toch een allergie zit. waarom dit precies zo is bij kinderen weet ik niet, waarschijnlijk omdat de allergiestof (nog) niet in het bloed zit maar toch duidelijk de klachten weergeeft. Ze spreken dan bij kinderen van die leeftijd ook niet echt van een allergie maar van een intolerantie.