Yentha is van december, dus we zijn beginnen vieren toen ze net geen één was. Ze begreep er toen niks van natuurlijk. Het jaar erna begreep ze het wel een beetje. Nu snapt ze het volledig, maar ze heeft nog steeds bang van de pieten ![]()
Noa begreep er vorig jaar natuurlijk ook niks van. Dit jaar denk ik dat ze het ook nog niet begrijpt. Misschien binnen een maand wel, als al de reclamefolders in de bus gezeten hebben ![]()
Hier wordt sinterklaas én kerst gevierd. Sinterklaas is bij ons enkel en alleen voor de kinderen. 's Morgens ligt er dan speelgoed op tafel en koekjes, chocola en mandarijntjes. De Sint heeft dit dan zogezegd 's nachts voor hen gebracht. De schoen wordt ook gezet bij ons. Maar voor de rest gebeurt er die dag niets speciaals.
Kerst vind ik leuker. Daar kijk ik echt een heel jaar naar uit. We vieren het altijd op kerstavond, bij mijn ouders thuis. Dan komen we allemaal samen: ons gezin, mijn zus en haar gezin, mijn broer en mijn ouders. Iedereen koopt een cadeautje voor iedereen. Er wordt niet gezegd dat de cadeautjes van de kerstman komen ofzo. Iedereen geeft cadeautjes omdat we mekaar graag zien.
Eerst wordt er aperitief gedronken en hapjes gegeten. Voorgerecht, soep en dan fondue en dessert. Daarna worden de pakjes opengedaan. Het is echt de gezelligste avond van het hele jaar en ik zou het niet willen missen.