Bij een bacteriële klopt het inderdaad dat koorts komt en gaat. Lijkt het ineens beter te gaan en de volgende dag weer hoge koorts. Dus dan zou een oorontsteking kunnen kloppen. Wat naar de oortjes grijpen betreft, dat betekent niet altijd een oorontsteking. Ook als die kleine moppen moe zijn grijpen ze naar hun oortjes, dus het kan in dat geval ook vermoeidheid zijn doordat ze zich niet lekker voelen.
Heb je al urine laten checken? Een urineweginfectie geeft namelijk ook niet altijd klachten. Koorts is wel een van de symptomen, dus als een van onze meiden onverklaarbare koorts had, liet ik sowieso altijd ochtendurine bij de huisarts checken. Daar is bij de jongste 2x een urineweginfectie uitgekomen terwijl ze verder helemaal geen klachten had. Dus urine-check bij onverklaarbare koorts is geen overbodige luxe.
Maar het ging me in mijn vorige bericht om je vraag aan Pranger of Dion een oorontsteking kon hebben. Daar reageerde ik eigenlijk op. Ze had al aangegeven dat de koorts goed genoeg en lang genoeg zakt met paracetamol, dus dat zou normaal gezien een oorontsteking al uitsluiten. De kans is groter dat het om een virus gaat bij Dion.
Maar zoals ik al schreef, er zijn altijd uitzonderingen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 25 Apr 2012 15:43:20