Wel/ niet Sinterklaas

@Michelle: haha ohnee rico gaat voor, dan ik en dan mn vriend hahahhaa moet je nagaan laatst was onze kledingkast stuk, toen moesten we een nieuwe, en toen hebben we een 3deurs kast voor mij besteld en voor rijco een 2deurs…mijn punt is dus: ik shop vaker voor mezelf dan voor rijco lol hihi!
neeee maar mijn mannetje krijgt ook wel hoor, als ik in de winkel sta en zie een leuke trui ofzo dan bel ik hem op: moet je die hebbe?
en dan koop ik m toch wel voor m, en dan heb ik zelf geen wintertruien.
ja een paar maar die zaten in de doos van voor mijn zwangerschap, daar kan ik nu weer in en die stinken naar mottenballen

Sinds kleins af aan vier ik al sinterklaas en we hebben nog nooit 1 jaar overgeslagen. Wij vieren altijd sinterklaas met mijn ouders, broertje en een tante en oom van me die zelf nooit kinderen hebben kunnen krijgen. Eerst gewoon kadootjes en toen mijn broertje en ik oud genoeg waren trokken we lootjes en maakte we een gedicht en surprise. De laatste jaren doen we alleen een gedicht en geen sursprise meer. We beginnen altijd in de loop van de middag en daarna gaan we altijd met elkaar gourmetten.

Sinds Tim er is krijgt hij dus al kadootjes met sinterklaas. Want wij trekken lootjes, maar iedereen koopt ook wat voor Tim. Mijn schoonouders vieren nooit sinterklaas, maar kerst. Vorig jaar en dat jaar daarvoor kwamen ze een week na sinterklaas nog wel een paar kadootjes voor Tim brengen.

Al sinds ik mijn man ken vieren we kerst bij mijn schoonouders met kadootjes. Maar ik heb daar nog steeds helemaal niks mee. Wel met kerst, maar ik vind daar geen kadootjes bij horen. Ik vind juist sinterklaas zo’n gezelligheidsfeest met kadootjes.

Groetjes,
Sandra

Wij vieren zeker Sinterklaas, maar pas sinds mijn oudste nichtje werd geboren. Zij is nu vier, dus reken maar uit hoe lang Toen Erik 6 maanden oud was, hebben we het dus voor het eerst gevierd. Vorig jaar was hij anderhalf en kreeg hij er wel ietsje van mee, maar dan vooral de cadeautjes en nog niet zozeer dat het met Sinterklaas te maken had. Dit jaar zal dat denk ik anders zijn, hij weet nu dondersgoed wat Pieten zijn en wie Sint is. Ben benieuwd.

We vieren het met mijn schoonmoeder, schoonzus + zwager en hun 2 dochters en dit jaar voor het eerst ook met mijn ouders erbij. Alle volwassenen kopen één cadeautje voor de kinderen en de volwassenen trekken een lootje en kopen dan één cadeautje. Dus de kindjes krijgen het meeste. Een echt budget is er niet, maar het is nooit buitensporig veel wat er wordt uitgegeven. Al zijn wij van plan om Erik dit jaar een loopfiets te geven en dat is toch wel meer dan 100 euro…hmm…

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Yentha is van december, dus we zijn beginnen vieren toen ze net geen één was. Ze begreep er toen niks van natuurlijk. Het jaar erna begreep ze het wel een beetje. Nu snapt ze het volledig, maar ze heeft nog steeds bang van de pieten
Noa begreep er vorig jaar natuurlijk ook niks van. Dit jaar denk ik dat ze het ook nog niet begrijpt. Misschien binnen een maand wel, als al de reclamefolders in de bus gezeten hebben

Hier wordt sinterklaas én kerst gevierd. Sinterklaas is bij ons enkel en alleen voor de kinderen. 's Morgens ligt er dan speelgoed op tafel en koekjes, chocola en mandarijntjes. De Sint heeft dit dan zogezegd 's nachts voor hen gebracht. De schoen wordt ook gezet bij ons. Maar voor de rest gebeurt er die dag niets speciaals.

