Wel of geen 2e kindje

Het begint hier nu heel erg te kriebelen. Het ouderschap bevalt ons heel erg goed al hebben we lastige periodes met damian meegemaakt. Mijn vriend kreeg gister te horen dat hij vanaf week 9 hogerop gaat en dat brengt een leuk inkomstenplaatje met zich mee. Geld is dus totaal geen probleem. Wat wel een probleem is is dat we weer zouden moeten verhuizen omdat we maar 2 slaapkamers hebben en die van damian is niet groot genoeg voor 2 bedden. Ook ben ik net uit mijn ouderschapsverlof en dus weer 32 uur aan het werk. Op zich geen probleem maar we zijn bezig om ook voor mij een functie omhoog te gaan. Als er dus een 2e komt wil ik het eerste jaar dus weer 3 dagen gaan werken en moet ik die functie dus weer neerleggen.

Nu zit ik dus te twijfelen of het wel zo slim is om over +/- een half jaar te beginnen met klussen voor een 2e. maar al te lang wil ik ook niet wachten…

moeilijk moeilijk hahaha

Ik denk dat jullie dat voor jezelf af moet wegen wat jullie willen en wat jullie kunnen. Hier kriebelt het ook, maar ik heb al gezegd eerst de bruiloft en dan een afspraak in het ziekenhuis om te kijken of we groen licht hebben dan wel krijgen. Dus hier is er een weloverwogen keuze gemaakt al, maar die van jullie kan ik niet maken helaas.

Groetjes,

Michèle

Haha het is ook niet bedoelt als advies hoor maar moest het even kwijt. Bij mijn vriendinnen/ouders hoef ik dit niet te zeggen want die zwijmelen gelijk al weg. Trouwens zal er bij mij niet in zitten helaas en zo wel dan over een hele lange tijd. Mijn vriend heeft heel bewust de slechte scheiding van zijn ouders meegemaakt en ook wat daar allemaal bij komt kijken dus van hem hoeft het niet.
We hadden altijd als discussiepunt of we dan wel elke amand uitkwamen maar die gaat nu ook niet meer op. Met het huis zijn we ook al druk bezig met afmaken zodat het in de verkoop kan maar dat zal nog wel even duren (ook met de verkoop erbij dan)

Ja oke, ik snap je. Hier staan ze ook al te juigen als ik het woord baby noem in de familie, ze snappen hier geloof ik alleen niet dat het hier niet zo heel makkelijk meer kan gaan, ik bedoel het kan makkelijk gaan maar het kan ook hee lang gaan duren natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

wel…

Ik ben het eens met de andere, gewoon doen als jullie gevoel dat zegt.

Wij willen dit ergens in dit jaar ook gaan klussen voor een 2e kindje en hebben ook maar 2 slaapkamers (zie mijn topic hier in mama’s hoekje).
Bij ons passen er wel 2 bedden in. Helaas bij jullie niet.

Succes met alles.

Groetjes Shirley

Jullie moeten het uiteraard zelf beslissen. Maar als je elke keer een ‘smoesje’ verzint, komt er niets van.

Wij hebben het geluk gehad dat Anna en Nora niet zoveel schelen in leeftijd. We merken dat ze goed met elkaar kunne spelen. Ik kan me voorstellen dat jullie dat ook in overweging nemen.

Succes met jullie beslissing!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Het is voor ons erg moeilijk om voor jou te bepalen of jullie voor een 2e willen gaan of niet. Het is maar net wat je voor jezelf belangrijker vind, werk of kinderen.

Ik heb er zelf bewust voor gekozen om het werk te laten voor wat het is. Dat wil zeggen dat ik nog wel werk, maar ik hoef niet meer hogerop te komen. Ik wil genieten van mijn kinderen en niet meer fulltime werken.

Groetjes,
Sandra