Weinig drinken

Hoi,

Ons kindje van 2 1/2 jaar drinkt erg weinig overdag.
Het is geen melkdrinker dus bieden we sap aan.
s Morgens bij de boterham drinkt ze appelsap.
Hier drinkt ze maar een beetje uit (paar slokjes)
Meer krijgen we er echt niet in.
De rest van de beker (die trouwens maar voor de helft gevuld is) gaat dan pas om 9 uur op.
Vandaag ook toen na paar slokjes genoeg.
S middags bij de boterham wilde ze helemaal niet drinken. Was erg boos.
Voor het eerst om 16.30 weer wat gedronken. Kregen er tussendoor niks in.
Willen haar graag uit de beker laten drinken.
Als we een pakje appelsap met rietje neerzetten drinkt ze vaak wel meer.
Haar luiers zijn dan ook maar matig gevuld. Soms laten we de luier maar om omdat er echt maar een ienimienieplasje inzit.
s morgens als ze wakker wordt doet ze keurig een plasje op het potje. (rest van de dag vertikt ze het)
En de rietjes beker werkt soms ook nog wel. Maar is ook met paar slokjes bekeken.

We hebben ook al vaste tijden ingezet dus half 7, 9 uur, 12 uur, 2 uur,
half 4, half 6. (elke keer een half bekertje)

Vraag: hoe krijgen we haar nu meer aan het drinken zonder dat ze boos wordt?
Heb wel ergens op internet gelezen dat je niet moet aandringen want dat werkt juist averrechts.
Maar we moeten wel, want ze is vaak zo druk met spelen en het lijkt erop dat ze helemaal geen tijd voor drinken heeft.

Wie heeft de juiste tip? Wordt er een beetje moedeloos van.
Boos worden heeft geen zin, want dan wordt er gelachen.

Groetjes Lisan.

Kun je ;s morgens en 'smiddags niet gezamelijk om tafel gaan zitten en samen thee of iets anders drinken met ene koekje erbij. Gezellig kletsen en intussen hopen dat ze drinkt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lastig hoor.
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is een andere soort drinkbeker proberen. Misschien een andere beker, tuitbeker (zonder antilek) etc.
Of haar uit een gewone beker met een rietje laten drinken?

Hoi,

Bedankt voor de tips.
Drinken met een beker en rietje doen we ook wel eens, alleen dit is ook niet echt een succes.
Dan wordt er ook niet echt gedronken maar gaat ze blazen zodat ze bellen krijgt.

Aan tafel ziten en drinken dat gebeurd al. s Morgens met het ontbijt en met het middageten en dan drinkt ze gewoon weinig.
Met het avond eten krijgt ze een beker water en daar drinkt ze dan nog wel wat van omdat ze dan natuurlijk erge dorst heeft.

Ik denk dat we morgen gewoon de rietjes beker er maar weer bijpakken en dan doe ik daar wat water in of sap of anders het pakje appelsap met rietje.

Houd jullie op de hoogte!
Iemand anders nog tips, altijd welkom!

Groetjes Lisan.

Zorgen dat ze echt dorst heeft? Ik las hier de tip van volgens mij Sje om haar bijvoorbeeld wat zoute chipjes te geven, zodat ze dorst krijgt en gaat drinken.

Mijn nichtje is ook altijd een slechte drinker geweest. Ze is nu 3,5 jaar en je moet haar nog dwingen om te drinken, bij wijze van. Tja, zolang ze wel actief is, is het oké.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Mriek,

Ze is gelukkig nog wel actief, daar maken we ons dan ook geen zorgen over.
Maar de luiers eigenlijk.
Ze heeft dus maar 2 plasluiers op een dag en die zijn gewoon matig gevuld.
Wel elke dag poepluier (s)

Op het weekend krijgt ze wel eens wat chipjes. Wil dit liever niet elke dag geven.
Ik ga morgen gewoon een rietjes beker tot boven aan toe vullen (= 1/2 l heb ik net gemeten) en hoop dat die aan het eind van de dag leeg is.
Op die leeftijd moeten ze 1/2 tot 1 l. per dag aan vocht binnen krijgen.
Als die leeg is (liefst nog meer) nou dan vindt ik het wel prima.

Groetjes Lisan.

@Lisan: het gaat niet om de hoeveelheid plasluiers heb ik begrepen, maar om het feit of ze ze wel of niet hebben. Dus dat ze ze heeft, is een goed teken. Ben je bang voor uitdroging of vind je gewoon dat ze te weinig drinkt?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Mriek,

Ik ben niet bang voor uitdroging, anders was de luier helemaal droog.
Maar ik vind dat ze te weinig binnen krijgt.
Ik weet dat er in fruit en groente ook vocht zit, maar die reken ik eigenlijk nooit mee.
De kinderen zullen zo wel weer wakker worden en dan zullen we het zien.
Ik heb de rietjes beker gevuld en nou maar hopen dat ze er zo lekker uit gaat drinken.
Ga hem niet meer steeds aanbieden, wacht gewoon tot ze hem zelf pakt.
Heb ook pindakaas op brood gesmeerd en daar krijg je vaak ook erge dorst van.

Groetjes Lisan.

Oké. En dat vocht uit groente en fruit wél meetellen hè…
Gewoon aanbieden, meer kan je niet doen. Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Toen ik vandaag thuis kwam uit mijn werk (kwart voor 4) zei mijn man dat ze de rietjes beker bijna leeg had.
Ook had ze nog een half pakje appelsap op en ook nog wat uit een beker gedronken.
Ze had om 11 uur gepoept dus kon mijn man niet goed meer zien of er ook een dikke plas bij zat.
De luier smiddags zat genoeg in. Niet zwaar ofzo, maar voller als anders.
Bij het eten nog wat water opgedronken.
Dus kwam vandaag wel aan de 1/2 l vocht.
Pfff gelukkig maar en nu gaan we vrolijk verder!

Groetjes Lisan.

Op de goede weg, fijn! Hopelijk zet het door!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Onze dochter wilde vandaag in het fotoalbum kijken en zag zichzelf op de foto met een groene tuitbeker.
Daar wilde ze uit drinken zei ze toen.
Die hebben we nog staan in het keukenkastje, dus komt mooi uit.
Daar heeft ze al 1 van op en weer opnieuw gevuld. Die is ook al voor de helft op.
Vanmorgen eerst de rietjes beker.
Dan maar weer uit de tuitbeker. Als ze daar fijn uit drinkt, prima toch!

Luiers zijn oke. Meer dan het was.

Groetjes Lisan.

Da’s fijn. Goed van d’r!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

dag,
fijn dat het beter gaat, ik heb misschien ook nog wel wat tips voor je
Ons oudste zoontje was en is nu nog steeds een slechte drinker (nu 4 jaar)
iedere keer moet je zeggen dat hij wat drinken moet, anders drinkt hij zo
de hele dag niet. Nu ook op school drinkt hij slecht, er zijn vaak maar een paar slokjes uitgedronken. Ik heb toevallig (voor de nieuwjaarszakken) bij de Aktion
rietjes gekocht en als je die in een vloeistof houdt (maakt niet uit warm of koud)
dan gaat er een lampje branden ( in devorm van fruit/ aardbei/sinaasappel/ etcc)
Vaak vinden kindjes dit machtig mooi, en dan drinken ze wel. of wij doen wel eens
een “wedstrijdje” wie het eerst de beker leeg heeft (wel met 1 bekertje samen,
jij drinkt dan niet en hij wel… dit werkt bij ons wel heel goed)
Verder zoute stokjes of chipjes doen wij ook vaak. Is misschien niet altijd goed, maar krijgen ze wel heel veel dorst van. En idd in fruit zit veel vocht. wat dacht je van druiven en peren? Verder zou ik toetjes aanbieden , drinkfruit etc…
Proberen aan te bieden en je er niet al te druk om te maken (makkelijker gezegd dan gedaan weet ik doe ik namelijk ook)
Succes er mee !
Groetjes mama van 2 kids

Hoi mamma van 2 kids,

Jij was al vroeg op ikkeben vanmorgen zeg.
Ik was er toen al wel uit (6 uur) maar druk bezig met de kinderen (eten, aankleden en zorgen dat ze drinken)
Ik maak me daar inderdaad druk over. Moet ik eigenlijk niet doen.
Goh, wat jammer dat ik dit berichtje niet eerder heb gehad. Ben zaterdag nog bij de action geweest en heb daar wat dingetjes gekocht.
Dus daar hebben ze rietjes die gaan branden als je ze in het vocht houd.
Denk dat ik van de week maar even ga kijken of ze die bij ons ook hebben.
Wij hebben een keer van mijn zus 2 tandenborstels gehad voor de kinderen en als je daar op drukt gaat er een lampje knipperen.
Een minuut lang en dan stopt het. De kinderen willen nu heel graag tandjes poetsen.

Een wedstrijdje doen wie het eerst zijn beker leeg heeft doe ik hier al en daar trekt ze zich niks van aan.
Drinkt gewoon een paar slokjes en thats it!
De oudste wil altijd winnen en die heeft in een mum van tijd de beker met melk leeg.
We doen ook altijd een wedstrijdje wie het eerst zijn brood op heeft, want daar werd soms ook een uur over gedaan.
Nu niet meer, nu is de boterham zo op en dan wint ze het meestal!

Bedankt in ieder geval voor de tips!

Groetjes Lisan.

Hoi,

De rietjes van de Action waren er niet meer.
Dat was maar tijdelijk.
Ik heb eigenlijk ook geen zin meer van alles in huis te halen.
Ze krijgt nu gewoon een beker en daar moet ze het mee doen.
Ik wil haar ook niet meer aan de tuitbeker. Straks is ze 3 en vindt dat ze gewoon uit een beker moet drinken.
Vanmorgen yogidrink op bij het brood. Wedstrijdje gedaan wie het drinken het eerst op had.
Was snel op!

Groetjes Lisan.

Hoi,

Vanmiddag heel veel gedronken.
We zijn naar een ballenbak geweest en ze heeft twee bekers op. Had vreselijke dorst van dat rennen en klimmen.
Bij thuiskomst in bad. Zag dat er nog weinig in de luier zat.
Even op het potje gezet en er kwam nog een dikke plas!
Wil eigenlijk alleen bij het wakker worden op het potje plassen, maar nu dus ook vanmiddag!
Hopenlijk zet dit nog wat door zodat we van die luiers af zijn.

Groetjes Lisan.

Wat leuk! En fijn dat ze beter drinkt nu.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker