mijn zoontje van 2 maanden,slaapt overdag erg slecht.
hij kan steeds maar 3 kwartier/ half uur slapen.
ik zie wel dat hij moe is,maar verzet zich tegen zijn slaap ofzo.
ik baker hem ook al in,maar helpt allemaal niks.
ybruinenberg
mijn zoontje van 2 maanden,slaapt overdag erg slecht.
hij kan steeds maar 3 kwartier/ half uur slapen.
ik zie wel dat hij moe is,maar verzet zich tegen zijn slaap ofzo.
ik baker hem ook al in,maar helpt allemaal niks.
ybruinenberg
Hoi,
Dit is zeer herkenbaar voor vele moeders op dit forum geloof ik. Een baby heeft een slaapcyclus van ong. 45 minuten en worden dan even wakker, veel baby’s slapen gelijk weer verder. Maar jouw baby wordt dan helemaal wakker. Ik liet mijn dochter wel eens (kort) huilen na die drie kwartier, dan sliep ze vaak wel weer verder. Of even het speentje geven, werkte ook wel eens. En als ze echt niet meer verder wilde slapen, dan haalde ik haar eruit en gingen we wandelen. Weet dat ik dit best een moeilijke periode vond, want inderdaad ze was nog niet goed uitgerust en was snel weer aan het huilen van vermoeidheid.
Na mate ze ouder worden, kunnen ze zich beter vermaken en wordt de wakkere periode ook makkelijker en gezelliger.
Annemiek de Graaf
heel herkenbaar, hier ook latijd een korte slaper gehad. Nog slaapt hij niet veel overdag. Ik vond de eerste 3/4 maanden ook erg zwaar, nu is het gemakkelijker.
Ik ging idd heel veel wandelen en dan sliep hij of ik liet hem op het voedingskussen op de bank slapen. Ook de puckababy heeft hier wel goed geholpen, dan kon hij niet zo maaien met zijn armpjes.
Nu wordt hij steeds na 45 min wakker en slaapt dan niet meer in, meestal ga ik dan met hem liggen en slaapt hij nog een uurtje. Ik lees dan een boek ofzo. Hij doet ook meestal nog maar 1 slaapje overdag. Maar nu is de wakkere tijd veel gezelliger en kun je er meer mee, dus het wordt wel beter!
Succes
22-12-2009 colin geboren
Hoi hoi,
Ik sluit me aan bij de reacties van de anderen. Alleen werkte het hier niet om ons moppie na dat half uur/drie kwartier te laten liggen. Ik haalde haar er dan uit, deed verkort onze routine (drinken/luier, knuffelen/zelf even spelen in de box en weer naar bed. Ze lag er dan binnen een uur/drie kwartier al weer in en ging dan weer lekker slapen. Na een tijdje ging ze weer langer slapen. En zo niet dan kreeg ze zo toch nog behoorlijk wat slaap bij elkaar opgeteld op een dag. Het probleem is nl. dat ze doordat ze te kort slapen zo moe zijn dat ze moeilijker gaan slapen.
We kennen het hier heel goed en ik kan je melden dat het beter wordt. Ons moppie slaapt nu gemiddeld 1,5 uur a 2 uur.
Succes het komt goed!
groetjes,
endy

dat is het stukje zelfstandig leren doorslapen. ik ben van mening dat als je je kind gelijk uit bed haalt niet de kans geeft om dit te leren. heb Meric vrijwel altijd laten liggen en ik zag dan ook altijd dat hij na 10min. jammeren weer verder sliep. zo heeft hij altijd 1,5 tot 3 uur achter elkaar leren slapen. nu is hij wat ouder natuurlijk en het langste slaapje duurt dan 2,5 uur. en de kortste duurt 1 uur.
sterkte ermee het valt echt niet mee maar het komt echt goed.
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/i77zp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - mama Selma op 24 Aug 2010 22:48:30
Herkenbaar, maar hier ook altijd laten liggen. Na 3 kwartier komen ze in een andere slaapcycles. Job werd dan ook vaak even wakker, deed dan vaak de speen erin en hij sliep weer verder. Ook sliep hij in een puckababy, hielp hier veel. Maar ja, bij de een werkt dat wel en de ander niet. Ik heb hier altijd minimale slaaptijden van 2 uur aangehouden. Soms duurde dat wat langer en soms wat korter. Het is natuurlijk ook belangrijk dat ze gewoon een rustmoment hebt, slapen kun je toch niet dwingen. Nu hij ouder is dat natuurlijk vernaderd. Maar toch weet mijn kleintje dat hij er niet na een half uurtje weer uitkomt. Het was hier in ieder geval een kwestie van volhouden.
@Yvon123: heel herkenbaar ook en ik werd er zo onzeker van op dat moment ook.
De onze had overdag 2 slaapjes van 30 minuten en dat was het!
Op zijn eerste dag in het ziekenhuis (moest 3 dagen blijven i.v.m. keizersnee) zeiden de verpleegkundigen “wat is dit een wakkere baby”!
Hij sliep gewoon NIET!
Hij is altijd slecht blijven slapen en nu is hij 2 en slaapt hij smiddags een 3 kwartier tot een uurtje en dan red hij het tot tussen 7 en 8.
Ik snap dat je het heel vervelend vind ik wist ook geen raad ermee maar je komt er doorheen en echt waar: maak jezelf er niet te druk om het komt goed!
Is makkelijk gezegd nu door een ander maar het is echt zo!
Gr, danielle

In tegenstelling tot de slaapjes van aaron hierboven, is het bij ons wel echt goed gekomen hoor.
Ik heb hier vaak een topic over hazenslaapjes geopend of gereageerd op topics over slaapproblemen en kon me daar steeds goed in vinden, want Julian WAS ook echt zo’n slaper. Noooooit gedacht dat hij nog eens goed ging slapen. 2x per dag een half uur was echt maximaal.
Of het door mijn ‘ingevoerde regels’ is gekomen weet ik niet, maar ik besloot vaste tijden voor het naar bed gaan te nemen. Dan maar een poos huilen, want ja dit was hij niet gewend. 9.30 naar bed en 13.30 weer. Het heeft best een poos geduurd en ik was vaak lang bezig met troosten of wat dan ook. Toen heb ik een aantal dagen eenzelfde ritueel uitgeprobeerd: al wiegend een liedje zingen (slaap kindje slaap, lekker simpel…) Boven zijn bed hangt o.a. een schilderijtje met een schaapje erop. Ik aaide na het liedje met zijn hand over het schaapje, om deze zogenaamd welterusten te zeggen, ik zei dat er ook bij en wenste Julian daarna zelf welterusten en een dikke kus. Dit een poos volgehouden en warempel… hij WEET nu dat ie op zo’n moment moet gaan slapen. Ik zing het lied en hij kijkt al naar het schilderij. Ik loop er naar toe en hij strekt zn arm al om te aaien. Ik leg hem neer, hij kletst of draait nog kort en gaat slapen! Uiteindelijk zijn de tijden iets veranderd, namelijk 10.30 en 14.30/15.00 Maar hij slaapt! En dan niet zo’n lullig half uurtje, maar 's ochtends 1,5 tot 2 uur en 's middags ruim een uur. Ik ben zeeer tevreden. Het kost wat tijd en moeite en soms ook echt een traan van mijn kant, omdat je het af en toe op wilt geven, maar nu is gebleken dat slechte slapers ook wel goede slapers kunnen worden.
Dus: kop op en geef de moed niet op.
Ik hoop dat je hier wat hoop uit kunt putten!
Mirjam

heel herkenbaar
mijn zoon julian slaapt ook heel weing twee keer een half uur was echt een max en moe dat hij was
na een uur wiegen en zingen viel hij dan weer met moeite in slaap
nu ben ik erachter gekomen dat meneertje een buikslaper is
dus op de buik in de box slaapt julian zo 1.5 tot 2 uur!!
maar ja nu is het s’nachts nog een drama inbakeren heb ik ook al geprobeerd
het is wat met onze ukkie’s
al
Yvon: gaat het verder met het drinken wel goed? Ik kreeg nl de tip hem ook te laten liggen etc. Vooral omdat hij anders zo moe is dat hij dan weer niet kan drinken en dus niet groeien… RRR(rust reinheid en regelmaat). Hoe gaat het snachts?

hij groeit heel goed,en s’nacht slaapt hij door.dan kan hij zo 8 uur slapen.
dus dat vind ik heel raar.
ybruinenberg
bij ons sliep hij 's nachts ook al snel van 23.00 tot 07.00 maar overdag drama, dus komt meer voor.
22-12-2009 colin geboren