Weken of maanden

Hallo,

Hier een gekke vraag van mij. Mijn zoontje is op dinsdag 7 juli geboren en nu ruim 14 week oud. Nu zei ik dat dat 3,5 maand is, maar ik geloof dat ik niet zo moet denken. Want als je de maanden telt is het 3 maand en 1 week. Het scheelt een week, maar wat houden jullie aan?

Hmmm, hoop dat jullie hem snappen.

Groetjes Herma

Ik snap je. Wij hebben het meerstal over maanden en de weken. Dus vorige week was morgan 13 maanden en een week. En nu is ze ongeveer 13.5 maanden of 13 maanden en 2 weken als ik specifieker wil zijn. Maar soms is het lastig rekenen inderdaad.

Groetjes,

Michèle

13 weken is 3 maanden. Ik rekende het het eerste jaar in kwartalen + het aantal weken erbij.

Dus bij 20 weken zei ik 3 maanden en 7 weken.

Groetekes, Sje

Hey hey
Na 3 maanden ben ik opgehouden te tellen in weken, hihihi. Mijn dochtertje is op de 13e van april geboren, dus bij elke 13e was ze gewoon weer een maand ouder.
Wil ik echt specifiek 't aantal weken weten (voor een sprong, of voor de kinderarts bijv.) dan tel ik gewoon ff in m’n agenda het aantal weken.

Groetjes.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier precies hetzelfde, ik denk dat ik tot een week of 20 in weken ben blijven tellen en daarna werden het maanden. Je raakt op een gegeven moment de tel kwijt En inderdaad, als ik moet weten of ze bijna in een sprongetje zit, dan ga ik de kalender erbij pakken en tel ik de weken.

In het begin telden we inderdaad ook in weken, maar uiteindelijk (na een maand of vier ofzo) werd dat gewoon in maanden. Wel zo makkelijk.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

en uiteindelijk ga je over naar jaren.

Nee, Hylke is nu bijna 2 jaar, en dat roepen we dus.
Maar kort geleden hadden we het nog over 21 maanden.
Geen idee hoeveel weken dat is. (ja, bijna 104).

Hoe oud is ie?
Nog niet oud genoeg voor een brommer.
of
18+ (maanden )

M.