Wel koorts, lijkt niet ziek

Gelukkig vindt Dion het niet erg als hij getempt wordt dus zoals deze periode ga ik twee keer per dag tempen om het in de gaten te houden. We mogen vanaf deze week ook met de singulair stoppen en de vorige keer (jaar geleden) was hij daar nog niet aan toe en kreeg de klachten 4 x zo hard terug dus ik ben nu extra allert en wil gelijk aan de bel trekken als ik weer bronchitus vermoed om niet weer terug bij af te zijn.

Hoi,
@ Pranger7. weet niet of je al bij de h.a. bent geweest om het te checken, maar mss zijn het de oortjes? Amy heeft de afgelopen week koorts, verhoging, op en af gehad. Ze is wat verkouden geweest en begon gisteren te hoesten. Snachts huilen, geen eetlust en overdag jengelen…met momenten van super te pas naar toch niet helemaal tevreden zeg maar.
De koorts komt en gaat…blijft wat verhoging of is ook opeens helemaal weg. Nu dacht ik aan tanden/kiezen, maar voor de zekerheid haar toch op haar keel en orengebied laten checken en ze heeft idd een oorontsteking.
Ik weet niet of je het al in gedachten had hoor, maar ik voelde me een enorme oen dat ik er nier eerder aan had gedacht. Hiermee zeg ik natuurlijk niet dat jij je ook een oen moet voelen hé.
liefs Annelies

Daisypath Happy Birthday tickers

quote:
Hoi, @ Pranger7. weet niet of je al bij de h.a. bent geweest om het te checken, maar mss zijn het de oortjes?

Als het een oorontsteking was geweest, zou de koorts normaal gezien niet zo goed gezakt zijn met paracetamol. Dan was de koort niet of niet ver / lang genoeg gezakt. Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Normaal is een bacteriële infectie (urineweginfectie, oorontsteking etc.) uit te sluiten met de volgende paracetamol-truc;

• Zakt de koorts ver en lang genoeg dan is er sprake van een virus (verkoudheid, griep, kinderziekte etc.)
  • Zakt de koorts niet ver of lang genoeg dan is er sprake van een bacteriële infectie.

Groetekes, Sje

@sje, de vorige keer dat ze oorontsteking had, had ze ook bronchitus dus toen bleef de koorts echt aan en was ze ook echt wel zieker dan nu. Ze heeft nu ook helemaal geen koorts (gisteravond en vanmorgen) en vanmorgen was ze weer super vrolijk en toch een oorontsteking. Ik vind het lastig om te herkennen, ook omdat ze niet naar haar oortjes grijpt.
liefs annelies

Bij een bacteriële klopt het inderdaad dat koorts komt en gaat. Lijkt het ineens beter te gaan en de volgende dag weer hoge koorts. Dus dan zou een oorontsteking kunnen kloppen. Wat naar de oortjes grijpen betreft, dat betekent niet altijd een oorontsteking. Ook als die kleine moppen moe zijn grijpen ze naar hun oortjes, dus het kan in dat geval ook vermoeidheid zijn doordat ze zich niet lekker voelen.

Heb je al urine laten checken? Een urineweginfectie geeft namelijk ook niet altijd klachten. Koorts is wel een van de symptomen, dus als een van onze meiden onverklaarbare koorts had, liet ik sowieso altijd ochtendurine bij de huisarts checken. Daar is bij de jongste 2x een urineweginfectie uitgekomen terwijl ze verder helemaal geen klachten had. Dus urine-check bij onverklaarbare koorts is geen overbodige luxe.

Maar het ging me in mijn vorige bericht om je vraag aan Pranger of Dion een oorontsteking kon hebben. Daar reageerde ik eigenlijk op. Ze had al aangegeven dat de koorts goed genoeg en lang genoeg zakt met paracetamol, dus dat zou normaal gezien een oorontsteking al uitsluiten. De kans is groter dat het om een virus gaat bij Dion.

Maar zoals ik al schreef, er zijn altijd uitzonderingen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Apr 2012 15:43:20

@sja, ik snap je, toch wel een nuttige tip van die urinecheck. thanx.
liefs Annelies

Rico oogt 9 van de 10 keer niet ziek. zelfs niet toen hij tegen de 40,5 aan zat niet. pas toen hij s’nachts bijna 41,5 had werd ie huilerig, kun je nagaan.
gewoon even afwachten en pas na 3 dagen koorts bellen (de 4e dag dus hoge koorts) heel veel beterschap, hopelijk gaat ie zich niet ook heel beroerd voelen.

Vandaag ook koorts vrij. Heb nog geen urine laten checken ik ga er vanuit dat het een virus is geweest.
Dion kan heel goed aangeven/benoemen waar hij pijn heeft. Als ik onder zijn oor druk geeft hij ook geen pijn aan, keel ziet er goed uit. Dus hopen dat het zo blijft. Zijn vermoeidheid is ok nog niet over dus als dat over 2 week nog zo is gaan we wéér terug naar de ha

Oh fijn dat-ie vandaag ook koortsvrij was. Goed plan om over 2 weken weer naar de huisarts te gaan als de vermoeidheid niet weg is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Apr 2012 22:15:49