Jessey lijkt iets van een ritme te ontwikkelen. Ze krijg om 20.00 uur een fles en gaat dan naar bed. Als ik haar niet wakker maak, slaapt ze tot 01.00 uur - 02.00 uur. Dat is dus doorslapen, alleen waarom nou niet 's nachts…? Als ik haar om 23.00 uur wakker maak voor de laatste fles, dan gaat ze niet meer doorslapen, maar komt ze om de drie uur! Dus kan ik er om 2 uur, 5 uur en 8 uur uit voor een flesje…
Ik ben inmiddels kapot van de gebroken nachten, want vaak komt zo ook nog wel eens een uurtje te vroeg voor de fles, en dan kan ik dus een uur wakker blijven om steeds de speen te geven…
Hoe kan ik dat nachtritme nu verschuiven? Of is er niks aan te doen en moet ik gewoon afwachten wat ze zelf doet?
Wekken voor de fles?
Hoi,
dus als je haar om 01h00 of 02h00 een fles geeft slaapt ze wel gewoon door tot de volgende morgen? Of komt ze dan ook nog een keer 's nachts?
Groetjes Annemiek
Hallo,
Ik zou haar lekker laten liggen totdat ze zelf komt, als ze daarna door slaapt tot de volgende morgen. Ik denk namelijk dat als je haar om 23:00 wakker maakt voor de fles, je haar in haar ritme stoort. Dat was bij mijn zoontje toen wel het geval. We hebben er toen voor gekozen, om Tom om 19:30 lekker in bad te doen , 20:00 flesje en dan naar bed. Daarna lekker hem zelf laten bepalen wanneer hij zijn flesje wilde. De eerste nacht was het idd om een uur of 2:00. De tweede nacht was het al 3:00 en vrij snel daarna was het 5:00 Binnen een week. Heb tussendoor wel de flessen overdag wat verhoogd.
Op een gegeven moment moesten wij hem ook om 5:00 wakker maken, omdat er anders voor zijn leeftijd er teveel tijd tussen de flessen zat. Uiteindelijk toch maar besloten dit niet te doen. en binnen 2 weken sliep hij door tot 8:00/8:30!! Hierdoor gelijk ook over gegaan op 4 flessen, dat was met 4 maanden al.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
liefs woezel
Mijn zoontje is nu 10 weken oud en wij moesten ook een fles laten vallen. Ik was ook bang voor de nachten omdat hij zijn laatste fles nu om 22.00 uur krijgt kwam hij idd ook om 3 uur snachts en daarna nog een keer. Nu heb ik gewoon 2 dagen achter elkaar slapeloze nachten gehad door steeds te rekken met zijn speentje. En het werkt! Gister kwam hij om 5.00 uur en vanmorgen heeft hij het gered tot 06…00 uur! Ik heb wel gewoon de hele dag de normale hoeveelheid gegeven van 150+5 alleen de laatste fles opgehoogd naar 180. Je moet er idd wel wat voor inleveren. Ik neem hem dan bij me snachts om te rekken maar we gaan het vannacht in zijn eigen bedje proberen. Hopelijk gaat het lukken maar daar twijfel ik niet aan. Het is niet dat ze behoefte hebben aan dat extra voeding maar ze zijn het gewoon even niet gewend om door te slapen. Nu slaapt hij overdag ook goed. Ritme begint er zeker in te komen. Succes hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Ik zou zeggen ga er 2 nachten voor uittrekken als je werkt het liefst in het weekend maar je komt er uiteindelijk wel!
Groetjes, Selma
Persoonlijk zou ik niet gaan rekken met een speentje. Wij hebben dit ook weken gedaan, echt weken!! En Tom ging er echt niet van doorslapen. De voeding had hij zelf niet meer nodig, volgens de regeltjes, maar toch wilde hij hem. Op advies van anderen hebben wij het dus weken stug volgehouden, iedereen zij, hij went er vanzelf aan, maar niet hoor. Ik zou dat bij een tweede dus ook niet weer doen. Want hierdoor hebben wij weken lang bijna niet geslapen. Geef mij dan maar die voeding, want dan ging hij daarna altijd slapen., waardoor hij overdag ook rustiger was.
Iedereen moet echter voor zichzelf beslissen of iets werkt of niet, en als het voor jullie wel werkt, dan zeker doen!
liefs woezel
Hoeveel tijd zit er overdag tussen de voedingen? Misschien zou je alles een half uur kunnen verschuiven en dat je dan zo de voeding van 20.00 uur geven om 22.00 of 23.00 uur en dat ze dan misschien het ritme van die 5 a 6 uur volhoudt. En voor de laatste fles in bad worden ze lekker rozig van.
En ja je dochter is een maand oud mogen we dit al van hun verwachten??? Misschien is gewoon afwachten ook wel een oplossing. Bij baby’s weet je het maar nooit.

Ze is nog maar een maandje oud.
Dan zou ik ook nog niet verwachten dat ze hele nachten gaat doorslapen.
Maar als je haar niet wakker maakt om 23u00 tot wanneer slaapt ze dan?
Toen ik borstvoeding gaf de eerste maanden, moest ik eruit om 23u, 01u, 3u en 5u om eten te geven,
en dan wou hij meestal om 6uur nog een keer.
zodus je bent niet de enige hoor
Liefs
Tanja
ow idd ik zie ook nu pas dat de jouwe pas een maand oud is:S dat is wel erg vroeg om gelijk de nachtvoeding weg te laten. Mijne kan dat pas na 2 maanden:S en dat rekken met een speentje hebben ze in het ziekenhuis bij hem gedaan, thuis heb ik dat herhaald nadat ik nog fles mocht laten vallen. Ik weet niet waarom het bij jou niet heeft gewerkt Woezel? maar volgens mij doen veel ouders dat en kan geen kwaad zolang het werkt. Als het niet werkt dan moet je niet weken lang proberen maar gewoon een andere manier zoeken vind ik. idd dan maar laten komen en op verzoek gaan voeden, ze geven het vaak vanzelf wel aan.
Wat ik uit je verhaal opmaak is niet dat je de nachtvoeding wil weglaten maar dat je maar 1x per nacht eruit moet ipv 3x… toch?!
Tja lastig… we kunnen onze kindjes niet in een schema dwingen, maar wel een beetje sturen. Dit zou ik overdag met name doen omdat dit minder energie vergt dan snachts. Probeer dus de voedingen overdag wat meer te verschuiven en maak haar niet wakker om 23.00 … laat ze zelf komen.
Klinkt misschien heel stom maar mijn zus heeft een kindje van ook 1 maand. Die slaapt heel de nacht door als hij om 22.00 uur de laatste voeding krijgt. Maar maakt ze hem bijv om 23.00 uur wakker voor de voeding dan komt hij wel snachts… dus denk dat hij/zij dan echt al in zijn diepe slaap is en hierdoor onrustig wordt?!