Wel, niet eten. Wel, niet eten

zucht

Ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken.
Wellicht zit ze middenin haar sprong en hebben haar tandjes die net doorgekomen zijn er ook mee te maken maar H.ayley heeft nog NOOIT zo slecht gegeten!

Vorige week vrijdag is het begonnen. Ineens wilde ze haar groente niet meer.
En vanaf het weekend wilde ze ook haar fruit niet meer. Zelfs de fles begon ze te weigeren. Dat gaat nu weer redelijk goed gelukkig en haar brood gaat ook nog goed en de liga die ik prak met sap gaat ook goed naar binnen.

Nu eet ze sinds gisteren wel weer 3 kwart fruit maar groente is nog steeds een drama! En dat is nu dus al 5 dagen!
Voor het vocht probeerde ik haar extra flessen en sap te geven maar dat wil ze echt niet. Ze wringt zich in allerlei bochten tot ze zo ongeveer op haar buik, met haar hoofd bij je knieeen ligt en blijft huilen.

Klopt het dat ze minimaal 500cc aan vocht nodig hebben om te “overleven”.
En dat 1 liter wenselijk is? Want ze zit op zich wel ruim aan de 625cc ex het vocht dat bij het fruit zit.

Hoe oud is ze? Rond het jaar?

Groetekes, Sje

ben ook benieuwd hoe oud ze is
meestal is dit een periode
die gaat vanzelf weer over

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

of even in haar mondje kijken. Dit deed mijn dochtertje nl ook vorige week en ik had het ook niet door, dacht aan tandjes ofzo, maar ik kreeg gisteren op het KDV een brief van de GGD mee dat er op het moment voet- hand- en mondziekte heerst. Had daar echt nog nooit van gehoord! Bij ons op het kdv waren er heel veel kindjes die dat hadden en dan eten/drinken ze ook erg slecht omdat ze bultjes/blaasjes in de mond hebben die zeer doen en ze krijgen er buikpijn van. Even googelen anders voor meer uitleg.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heb ook nog nooit van deze aandoening gehoord. Onze dochter heeft nu ook een periode dat ze al 2 weken zeer slecht drinkt en nu ook eet. Zag gisteren wel dat ze wat aanslag op haar tong had, maar geen bultjes. Verder is ze erg actief en niet huiligerig. Ik wijd het nog maar even aan de 11-maanden sprong…is niet makkelijk en erg frusterend als het dit is. Maar 500 cc is inderdaad minimaal het vocht wat ze binnen dienen te krijgen. Blijft inderdaad erg lastig.Ik heb dus geen advies voor jouw, maar zit in een soortgelijke situatie…

groetjes Jeuly

Oh ja, de leeftijd.
Ze is bijna 9 maanden.

Qua vocht komen we wel ruim aan de 600cc.
Exc. vocht dat uit het eten komt.

Zal morgenochtend eens in haar mondje kijken.
Heb daar ook nog nooit van gehoord!
En anders naar de huisarts.

Ik weet niet of ze een aantal weken te vroeg of te laat geboren is maar ze zou niet in een sprong moeten zitten.

Dus inderdaad even mondje checken, tandjes kunnen de oorzaak zijn, keelontsteking/verkoudheid kan een oorzaaak zijn.

Groetekes, Sje

Hayley is waarschijnlijk chronisch verkouden.
Net als haar papa. Als ze haar hele korte leven in totaal een maand niet verkouden geweest is, is het al veel. En normaal eet ze dan gewoon goed.

Keelontstkeing had ik ook aan gedacht!
Maar maandag bij de kinderarts is er naar gekeken en er was niks te zien.
Ook orden en longen waren schoon…
Ze is 2 weken te vroeg geboren. Maar zou ze er geen last van kunnen hebben dat ze al die dingen nu geleerd heeft en aan het leren is?

Als ze chronisch verkouden is, is er dan ooit al door een KNO-arts naar haar neusamandel gekeken? Kan zijn dat die veel te groot is en dat ze daardoor zo’n last heeft van haar luchtwegen.

En het kan dus goed dat die verkoudheid nu zo in de weg zit dat ze niet goed door haar neus kan ademen en daarom moeite heeft met eten en drinken. Als je zelf een dichte neus hebt, dan lukt eten en drinken ook minder makkelijk.

2 weken te vroeg geboren, dan zit ze nu in de sprong die t/m week 37,5 loopt, dus het kan ook nog goed die sprong zijn waardoor haar eetlust anders is.

Groetekes, Sje

Wat zei de kinderarts dan van het slechte eten en drinken?
Sarah eet en drinkt haar hele leventje al erg slecht.
Het weinige eten dat ze doet is niet zo’n probleem want ze groeit nu wel goed.
Maar ja ze krijgt op een dag ook maar 500 cc aan vocht binnen ( incl vocht uit fruit en toetje) en soms nog minder dan dat.

Hou de plasluiers goed in de gaten zou ik zeggen en als je je echt zorgen maakt kun je het cb nog even bellen, maar als de kinderarts zich er verder niet zo’n zorgen om maakt doen zij ook niet veel.

Lfs Maaike

De KA zei: Kijk het nog maar even aan.
Maar ja… Het is nu al 6 dagen zo. Ik zal morgen eens aankijken hoe het op het KDV gaat en anders moet mijn moeder haar vrijdag maar even meenemen naar de huisarts.

@ Sje: Nee, er is nog nooit over haar amandelen gepraat!
Maar dat zal ik dan eens even aankaarten! Bedankt voor de tip!

@ Mamajob: Dat is ook vervelend zeg! H.ayley heeft eerder al een tijd gehad dat ze haar flessen heel slecht dronk. Maar dat weten we toen aan de situatie hier in huis. Ik ben, toen zij 3 maanden was, heel erg ziek geweest. Ook in het ZH gelegen dus we dachten toen dat het aan de situatie lag. Daarna was het eigenlijk ook weer over. Heeft S.arah er geen last van, dat ze zo weinig drinkt?

Sarah heeft er verder geen last van op het moment.
Maar is ook al erg lang verkouden, ze plast op het moment wel wat minder dus moet het maar even goed in de gaten houden.
Het is wel zo dat als ze ziek wordt en nog minder gaat drinken ze uitdroogt.

@ Mamajob: Jeetje wat heftig zeg!
Dan is het niet te hopen dat ziek gaat worden!
fingers crossed

Nou, afkloppen…
Gister heeft ze redelijk gegeten en vandaag zelfs elke maaltijd!
Nog lang niet de hoeveelheden die ze voorheen at maar het begin is er :smiley: