Weinig drinken

Hallo Allemaal,

Mijn dochtertje is nu bijna 9 weken en ze drinkt 5 flesjes van 135cc. Ze groeit goed, weegt nu 4710gr en is 57,5 cm. Nu is het probleem dat ze deze niet altijd leeg drinkt. Ze weigert en sputtert tegen. Ze hoeft dan na 80 of 100cc niks meer.
Gevolg is dan wel dat ze eerder wakker is, soms al na een uurtje slapen, dus niet de 4 uur vol maakt. Hoe lossen jullie dit op? Halen jullie de kleine uit bed en dan rekken naar die 4 uur of laten jullie ze in bed liggen (als er neit teveel protest komt). Of geven jullie dan gewoon een keer eerder de fles?
Zou ik terug moeten naar om de 3 uur voeden?
Ze geeft ook altijd snel aan dat ze naar bed wil, gapen, wrijven in oogjes. Alleen eenmaal op bed veel protest. Ze moet dan dus ook lang slapen naar de volgende fles toe.
Ze krijgt om 6.30,10.30,14.30,18.30en 22.30 een fles.

Hoi Ikkies,

Ik zou me niet druk maken als ze niet alle flesjes leegdrinkt. Zolang ze nog gewone gevulde plas- en poepluiers blijft houden is er weinig aan de hand.

Ik zou ook niet rekken. Als ze echt alweer dorst heeft gewoon flesje geven. Desnoods inderdaad weer even terug naar voedingen om de 3 uur.

Moeders die borstvoeding geven voeden meestal op verzoek, dus wanneer de baby zich meldt. En die hebben totaal geen zicht hoeveel ml. de baby binnenkrijgt. Dat gaat toch ook altijd goed? Ik heb altijd heel relaxed borstvoeding gegeven hoor.

Maar zodra er flesvoeding gegeven worden zijn er hele strakke schema’s en moeten die flesjes vooral allemaal leeg als je het consultatiebureau mag geloven.

Ik snap echt niet dat er zo’n verschil wordt gemaakt tussen een flesjesbaby en een borstvoedingsbaby.

Gewoon lekker relaxed mee omgaan zolang je kleine meid niet afvalt en zolang ze gevulde luiers blijft houden. Probeer het nog maar eens een tijdje op intervallen van 3 uur en dan over een paar weekjes weer eens op 4 uur proberen.

Groetekes, Sje

Ben het met Sje eens
Heb dat nooit gesnapt
Waarom je bij borstvoeding maar kon aanbieden en flesvoeding moet er een schema zijn
Ik deed als Justin veel te vroeg was een flesje rooibos thee geven
En dat ging goed

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi,

mijn dochter is nu 13,5 week en ze eet nu 180cc per keer. in de ochtend eet ze om 7 uur en dan komt ze om 11 uur weer en daarna zit er vaak maar 3 uur tussen. Ik geef ook gewoon flesvoeding op verzoek. en het gaat goed ze groeit goed. Ze eet niet altijd haar flesje op en als dat zo is dan komt ze om de 3 uur en anders om de 4 uur. haar laatste flesje krijgt ze om 20.00-20.30 uur en dan komt ze weer om 7.00. ik zou me er niet te druk om maken, als ze om de 3 uur wil eten dan geef je toch gewoon om de 3 uur. bij het cb houden ze zich altijd zo strikt aan de regels. bij het cb zeiden ze ook dat ik er 4 uur tussen moest laten…maar ik doe het op gevoel hoor.

suc6
Annemarie