Zie ook mijn topic onder kleuter 4-6 jaar
Dag allemaal,
heb vaker een topic hierover gehad, het gaat over onze zoon van nu 5 jaar en 3 mnd. Gaat sinds ruim een jaar nu naar de basisschool.
In het begin was 't erg wennen met hem, en heeft paar maanden geduurd voordat hij gewend was. Vooral na vakanties is het altijd wat minder bij hem. Maar sinds augustus, hij zit nu in een combi klas groep1-2 , gaat het stukken beter. In het begin (als hij met groep aan tafel zat) deed hij zijn eigen ding, en bemoeide zich helemaal niet met de rest. Daarin is hij zich sterk in ontwikkeld vlg juf die maand geleden op huisbezoek was. Heel af en toe ging hij spelen (liefst thuis)
maar dan praat ik over 1 x in de 3 maand ofzo.
Nu probeer ik dat wel te stimuleren, heb ook gezegd, je moet ook vragen aan andere kindjes om te spelen. Ze komen niet altijd naar jou toe!
Dus vaak met de mama’s overlegd dat ze gaan spelen, anders gebeurt er niks.
Nu, sinds kort gaat hij ook soms uitspelen, dus niet bij ons thuis. En ik moet zeggen, dat gaat eigenlijk hartstikke goed, is nu 3 x uit spelen geweest, en alle 3 keer positieve verhalen (volgens de andere mama)
Nu heeft ons zoontje wel een jongetje waar hij gek mee is, maar dat jongetje gaat iedere week al met een ander “vast” vriendje spelen. Dus ik stimuleer hem daarin wel, van maar jij kunt toch ook aan … vragen of hij met jou wil spelen?
Dan is het antwoordt vaak : heb ik gedaan, en … gaat al met iemand anders spelen!
Ik vind dit hartstikke moeilijk, wat is goede raad?
Juffrouw zegt 1 xper week spelen is minimaal, maar dat doet ons zoontje dus niet .
Die speelt 1 x hooguit 2x per maand
Ik ben alleen zo bang, dat hij als hij zo doorgaat, een beetje buiten de boot valt
en gepest zal worden.
Ik hoop dat jullie mij begrijpen, het maakt mijzelf ook onzeker, hij zal het ook wel een beetje van mij hebben (ik sta ook niet van voren wat dat betreft)
Mijn vriend zegt vaak, maak je niet druk , dat komt vanzelf.
Onlangs heeft ons zoontje zijn verjaardag gevierd met 3 jongetjes, een hoop lol dat ze gehad hebben. Maar hij zal nooit door een ander gevraagd worden.
Best sneu dus.
Wat moeten we, alle tips zijn dan ook van harte welkom.
Wie heeft dit ook meegemaakt?>?
Dankjullie wel alvast voor de tips.
Gr. mama van 2 kids