Weinig tot geen haar

Een vriendin van mij haar dochter is net 3 jaar geworden en heeft haar hoofd net bedekt met haar zeg maar zo’n 2cm en meer niet. Ik vraag me dan weleens af zou het wel verder groeien want dit duurt toch wel heel lang voordat haar haar echt begint te groeien. Wie herkend dit?

Jack heeft ook lang weinig haar gehad. En nu nog is het niet heel dik zeg maar. Maar het is wel beter en voller gaan groeien sinds ik hem naar de kapper meeneem. Dat stimuleert toch tot groeien volgens mij, dat knippen, en dat dunne babyhaar gaat er dan uit. Althans bij Jack wordt het steeds meer haar in elk geval.
Maar goed, je hebt kids ( en volwassenen natuurlijk ook) met bossen haar, en mensen met fijn,dun haar. Tja.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

door je haar te knippen groeit het niet per definitie sneller maar wordt het voller en ziet het er weer gezond uit.
idd je knipt/scheert de dons/baby haren eruit zodat de normale haargroei gestimuleerd wordt.
ik zou gewoon 't koppie even helemaal kaal laten scheren, of gewoon nog korter dan ze nu al heeft.
bij rico heeft dit super gewerkt.
mijn broer kreeg pas haar toen hij 2 werd,
maar groeide ook heel sloom,
nu heeft hij een volle bos.
zo zie je maar weer

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bij een vriendin van mij kwam weleens een kindje dat echt nauwelijks haar had. Ze was ook nog eens wit van haarkleur, dus het viel echt niet op. Het stond eigenlijk niet zo mooi, helemaal geen haar, maar daar kon het kindje natuurlijk niks aan doen. Vorig jaar zag ik haar weer en toen had ze nog maar een cm of 4, terwijl ze toen iets van 3-4 jaar was. Ik weet niet hoe het nu is, maar bij haar groeiden de haartjes ook extreem langzaam. Het zal vanzelf wel goedkomen. En anders zou ze eens aan haar kapper kunnen vragen?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Bij mij was het ook zo dat ik tot mijn eerste kaal was en daarna 6 haren had of zo. Mijn ma dacht dat het nooit goed zou komen en ik heb latern een bos haar gekregen waar de gemiddelde vrouw jaloers op is. Dus niet meteen zorgen maken. Grote kans dat het goed komt.

Groetjes,

Michèle

Inderdaad, bij sommige kindjes duurt het gewoon wat langer. Het kan ook ineens komen. Nora is erg lang kaal geweest en haar haar gaat nu ineens erg hard. Tis nog niet zo’n bos als bijvoorbeeld Eef van Rainbow, maar het begint ergens op te lijken. Mensen die haar een week of 4 niet hebben gezien staan er echt van te kijken. Er zin volgens mij maar heel weinig mensen die echt haargroeiproblemen houden als ze ouder worden. natuurlijk heeft de een een vollere bos dan de ander, maar lijkt me geen reden tot zorgen. Wel vervelend, want op die leeftijd gaat het kindje ookz elf meekrijgen dat mensen zich vergissenen denken dat het een jongetje is. Dat vind ik wel sneu dan…

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor de reacties. Zal als tip aan haar doorgeven dat mss knippen een oplossing zou kunnen zijn. Ik denkt dat het voor een jongetje ook nog weer anders is. Ze doet haar vaak al “echte” meisjes kleren en kleuren aan en nog vragen mensen of ze een jongen of meisje is. Maar het zal vast wel goed komen.