Even een klein vraagje over Tessa.
Ze slaapt de laatste tijd zo belachelijk weinig.
Is gewoon echt niet normaal gisteren lag ze er 19:00 in en was vanmorgen 5:30 alweer wakker. En helaas als ze wakker wordt gaat ze meteen schreeuwen/huilen en maakt ze Barry ook wakker die dan gelijk eten wil natuurlijk. Vaak proberen we haar nog in bed te houden om te zeggen dat iedereen nog slaapt en dat het nacht is maar heel af en toe werkt het maar meestal niet. Vanmorgen werkte het niet. Ik heb haar nog een knuffeltje gegeven en haar lichtje aan gelaten en toen ging ze een beetje spelen/rommelen in bed en dat houdt ze dan nog een uur vol. Maar moest toch al Barry voeden en toen ik daar mee klaar was heb ik haar er maar uitgehaald.
Maar waar zou dat nou aan kunnen liggen dat weinig slapen? Overdag slaapt ze ook echt nooit. Ze is gisteren zelfs naar het kdv geweest dus daar is ze lekker moe van dan zou je toch wel denken van ze slaapt wel goed. Ze leggen haar daar nog wel in bed s´middags maar daar slaapt ze ook nooit dus na een half uurtje gaat ze er weer uit.
Want ze werd meestal tussen 7:30/8:00 wakker. Maar de laatste maanden is het tussen 6:00 en 7:00 of soms zelfs eerder zoals vandaag.
Het breekt je echt een beetje op ook die korte nachten. Aangezien Barry nog een late voeding heeft kan ik ook niet lekker vroeg naar bed dus lig er pas om 23:45 in of zo.
Ze wisselen elkaar ook af en toe af de laatste dagen. Een paar nachten geleden werd Barry wakker om 3:00 is na een half uur wel weer in slaap gevallen maar ondertussen ben je zelf daar een uurtje wakker van toen de volgende nacht werd Tessa wakker om 3:00 even een aai over de bol en is daarna ook weer in slaap gevallen. En vanmorgen Tessa dus weer vroeg.
Nou ja vroeg me dit zo af want het is ook wel vervelend want het einde van de dag wordt ze af en toe erg sjaggie/huilerig. En aangezien ik ook erg moe ben van die korte nachtjes en 2 kindjes verzorgen is het niet zo gezellig.
Heeft iemand misschien tips om Tessa langer te laten slapen? Is dat nou normaal dat een kind van 2 maar hooguit 10,5/11 uurtjes slaapt per etmaal?
Ik denk ik vraag het toch wie weet komt iemand met nog een goede tip. Ik ga denk ik vandaag wel een nachtlampje kopen wie weet werkt het.
Later naar bed werkt ook niet want ze is helemaal kapot aan het einde van de dag en soms ligt ze er later in om 7:30 of 7:45 maar wordt gewoon even vroeg wakker. Ze wordt natuurlijk ook wel eens van Barry wakker om 6:30/6:45 als hij komt voor een voeding maar niet altijd.
Ik heb haar nu voor een keer naar boven getild want ze was weer 5:30 wakker. Ik denk ik probeer het gewoon weer eens om haar naar bed te brengen s´middags want ze was bekaf. Nou schreeuwen en huilen natuurlijk dat ze niet wil slapen. Nou ik denk ik probeer het gewoon en als ze na een kwartiertje nog zit te brullen kan ik haar er altijd nog uit halen. En wonder boven wonder hoor ik haar nu niet meer. Weet niet voor hoe lang. Vind het ook gewoon zielig voor haar. Je ziet dat ze bekaf is maar verzet zich gewoon tegen het slapen en als ze goed uitgerust is, is ze hartstikke lief en vrolijk maar nu ze elke keer zo moei is moet ze vaak overal om huilen. Als ik zeg van Tessa niet aankomen of zo begint ze al te huilen. Ik zat al aan een theorie te denken dat ze misschien de laatste tijd is gaan dromen en dat ze dat een beetje eng vindt of zo en niet durft te slapen.
Nou ja misschien heeft iemand nog een tip.