Weinig weerstand-ALLERGIE?

Senne is weer zo verkouden nu!

Ze was een maand niet helemaal fit, toen ik naar de dokter ging. Na onderzoek kwam naar voren dat ze wat slijm in de longen had en ontstoken oogjes. Duidelijk niet lekker in d’r vel dus. AB gekregen, die was maandag afgelopen.

Nu hoest ze weer zo erg dat we niet geslapen hebben de afgelopen nachten!

Wat is dat nou, dat ze zo vaak een luchtweginfectie heeft? Ik word er zo onzeker van

Ik ga zo goed als iedere dag naar buiten, ze eet gewoon groente en fruit, ik lucht haar kamer dagelijks… nu ook al Sambucola gekocht om d’r weerstand te verhogen.
Wat kan ik nog meer doen?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 22 Nov 2010 12:29:27

Hoeft niet per se iets met weerstand te maken hebben. Kan ook dat ze een te grote neusamandel heeft die ervoor zorgt dat vuiligheid niet goed afgevoerd kan worden.

Onze jongste was ook heel vaak verkouden en nadat vorig jaar september haar neusamandel verwijderd is, is dat over. Ze is nog weleens verkouden maar dat is een gewone frequentie net als haar zus.

Dus als je vindt dat ze te vaak verkouden is, kun je misschien ook een keer aan de huisarts vragen of die naar de neusamandel kan kijken en of je anders een doorverwijzing naar de KNO-arts krijgt.

Groetekes, Sje

Dion is ook altijd verkouden en roggelt ook altijd. Ben geregeld voor niets bij de ha geweest maar ook vaak dat er dus wel slijm in zijn longen zat. Wij zijn doorverwezen naar de kinderarts. Dion heeft nu elke avond een pufje. Morgen moeten we weer voor controle.
Marijn was ook altijd verkouden roggelde ook maar dit zat bovenin dus kon het weghoesten. Hij had geregeld ooronsteking. In maart zijn zijn keel/neus amandelen verwijderd en hij is nog niet snotverkouden geweest wel verkouden net als ieder ander mens. Dus ik wel een verwijzing vragen.

Gisteren bij de HAP geweest en hij zei dat hij dacht dat het een ontsteking in d’r bovenste luchtwegen was. Ne heeft ze prednison (!) omdat hij vermoedt dat ze allergisch is…

Vanmiddag terug naar de ha om d’r nog verder te onderzoeken en dan moet ze getest worden op allergiën…

Nu hebben wij 2 honden en 2 katten…

Dat zou het inderdaad ook goed kunnen zijn, een allergie! Maar dat kunnen ze nog niet testen voordat een kindje 2 jaar is toch?

Groetekes, Sje

volgens mij kunnen ze dit de eerste 4 jaar nog niet testen. Mede doordat ze er ook overheen kunnen groeien. Het zou wel heel vervelend zijn als ze niet tegen jullie huisdieren kan!!

liefs woezel

Ik zou het niet durven zeggen… ik hoop het maar van wel!

Dit is niet te doen, ook niet voor ons

Ik geloof ook idd dat het nu voorlopig nog niet te testen is helaas… ik hoop dat ze met de prednison wel wat op gaat knappen!!! Veel beterschap voor je meiske!!

He wat naar, hoop voor je dat je niet je dieren hoeft weg te doen ( ook al heb je geen keus als ze echt allergisch is… ik heb zelf een hond en snap je gevoel) ! Misschien groeit ze er nog overheen, als het al zo is! Hoop dat ze nu snel opknapt met de prednison. En dat je snel meer weet.
lieve groetjes

Ik zou het na de kuur aankijken hoe het gaat en als ze dan nog last blijft houden wel een verwijzing naar de kinderarts vragen. Hoe lang heeft ze deze klachten eigenlijk? Als het van jullie huisdieren komt zou ze het eigenlijk altijd moeten zijn. Vanaf mijn geboorte was ik allergies voor jute (had een jute matrasbeschermer onder het matras) en was ook altijd verkouden en hoestaanvallen en altijd een rode neus dus echt allergische verschijnselen. Heeft Senne ook meer dan verkouden zijn?

Gewijzigd door - pranger7 op 22 Nov 2010 20:39:50

Ik ben naar mijn eigen huisarts geweest gisteren en zij vond de klachten totaal niet lijken op een allergie, meer astmatisch (ook al kunnen ze dat de eerste 4 jr ook niet meten)

Nu een puffer meegekregen maar wat een drama is dat zeg!! Twee weken proberen en dan terug naar de ha.

Heeft iemand tips voor de puffer?

Je zou kunnen proberen of het helpt als je haar ermee laat spelen (zonder pufje erin).
En anders zit er weinig anders op dan de houdgreep, en dan maar even brullen.

Ik hoop maar dat t meevalt, en dat t geen allergie is… want dat is gewoon echt *****
Mijn ouders hebben toen ik klein was de katten weg moeten doen omdat ik ook altijd ziek was.
En nu nog, als ik bij iemand op visite ben met honden of katten… kun je me na een uurtje opvegen.
Als ik een pilletje in neem valt t mee hoor… maar ben zo chaotisch… ik denk daar nooit aan van te voren :S

Ik zat ook meer astma of brochitus te denken ivm de klachten.
Dion heeft ook een puffer. Meestal gaat dit zonder problemen. Vaak zing ik een liedje of tel ik tot 10 omdat hij 10 sec moet inademen. Ja en als dit niet helpt in de houtgreep hoe zielig het ook is.
Zelf ben ik gister weer met Dion naar de kinderarts geweest en Dion krijgt nu ook een ontstekingsremmer omdat zijn luchtwegen geiriteerd/onstoken zijn. Neusamandelen waren ook iets geiriteerd.