Wel 15 luiers per dag!

Jessey heeft sinds een week nutrilon forte voor hongerige baby’s, omdat ze het maar amper 2 uur volhield op een fles nutrilon standaart. Nu we ook de hoeveelheid wat hebben opgehoogd, gaat het met de honger wel redelijk.
Maar sinds we die forte geven, poept ze de hele dag door kleine beetjes! Eigenlijk zijn het meer windjes waar wat poep bij mee komt… Voor elke fles (6-8 per dag) verschoon ik haar, en elke keer zit er wat poep in. Tijdens het drinken poept ze ook 9 van de 10 keer, dus dan verschoon ik haar weer. En dan tussendoor als ze in de box ligt hoor ik het geregeld weer pruttelen in haar luier, en als ik dan kijk zit er weer wat poep in!
Het is wel normale gele baby-poep, geen diaree ofzo, ook geen keuteltjes, maar gewoon zoals het moet zijn.
Ik ben een vermogen aan luiers kwijt zo! Niet dat ik dat erg vind, ik wil koste wat kost luieruitslag voorkomen, maar ik vraag me af of dit wel normaal is?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Begin zo ie zo met verschonen na der fles dat scheelt je denk ik al luiers en tja ik weet niet of ze er meer van gaan poepen. Anders even de nutrilonlijn bellen, dat is een gratis nummer dat op de zijkant van het pak staat. Ze hebben mij altijd goed geholpen.

Groetjes,

Michèle

Tja, na de fles verschonen ben ik vandaag dus maar mee begonnen, maar de reden dat we dat niet deden was dat ze dan gaat spugen, en weer klaarwakker is en niet in bed wil slapen… Maarja, we hebben even geen keus, want met een poepbroek gaat ze ook niet slapen, en dan zou ik trouwens ook niet rustig zitten!

Of ze gevoelig is voor luieruitslag weet ik eigenlijk niet… Het enige wat ze gehad heeft is in haar liesjes, dus echt in de plooi zeg maar, zag het er 'verveld’uit. Niet rood of pijnlijk, alleen allemaal losse velletjes. Dat hebben we toch maar met sudocreme ingesmeerd en daar is het wel mee over gegaan.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

quote:
Of ze gevoelig is voor luieruitslag weet ik eigenlijk niet... Het enige wat ze gehad heeft is in haar liesjes, dus echt in de plooi zeg maar, zag het er 'verveld'uit. Niet rood of pijnlijk, alleen allemaal losse velletjes. Dat hebben we toch maar met sudocreme ingesmeerd en daar is het wel mee over gegaan.

Geen sudo op smeren gewoon even droog maken, dat zijn smetplekjes omdat het niet goed droog is.

Groetjes,

Michèle

hmm dat is wel lastig,
misschien is het een idee he, maar
toen ik begonnen was met johannesbrood pitmeel had rico ook minder honger.
of zit dat ook in die forte?
verschoon jij VOOR de luier of erna?
in’t begin deed ik het ervoor, omdat dat als tip werd gegeven.
ze zeiden dat ze van een flesje moe worden en dat ie dan niet weer gestoord hoefde te worden en meteen zo kon slapen
dat hielp voor het slapen wel, maar niet voor zn poepluiers.
dus ik ben gewoon na zn fles gaan verschonen ipv ervoor omdat je anders wat je zegt, een hoop luiers kwijt bent.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik was met dwerg aan de johannesbroodpitmeel en comfort voeding toennie zou oud was en hij had ook bij elke voeding een poepbroek.
No worries t wordt vanzelf minder als je bijvoeding gaat geven.
K was toen allang blij dat ie van die obstipatie af was.
En ja tis ff duur idd…bleh