Weinig slapen ... gaaaaaaap

Ik kom effe klagen want mijn dame slaapt weinig dus de ochtend begint hier om 6.30 uur.

Oooh zo vrolijk wakker en springen op bed, pfffff … Gisteravond heeft ze tot half 10 zitten zingen en kletsen dus wat slaapt ze eigenlijk? 9 uurtjes op 1 dag … We missen echt een beetje uitslapen 's-morgens. Gelukkig heeft ze totaal geen ochtend humeur en begint ze kwiek aan de dag. Toch zou het fijn zijn als ze eens 1 uurtje langer sliep

Zijn er nog meer kindjes die maar 9 uur slapen op 1 dag ?? Ik moet erbij zeggen dat Fabienne vanaf dag 1 nooit veel heeft geslapen. Ze was een wakkere baby …

slaapt ze altijd pas om half 10? tja rico is al even om 6 uur wakker en om 4:15 standaard wil hij spelen. vandaag kwam ie zelfs zn kamertje uit om 6 uur en dat doet hij normaal nooit. pfff gaaaap idd

pfhhh en ik vond half negen al vroeg vanmorgen !
nou ja geen ochtend humeur dat scheelt alweer dat wel, maar het is wel vroeg…maar ja het ene kind heb veel slaap nodig en is lui geboren (zoals mijn slaapdraak ) en de andere niet … volgens mij kan je er bar weinig aan doen …

maar het is wel vroeg voor de papa en mama, sterkte meisssie

Pippy is geboren 17.07.2009

Dat heeft Erik met fases. Hij zit er nu ook weer middenin. Gisteravond sliep 'ie pas om 21.00 uur en hij was vanmorgen om 6.20 uur weer wakker. GAAP! Dus da’s ook iets meer dan 9 uur slaap. Hij slaapt 's middags nog wel, jouw meisje niet?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Soms slaapt ze wel tussen de middag, soms lange tijd niet … dat gaat ook in fases zoals met alles geloof ik! Eerst was het altijd klokslag 7 uur wakker en nu 6.30 uur … gelukkig slaapt ze wel door, heeft erg lang geduurd en dat was ook niet alles. Dit om even te relativeren Heel belangrijk … was misschien nog wel de vermoeiendste fase !!!

Nee, half 10 was dit keer wel erg laat @mamavanrico. Meestal half 9-9 uur en ligt ze er om 8 uur in hoor. Zijn we ook eerder boven maar je weet hoe dat gaat. Fabienne pakt pappa meestal in met tig keer op haar rug kriebelen, paard, zon … dat dit en dan dat. Tanden poetsen, wassen, schone broek, pyama aan etc etc. Dan zijn we wel eventjes bezig. Standaard ligtze altijd wel de kletskousen … is ook wel heel erg leuk om te horen.

Als ik morgan laat slapen 's middags of wanneer ze op het kdv slaapt dan slaapt ze 's avonds pas om een uur of half negen en om 6.30 is ze weer wakker en als ik haar 's middags thuis wakker houd dan slaapt ze meteen als ze in bed gelegd wordt dus zo 18.30 a 19.00 en dan is ze 's morgens om 7.00 7.30 wakker. Heel raar dus met dat middagslaapje maar ik laat hem er thuis dus af. Ga binnenkort op het kdv eens praten of hij er daar dus ook af kan.

Groetjes,

Michèle

@Michèle; wat jij zegt over dat weglaten van het middagslaapje, klinkt verleidelijk. Om het hier ook te doen om te kijken of Erik dan 's ochtends langer slaapt. Maar ik kan me er zo moeilijk toe zetten, vind die paar uur tussen de middag helemaal voor mezelf ook zo heerlijk. Juist omdat Erik als hij wakker is zoveel aandacht vraagt. Dat boekje-lezen-in-de-zon-moment wil ik eigenlijk ook niet missen

Groetjes,
M

@Mriek: Tis kiezen of delen hè, hihil

Hier slaapt Seth ook inderdaad elke avond na 9 uur. Gelukkig blijft hij meestal wel in zijn bed, dus rust wel uit. Verder is het heel verschillend hoe laat hij wakker is. Soms half 6, soms 8 uur, het verschilt per week. Maar aangezien ik meestal wel 5 dagen in de week op tijd op moet hebben we er nog niet zoveel problemen mee.

Seth slaat ook weleens zijm middagslaap over, bijvoorbeeld als we iets leuks gaan doen, en dan slaapt hij in de avond vaak wel op tijd. Maar als we dat meerdere dagen doen, komt hij toch slaaptekort, en gaat als reactie daarop nóg minder slapen. En dan wordt het er niet gezelliger op, zeg maar.

Liefs, Anne

@ Mriek ik moet ook eerlijk zeggen Morgan kan ziochzelf uitstekend vermaken dus mijn dag is wel wat langer maar ik heb nog steeds mijn ikke momenten denk dat dat zeker wel scheeld.

Groetjes,

Michèle

@Anne, ik weet het

@Michèle, dat bedoel ik inderdaad. Denk dat dat zeker wel scheelt, dat Morgan zichzelf goed kan vermaken. Ach, dat is hier ook af en toe wel zo, maar vaker niet dan wel, zeg maar.

