Hoi allemaal,
heb al vaker een topic over dit onderwerp geschreven,
gaat over ons oudste zoontje, nu 5 jaar en 3 mnd.
Hij zit nu ruim een jaar op de basisschool, groep1
In het begin was het erg wennen, en de eerste weken waren best moeilijk.
Hij heeft nl. altijd moeite om te wennen. Het gaat wel steeds beter.
Vorig jaar na de zomer vakantie ging het ineens goed. Als ik hem wegbracht,
dan hoefde hij niet meer te huilen etc. Wel zwaaide hij me iedere keer uit, maar dat is toch ook leuk?
Hij gaat dus al ruim een jaar naar school. Hij speelde het eerste half jaar vrijwel nooit met kindjes uit zijn klas., Was veel liever alleen…
We hebben hem heel af en toe wel eens met klasgenootjes laten spelen. (1 x per 3 maand of zo) Nu blijven we het stimuleren. Nu durft hij ook naar iemand toe te gaan, daar moest hij eerst niets van weten, dus dat gaat al veel beter.
2 maand geleden heeft hij zijn 5e verjaardag gevierd en mocht een paar kindjes uitnodigen. hij wilde er maar 3 , mocht wel meer, maar wilde dit niet.
Dus 3 jongetjes uitgenodigd en middagje naar speelparadijs geweest. Dus kindjes hebben allemaal genoten, en ons zoontje vond het prachtig! Dus papa en mama ook blij…
Maar uitzichzelf vraagt W niet of iemand met hem wil spelen, dus dit heb ik een aantal keren gedaan vaak in overleg met moeder van jongetje waar hij mee ging spelen.
Ook verteld volgende keer kun je dit best zelf, je bent toch een grote jongen??
Nu doet hij dit dus niet, ik merk dat andere kindjes ook bijna niet aan hem vragen of W met hen wil spelen (vorige week 1 keer gebeurd)
Ook op partijtjes wordt hij nog niet uitgenodigd, ben zo bang dat dit ook niet gebeurt.
Wat moet ik doen, hem blijven stimuleren, zelf afspraken maken, of zoontje zelf laten doen?
Hoe vaak spelen jullie kinderen bij anderen is dit 1 x per week, 1 x per maand of
3x per week bijvoorbeeld?
Nu komt het er ook nog bij dat ik de woe en vrij hele dag werk, dus woe middag en vrij middag komt niet uit, helaas. en de enigste middag nog meer vrij is is de maa middag. (maar dan heeft hij nu zwemles) ik ga gelukkig over 6mnd anders werken , dan heb ik de woe middag vrij , en gelukkig tijd dat mijn kindjes dan wel kunnen spelen.
Er is een jongetje waar W. goed mee kan opschieten, en hij speelt af en toe met dit jongetje. Maar dat jongetje speelt wekelijks met een vast vriendje uit de klas.
Nu ben ik zo bang dat dat jongetje W. op een gegeven moment ook links laat liggen,
Wat moet ik doen?
Ben ik te bezorgd??
ALLE TIPS ZIJN WELKOM!!
Gr. mama van 2 kids