Wel/geen psz

milo gaat al 1 dag per week naar het kdv, 1 dag naar oma en i dag blijft mn man thuis. nu is hij 2 en met 2,5 kan hij naar de psz. maar heb ik hier behoefte aan? ik ben blij dat ik hem weer zie na 3 dagen werken, en hij is kapot na 1 dag kdv. mogelijk moet hij in de toekomst nog een dag kdv als de ouderschapsverlof van mn man op is. Maar ja, wil hem ook de psz niet ontzeggen, want denk dat hij het cool vind. Misschien 1 ochtend in de week doen? Kent een werkende moeder dit dilemma?
al dat gesleep met dat kind vind ik echt niks aan.

x Floss

Hoi floss,
nou ik zit zelf niet met een kdv, maar charissa gaat de dagen dat ik werk naar opa en oma. IK denk dat als je 1 ochtend doet het helemaal geen kwaad kan. Het is natuurlijk een goede voorbereiding op de basis school en gaat er net wat anders als op het kdv. Misschien kan je het eens overleggen met iemand van de psz of kdv.Succes

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

Hoi Floss, tja ik heb de wijsheid natuurlijk ook niet in pacht maar ik zou het zelf niet gedaan hebben omdat je al aangeeft dat je kindje in de toekomst waarschijn lijk twee dagen naar de kdv gaat en ook een dag naar oma en nog een dag zonder jou en hij is nog zooooooooooo klein, is dat niet teveel onduidelijkheid voor de kleine als je milo ook nog eens naar de speelzaal brengt ?

Wij willen veel houvast bieden en alles telkens hetzelfde laten verlopen omdat onze kindjes het daar erg goed op doen. Joyce gaat vier ochtenden in de week naar de speelzaal en Amy straks ook als ze twee is.

Maar Floss, jij kent je kindje het beste en weet ook beter dan wie ook of Milo dat trekt ja of nee maar mij lijkt het teveel.

Groetjes van Miranda

Hoi,

Ik denk dat je moet kijken wat doen ze op het kdv met je kindje. Ga met die info eens een gesprek aan met de psz. Vaak doen ze de dezelfde dingen op het kdv als op de psz. Zo heeft een vriendin van mij besloten dat ze haar dochter pas een 3 kwart jaar voor de basisschool haar laat gaan om zo wat meer ritme van schoolgaan te krijgen. En om zo mischien kinderen te leren kennen die ook gaan.
Bij haar op het kdv hebben ze wel een speciale groep voor kinderen die 2,5 worden dan gaan ze ook de dingen doen die ze op een psz ook leren alleen dan in hun eigen vertrouwde kdv groepje.

groetjes,

lon106

Wij zaten precies met hetzelfde dilemma met onze dochter Tessa.
Zij is nu 3,5 en ging eerst ook 1 dag naar kdv (toen ze 1 was).

We hebben uiteindelijk besloten ipv psz nog 1 dag kdv erbij toen ze 2,5 was.
Dus nu gaat ze 2 dagen per week waarvan 1 dag niet echt nodig is maar vind het wel goed voor haar met andere kindjes spelen en zo. En psz kon hier alleen maar 2 dagdelen waarvan 1 keer 2 uur en 1 keer 3 uurtjes! En qua prijs maakte het niks uit en kdv is dan een hele dag. Is ook even makkelijker.

Onze jongste Barry is nu 16 maanden en die heb ik wel ingeschreven voor psz. Die gaat nu ook 1 dag naar kdv. Ik denk dat ik dan wel psz en kdv doe. Meer omdat het kdv ook is verhuist en niet meer op loopafstand zit en Tessa straks naar school gaat en daarnaast zit de psz dus is even makkelijker.

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 2nd Birthday Ticker