Wel eens naar het theater met kind?

Hoi,

Ik ben vorig jaar twee keer met mijn dochter naar het theater geweest. !x naar plop en een keer naar de plaatselijke kindermusical. Beide keren vond onze dochter het leuk en heel gezellig. Ook gaan wel een naar het poppentheater.

Nu vroeg ik me af vinden gaan jullie met jullie kinderen ook en vinden jullie dat een stukje opvoeding.
Ook vroeg ik me af wat zijn er nog meer leuke voorstellingen of andere culturele dingen die je doet of kan doen met je kindje en wat zijn jullie ervaringen.

Voor volgend jaar heb ik al Otje staan maar zou graag nog meer willen ondernemen met er.

groetjes,

lon106

Gewijzigd door - Asje op 25 Oct 2009 17:13:22

Hoi

Ik ben met Dewi heel vaak naar het theater geweest. Bij ons zit een kleine schouwburg en dan heb je korte voorstellingen van max. 1 uurtje voor de kleurtertjes zeg maar. Ze vond dat altijd geweldig en toen ze wat ouder werd gingen en gaan we naar de grotere stukken (die dan helaas vaak weer een stuk duurder zijn)

Het Rotterdams jeugdtheater speelt vaak de grote producties na en zijn dan zeker net zo leuk. Nanik is nog veel te klein maar gaan we zeker ook naar het theater mee.

Verder gaan we af en toe naar het museum (naturalis in Leiden is echt favoriet) en zijn we vorig jaar kerst naar een ballet voorstelling geweest van de notenkraker (niet echt mijn ding we zijn niet zo klassiek aangelegd maar dewi vond het wel leuk)

Kortom omdat dewi het zo leuk vindt zijn we dit blijven doen en het is inderdaad erg gezellig en leuker dan een bios ofzo. Niet bewust gedaan voor de opvoeding maar ik denk dat het wel leuk is om er wat als kind van mee te krijgen.

Bianca

Jaja wij gaan 11 november naar Ernst en Bobbie
En volgend jaar naar piet piraat en nog een keer naar Dip en Dap

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hoi,

Ballet had ik nog niet aangedacht. Maar is ze daar niet nog net te klein voor. Ze is pas vier. Ze vind dansen wel helemaal te gek. Ze heeft de barbie film de 12 dansende prinsessen en ze probeert wat hun dansen na te doen. Ik bedoel een ballet voorstelling duurt wel vaak meer dan 1,5 uur toch. En een kinder voorstelling duurt maar maximaal 1 uur.

groetjes

lon106

Wij gaan zeker 4-5 keer per jaar met de kinderen naar het theater, al sinds ze 2 en 3 waren.

We hebben ze afgelopen juni zelfs meegenomen naar een concert van Guus Meeuwis in het PSV-stadion. Geweldig vonden ze dat! (Inmiddels zijn ze 6 en bijna 5).

In november mogen ze weer mee naar een theaterconcert van Guus. Verder gaan ze niet mee naar “grote-mensen-voorstellingen” hoor. Voorheen was het Plop en de Nijntje-musical enzo. Via Dora zijn we bij de MegaMindy-musical, Roodkapje-musical, Floddertje-musical en de Assepoester-musical aangekomen.

Groetekes, Sje

Morgan is nu nog echt te klein, ik spiek dus eigenlijk een beetje mee, maar ik wl het wel gaan doen in de toekomst. Mijn moeder deed het altijd met mij ook. Eerst klein inderdaad en later groter. Stukken van Rene van het Hof en zo. Ook hadden we altijd een cultureel weekendje toen ik ouder werd. Zoals op mijn 15e naar parijs en zo. Maar dat is nog allemaal ver weg hier. Maar cultuursnuiven staat hier wel in de agenda van 2012 of zo

Groetjes,

Michèle

Denk dat je inderdaad beter nog even kan wachten naar ballet te gaan met haar.
Het is inderdaad best lang en omdat er niet in gesproken wordt is het best moeilijk te begrijpen denk ik voor een kleintje.

Jaar of 7/8 is denk ik beter. De notenkraker is wel heel mooi hoor. Ook voor kids.

Ernst en bobby is ook mega leuk. Ik lig zelf altijd helemaal in een deuk ook om die cd’s. Zo grappig. Heb je die van sinterklaas van hun. Is ook zo grappig.

Bianca

Een echte balletvoorstelling is voor die kleintjes inderdaad vrij lang. De gewone peuter/kleuter-voorstellingen duren meestal ongeveer een uur. Lang zat voor die kleintjes.

Vergeet niet om het zitje van de autostoel mee naar binnen te nemen bij wijze van stoelverhoger!

Groetekes, Sje

Ik ga volgend jaar in februari voor de eerste keer met Senna naar het theater.
We gaan dan naar Slabberdewatski, een peutertheater voor 2 en 3 jarigen, ben erg benieuwd, volgens mij vind Senna het helemaal geweldig… ze is nu al een drama queen dus dat beloofd wat.

Zelf gaan wij ook een keer of 5 per jaar naar het theater, dus ik vind dat het een beetje bij de opvoeding hoort, net zoals naar een boerderij gaan om te zien dat melk uit een koe komt en niet uit de fabriek

Groet Vanessa