Wekken voor 1e ochtendvoeding?

Nu onze dochter ligt ingebakerd slaapt ze bijna altijd door tot 6 uur 's ochtends. Echter vannacht kwam ze om 3.30 uur al. Ik heb haar gevoed en weer in haar bed gelegd. Ze sliep direct, dus niets aan de hand. Maar moet ik haar dan voor de volgende voeding wakker maken na 4 uur? In het boekje van Ria Blom dat ik (grotendeels) volg, staat dat je haar overdag om de 4 uur moet wakker maken, maar wanneer begint overdag?
Ik heb haar vandaag laten liggen en toen kwam ze uit zichzelf om half 9, maar ik wist even niet wat ik ermee aan moest.

Groetjes!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

hoi. Zelf ben ik niet zo van het wakker maken…tenzij het overdag langer duurt dan 5 a 6 uur, maar dat zal niet zo snel. Ik heb amy ooit na 5,5 uur wakker gemaakt, na haar prikken,omdat je anders mogelijk het risico loopt dat ze (vaak zijn ze dan echt nog heel jong) dag en nachtritme door elkaar gaan halen. Toch zou ik haar nu niet meer wakker maken, want kindjes regelen het zelf over het algemeen prima.
De methodes van Ria Blom ken ik. Er zijn al tal van discussies gevoerd over haar manier van werken, ieder zijn mening gerespecteerd en ik vind ook dat regelmaat nagestreeft moet worden…alleen wakker maken precies op 4 uur en laten huilen met een kook wekker sta ik niet achter. Verder is het je gevoel volgen.
De dag begint om 6 uur smorgens. Dus als je kleintje snachts om half 4 komt, is dit gewoon een nachtvoeding en begint de dag dus om 6 uur. Als ze dan om half 9 komt is dit gewoon de eerste dagvoeding en waarschijnlijk loop je overdag qua tijd nog wel in.
succes!
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Ik snap op zich het principe van de kookwekker wel, in die zin dat het huilen vaak langer lijkt dan dat het daadwerkelijk is. Ik zou inderdaad niet een kookwekker zetten en er niet eerder naartoe gaan, maar ik houd wel op een digitale klok in de gaten hoe lang ze huilt (5 min lijkt voor mij namelijk wel 15 min). Maar goed, daar ging het niet om, haha.
Normaal gesproken komt ze ook inderdaad om 6 uur en haalt dan meestal (uit zichzelf) de 4 uur wel voor de volgende voeding. Dan zit ik dus op 5 flesjes per dag, maar 2,5 uur inhalen tot de laatste voeding, haalt ze niet, en dan geef ik haar 6 flesjes per dag (met als gevolg dat ik haar dan wel eens moet wakker maken, omdat het anders niet uitkomt).

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Ik ben altijd wel van de regelmaat qua flesjes. Het komt niet op een paar minuten aan, maar wij moeten Daan veel wakker maken voor zijn voeding. Voor zijn 1e fles altijd, die geven we om tussen 7 en half 8 s ochtends. Zo komen we uit op een schema van 07.00 - 11.00 - 15.00 en 19.00 uur. Sinds een weekje zijn we gestopt met hem wakker maken voor de voeding van 23.00 uur. En nog steeds slaapt hij door en moeten we hem altijd wakker maken voor de voeding. Afgelopen week hadden we vakantie en hebben we ons 1 keer verslapen. We werden 08.00 uur wakker, maar ook toen lag Daan nog heerlijk te slapen.

Ik zou haar iedere ochtend rond dezelfde tijd wakker maken, zodat je een beetje iedere dag hetzelfde uitkomt. Maar goed dat is persoonlijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik zou je dochter ook elke dag rond dezelfde tijd de eerste voeding geven, heb ik bij Kiam ook altijd gedaan.
Als Kiam eerder wakker is en echt honger heeft dan geef ik op zijn vroegst om 5.30u de eerste fles (daarvoor krijgt hij geen voeding). Vanaf daar wanneer hij komt. Meestal haalt hij zijn tijd wel in en red hij het met 4 flessen, maar als het nodig is krijgt hij dan een extra flesje (wat eigelijk niet voorkomt).

Ik zou ook graag de eerste ochtendvoeding om 5.30/6.00 uur geven, maar ze komt ook soms om 3.30 uur al. Wat dan? Rekken met een speentje is tot nu toe nog niet gelukt. Ik ben aan de andere kant al lang blij dat ze überhaupt slaapt nu ze ingebakerd ligt, dus tot nu toe heb ik haar dan 's nachts de fles nog gegeven. Ze zit een beetje tussen 5 en 6 flessen in. Als ze doorslaapt tot 5.30/6.00 uur, redt ze het met 5 flesjes overdag, maar als ze eerder komt, worden het er 6. Op zich geen probleem hoor, 6 flessen, maar dan krijgt ze de flesjes overdag zo kort op elkaar!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Kun je haar niet gewoon minder voeding geven? Bijvoorbeeld 2 of 3 schepjes voeding op 120/150cc water? Afhankelijk van hoelaat ze snachts komt. Dan kun je de ochtendvoeding geven wanneer jij wilt.
Als Kiam bijvoorbeeld om 4 uur wakker werd gaven we een flesje van 120cc met 1 schepje voeding. Dan sliep hij verder tot 7 uur (was wel ff puzzelen).

Dat is inderdaad ook nog een optie! Dank je wel voor het meedenken!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers