Weinig "praten"

Senne is nu 19 weken en ik vind dat ze heel stil is en weinig geluidjes maakt. Ze ligt wel heel zachtjes te “mummelen” maar echt veel geluid komt er niet uit. Ook als ze lacht is dat zonder geluid. Omdat ik las dat ze nu wel verschillende geluidjes zouden maken (in het “Oei, ik groei” boek) vroeg ik me af hoe dat zou kunnen komen en hoe ik het kan stimuleren.
Ik praat en zing heel veel en doe de geluidjes die ze maakt wel na…

Heeft er iemand nog tips?

Groetjes, Sascha en Senne

Groetjes van Sascha en Senne

Van het Oei, ik groei-boek moet je niet teveel aannemen, wat betreft ze allemaal al zou moeten doen…
Ieder kindje doet het op zijn eigen tempo, en het komt echt wel goed.

Je doet het in ieder geval heel goed, en gewoon lekker tegen haar blijven kletsen, uitleggen wat je allemaal doet, liedjes zingen enz…
Het komt echt van zelf!

Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Ik ken het boek persoonlijk niet, maar het is natuurlijk maar een gemiddelde.
Misschien is ze met andere dingen juist sneller dan andere kindjes?
Het komt vanzelf wanneer zij eraan toe is.

Hier lacht Jason ook niet vaak met geluid hoor, maar vind het allemaal prima!

quote:

Hier lacht Jason ook niet vaak met geluid hoor, maar vind het allemaal prima!

Nou maak ik me er niet zoveel zorgen om maar ik vroeg het me af… lijkt me ook wel gezellig, zo’n kletstantetje
Ze is wel sneller met de lichamelijke dingen, met d’r handjes en met zitten… ik geloof dat dat ook wel scheelt

Oei ik groei (heb hem zelf ook) is een leidraad voor bij ons vooral sprongen en ik haal eruit wat ik herken niet wat ze moet kunnen en daar ga ik mee aan de slag de rest komt erna wel.

Groetjes,

Michèle

quote:
Nou maak ik me er niet zoveel zorgen om maar ik vroeg het me af... lijkt me ook wel gezellig, zo'n kletstantetje

Hoi,

maak je om bovenstaande maar niet druk hihi, eerst leer je ze zoveel mogelijk zeggen en vervolgens ben je jaren bezig om ze d’r mond te laten houden hihi. “Niet praten met je mond vol!!”, “stil zijn als grote mensen praten!” en “sssshhht mama zit aan de telefoon!!”… Ik ben er sterk over aan het denken om mijn jongste geluidsdichte oordoppen aan te meten en nooit te leren praten!!! Nee hoor, geintje, maar de oudste praat wel al voor 2!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

quote:
quote:
Nou maak ik me er niet zoveel zorgen om maar ik vroeg het me af... lijkt me ook wel gezellig, zo'n kletstantetje

Hoi,

maak je om bovenstaande maar niet druk hihi, eerst leer je ze zoveel mogelijk zeggen en vervolgens ben je jaren bezig om ze d’r mond te laten houden hihi. “Niet praten met je mond vol!!”, “stil zijn als grote mensen praten!” en “sssshhht mama zit aan de telefoon!!”… Ik ben er sterk over aan het denken om mijn jongste geluidsdichte oordoppen aan te meten en nooit te leren praten!!! Nee hoor, geintje, maar de oudste praat wel al voor 2!!

Grtz Von

Haha Daar heb je vast en zeker gelijk in!!!