Kerst vind ik leuker. Daar kijk ik echt een heel jaar naar uit. We vieren het altijd op kerstavond, bij mijn ouders thuis. Dan komen we allemaal samen: ons gezin, mijn zus en haar gezin, mijn broer en mijn ouders. Iedereen koopt een cadeautje voor iedereen. Er wordt niet gezegd dat de cadeautjes van de kerstman komen ofzo. Iedereen geeft cadeautjes omdat we mekaar graag zien.
Eerst wordt er aperitief gedronken en hapjes gegeten. Voorgerecht, soep en dan fondue en dessert. Daarna worden de pakjes opengedaan. Het is echt de gezelligste avond van het hele jaar en ik zou het niet willen missen.

@Yavahn

Dat klopt precies wat je zegt dan kun je indd niets voor jezelf vnden en kom je weer thuis met iets voor de kids

@Mriek voor een keertje niet erg toch

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Vind ik eigenlijk ook, Michelle

Groetjes,
M

@Mriek: kei leuk toch! ik vind je kunt een kind niet genoeg verwennen met dit soort dagen.
lekker boeien dat je dan geld uitgeeft, veel of weinig maar ze moeten in ieder geval wel het gevoel hebben dat de sint hen verwend

Dat komt dan wel goed Inge

Groetjes,
M

onze kinderen zijn er zo ingerold om dat we sinterklaas meestal met heel de fam vieren dus van baby af aan zijn ze er in gegroeid en nu niet meer weg te denken zeker niet nu ze echt doorhebben dat de sint kadoo ,s mee brengt
de kerst doen we ook altijd met kadootjes maar niet zo veel als met sinterklaas

@Mriek: ja dat heb ik gelezen haha! leuk hoor! ik heb rico’s grote cadeau’s vandaag binnengekregen.
echt een gaaf verkeerstapijt zeg! en dan die doos van abrick en 60 blokken erbij met zo’n karretje waar hij ze in kan laaien (en lossen waarschijnlijk hahaha)
nu ga ik maandag naar mn moeder en gaan we bij de action nog wat spul inslaan. en zij wil nog naar de speelgoedzaak.
we kopen een jute zak XXL (hihi!) waar we alles in stoppen bij de voordeur en laten de buurvrouw aanbellen. dus dat komt wel goed

Wat leuk Inge, klinkt alsof jullie leuke cadeaus hebben gekocht voor Rico!

Groetjes,
M

ja ik weet zeker dat rico er blij mee gaat zijn.
ik weet alleen nog niet wat ik bij de action ga kopen, maar als ik dat nu ga zeggen van: oh dat lijkt me leuk en dat… dan neem ik alles mee behalve dat hahaha zul je net zien ik zit te denken aan wat sokken en een paar boxershortjes ofzo die heeft ie nog geen, ik zit nog in de laatste maat (vermoed ik weet niet of er nog een grotere maat is dan 104/110( in rompertjes.
en dan wat autootjes voor op dat verkeerstapijt…

Gewoon gaan kijken Inge en dan pas besluiten wat je leuk vindt, dat lijkt me de beste oplossing

Groetjes,
M

haha meen je dat nou?!
dat lukt me nooit! ik wil altijd al besluiten wat ik koop voordat ik het koop, anders koop ik de winkel leeg.
nee ik moet gewoon even normaal gaan doen… want ook dat is best een goede oplossing

Groetjes,
M

jee ik zie dat erik weer bijna 2.5 is! gaat snel Mriek!
hoe zit het nu met zn pp??

Gaat zeker snel ja! PPT is er nog hoor, bij vlagen. Hij is nu weer erg aan het uitproberen de laatste dagen, maar ik moet zeggen dat ik er wel aan wen. En bij Rico?

Groetjes,
M

Oh ik ben een hele grote sinterklaas fan. Ik vier het dit jaar nog niet ik vind haar nu nog te jong maar volgend jaar is ze 2 en dan ga ik los Ik vind sinterklaas echt een heel leuk feest voor de kleintjes en hoop ook dat ze er lang in geloven kan en ga het zelf niet tegen haar zeggen dat hij niet echt bestaat. Ik denk dat er vanzelf een tijd komt dat ze op school er over horen en dan kan ik wel uitleggen hoe het echt zit. Ik vind ook niet dat dit onder liegen valt.