Weinig slapen

Mijn kleine mei slaapt overdag erg weinig, als het in totaal 3 uur is is het veel,maar om 6 uur stort ze dan in en slaapt zo goed als de hele avond en nacht door, ze wordt alleen 2x wakker om een flesje naar binnen te werken. weet iemand of dit een probleem wordt als ze straks wat ouder is, ze is nu 5 maanden of moet ik het gewoon zo laten en accepteren dat ze nou eenmaal weinig slaap nodig heeft.

xx

hoi,

Welkom bij ikkeben!

Sommige babytjes kunnen met minder slaap toe.
Je let goed op de signalen? Gapen/oogjes wrijven e.d.
Komt je kindje ook nog snachts?
Geef je door de laatste fles ook Nutrix? Dan slaapt de kleine vast wel door.
Is geen probleem voor als ie groter wordt hoor.
Elke is nu haast 3 jaar en die wilde met een paar maand helemaal
niet meer slapen overdag.
Was de hele dag vrolijk.
Op een gegeven moment kregen we er toch weer een slaapje in.
Wij blij, want dan kun je even wat in huis doen.
Wat ook nog wel eens wil helpen is het bedje een kwartslag te draaien.
Anne onze jongste van 7 mnd sliep erg kort, steeds 3 kwartier.
Haar bedje stond eerst tegen de muur. Nu in de lengte voor het raam
met de gordijnen open en slaapt ze vaak 2 a 2 1/2 uur per keer.
Veranderingen willen ook nog wel eens helpen.
Laat je nog wat horen!

Groetjes heleen.

Hallo,

Maak je geen zorgen, hier ook zo een niet willen slapen dametje. Cloé is nu 8 maanden en slaapt nog hooguit 2 keer een half uurtje overdag. 's avonds wel om 8 uur in slaap tot de volgende ochtend minstens half 9. Dus drukke dame overdag, maar wel een heerlijk lange nacht. Als ze 5 maanden was sliep ze ook niet veel overdag, ze heeft dit eigenlijk nooit echt gedaan. Ik maakte mij ook zorgen, maar nergens voor nodig dus! Wel zou ik de nachtfles proberen af te bouwen. Mss door de laatste fles nutrix doen, dat ligt zwaarder. Met 5 maanden zijn ze normaal oud genoeg om een nachtje door te slapen zonder voeding. Je kan de laatste fles om half 11 of zo geven en dan de eerste terug als ze wakker wordt. Als ze 's nachts wakker wordt kan je ze altijd een beetje troosten en de speen geven, maar niet meer voeden. Ze worden dat snel gewoon!

Groetjes,

Tamara

quote:
Mijn kleine mei slaapt overdag erg weinig, als het in totaal 3 uur is is het veel,maar om 6 uur stort ze dan in en slaapt zo goed als de hele avond en nacht door, ze wordt alleen 2x wakker om een flesje naar binnen te werken. weet iemand of dit een probleem wordt als ze straks wat ouder is, ze is nu 5 maanden of moet ik het gewoon zo laten en accepteren dat ze nou eenmaal weinig slaap nodig heeft.

xx

xx

bedankt voor jullie reactie.
Wat betreft de fles 's nachts is het ook wisselend, de ene nacht heeft ze wel honger en de andere nacht slaapt ze heerlijk door, dus ze weet zelf ook niet zo goed wat ze wil. Ik doe bij de laatste fles 3 schepjes rijstemeel erdoor, maar ook dat helpt niet altijd. soms laat ik haar 's nacht even doorhuilen, om te kijken of ze echt honger heeft of dat ze gewoon even wakker is, maar bij doorhuilen heeft ze dan ook echt honger en gaat er een volle fles in, maar dat vind ik op zich niet zo’n groot probleem, dat is een kwestie van een kwartiertje en we liggen allebei weer in ons eigen bed.
Maar ik weet nu in ieder geval dat het niets is om me zorgen over te maken dat ze overdag zo weinig slaapt.
Bedankt allebei.
Groetjes carola en Sofie

xx

Hoi Carola,

Wat een vrolijk kindje is die Sofie trouwens.
Mooie foto!
Gelukkig maar dat Sofie niet elke nacht meer komt.
Gaat vanzelf over hoor.
Het is aan de andere kant ook nog wel even lekker om met haar
te knuffelen.
Vond ik altijd wel.

Groetjes Heleen.

Hallo,
ik lees een nachtje doorslapen kun je proberen vanaf 5 maanden. nu vraag ik me af “Hoe lang is een nachtje”. Thijmen ( 5 maanden) slaapt nu van 21 tot 7 maar zou hij het redden van 19 tot 7? Is het een kwestie van proberen, of kan ik dat nu nog niet van het verwachten?
Gr estelle

Hallo,
ik ben jaloers op je, van 21 uur tot 7 doorslapen, nou dat doet sofie zeker nog niet,maar op het CB zeggen ze dat het kindje er dan nog niet klaar voor is en de voeding gewoon nodig heeft, dus afwachten dan maar.
Groetjes Carola en Sofie

xx

hoi estele,

gewoon proberen zou ik zeggen!!
Lieke sliep met 5 weken al van 23.00 tot 7.00 gelukkig.
De laatste voeding hebben wij weggelaten toen ze hem niet meer op dronk.Dit was ongeveer met 4 maanden geloof ik. Nu krijgt ze om 19.00 laatste fles en gaat om 20,30 naar bed en maken haar om 7.00 wakker.
gewoon kijken of ze het kunnen redden.

groetjes Gytha

Hoi Gytha,\Puur uit nieuwsgierigheid…waarom maak je je dochter 's ochtends wakker?

Groetjes Loes

omdat ze door de dag heen nog veel slaapt en koemn we in de knoei met voedingen.
Soms is ze ook al wakker om 7.00uur.
Dit ook op verzoek cb en ook omdat we moeten gaan werken.
Soms is het ook wel eens half 8 ofzo.

gr gytha

even iets heel anders, maar ik ben nieuw op het forum en nu vind ik de leeftijdbanners zo leuk onderaan jullie reactie,hoe krijg ik dat zelf ook?
groetjes carola

xx