Heb net heerlijk zitten lezen en doezelen in m’n tuinstoel, ik denk toch dat ik dat vooralsnog wel heel lekker blijf vinden

Groetjes,
M

ik heb net zitten lezen op de bank (er staat een rondwind in de tuin) en morgan staat te dansen op k3 en pappa zit ook achter de pc

Groetjes,

Michèle

hier is het sinds een paar weken ook steeds vroeger. Colin was eerst meestal tussen 8.30 en 10.00 wakker en nu is het ook vaak al 7.15! Ik vind alles voor een uur of 11 al vroeg, dus 7.15 vind ik echt drama! Gelukkig staat papa als hij niet heeft gewerkt de avond ervoor meestal op en ik kom er om 11.30 eens uit. Als papa heeft moeten werken (hij is muzikant en is dan vaak tegen de ochtend thuis) dan sta ik op en ga ik terug naar bed als Colin gaat slapen. Dan trek ik het echt niet. Maar ik ga ook veel te laat naar bed…

22-12-2009 colin geboren

Ik wou net zeggen mamma van colin, hoe laat ga jij je bedje in Hier is het meestal 22.00 lights out. Maar dat komt ook omdat pappa elke dag dat ie werkt om 5.00 op moet en ik heb gewoon veel slaap nodig.

Groetjes,

Michèle

Bij ons ook lekker vroeg.
Ik sta tond 5.15 uur op en ga dan lekker even douche om vervolgens rond 6 uur weg te gaan, maar de laatste tijd mag ik 's avonds douche want mevrouw wil graag om 5 uur al aan de dag beginnen. NIET dus, speen erin en zeggen dat het veel te vroeg is. Ik hoor ze dan niet meer . Maar als ik dan later manlief aan de telefoon heb dan is ze om 6 uur weer wakker en dat trekt papa niet . Weer speen er in en om 7 uur als papa wakker is en gedoucht heeft eruit.
Meestal gaat ze rond 7 uur naar bed. Gisteren was het pas om half negen, maar om 6 uur melde mevrouw zich weer , tot 7 uur in haar bed laten liggen.

Het maakt niets uit of ze wel of niet op het kdv is geweest en of ze overdag meer of minder dan 1 uur heeft geslapen.

Ik wens alle moeders en vaders met van die heerlijke vroege vogels veel succes.

hier weer een dagje zonder middagslaap en ze was zo vertrokken alleen een half uurtje later was ze heel verdrietig aan het huilen. Ze was haar speen en doekje kwijt dus intens verdrietig, maar dat leed was zo verholpen toen ze alles weer terug had,

Groetjes,

Michèle

@michele: ja, hier is het toch meestal na enen als het licht uit gaat. Wij zijn allebei avondmensen. Ik vind het echt moeilijk om eerder naar bed te gaan. Als ik dat wel doe dan lig ik nog heel lang te lezen of spelletjes op mijn Iphone te doen. Maar i hoop snel weer aan het werk te zijn en dan moet ik natuurlijk wel een ander ritme gaan krijgen…

22-12-2009 colin geboren

Hoi Esther,

heel herkenbaar, ons jongste zoontje is altijd al een vroege vogen geweest.
Ik herken het maar al te goed 's ochtends om half 7 al in de kamer te zitten.
(oudste zoontje slaapt wel langer, dus gaan wij naar onderen zodat hij niet wakker wordt)
Tja, zelf ben je half nog in coma., vaak ga en ging ik op de bank liggen, en liet hem
tv kijken.

Vanmorgen was het toevallig half 8, dus best goed eigenlijk. Maar nu zit ik dus ook achter PC en meneer kijkt naar de televisie.
Vandaag gelukkig lekker dagje nog vrij, dus rustig aan doen.

Zoontje gaat vaak rond half 8 / 8 uur naar bed (eigenlijk moet dit 19030/2000)
zijn, gisteren was ie zoooo moe, dat ie om 19 uur er al in lag.
dus heeft hij 12.5 u geslapen (dit is echt een uitzondering)
meestal is het rond de 10 uurtjes en dat is de max.

Denk wel , dat ze die 9 u niet volhoudt, op een gegeven moment wel langer gaat slapen.

Succes ermee!

gr. mama van 2 kids

@ mamma van colin, gaat colin niet naar de opvang?? Want ik zit nu ook thuis helaas maar juist omdat morgan gewoon naar het kdv gaat blijf ik in mijn ritme zitten.

Groetjes,

Michèle

Colin ging wel naar het kdv, maar omdat ik niet echt zicht op werk had hebben we hem eraf gehaald. Anders moeten we dadelijk terugbetalen. Hij ging ook maar twee middagen dus qua ritme nog niet echt iets aan zeg maar…

22-12-2009 colin geboren

Ik heb niet alles gelezen maar wij zijn net terug van vakantie!
Nou…Aaron sliep daar tussen de 7 en 9 uurtjes!
Ging om half 10 - 10 uur NAAR bed!
Totaal niet moe te krijgen daar!
Snachts de eerste 2 nachten 7 en 8 keer wakker en om 6 uur riep hij “noeg gesapen!”!
De loaatste nacht was mijn neefje komen logeren…ging ie half 10 naar bed en vanmorgen om 6 uur lagen ze alle 2 bij Aaron op bed te spelen…dus 2 wakkere kinderen in de caravan!
(mijn neefje sliep pas om 1.00 in de nacht en om 6 uur wakker!)…dus 5 uurtjes!

Tja…die van ons lkan het er ook makkelijk mee doen hoor!

Gr, danielle