Weinig avondeten?

Tjah, ik heb een vraagje over het avondeten van Seth:

Hij krijgt rond half 6/6uur zijn eten. Een potje 8+, 200 gram.
Zodra hij zijn potje ziet, begint hij al te stuiteren en te piepen.
Als het eten klaar is, zit hij al met zijn snaveltje open en haot het binnen een minuut of 3 (!!) weg. Ik laat hem altijd zien als het bijna op is. Maar hij begint altijd hartverscheurend te huilen als het op is:S
Ik vraag me af of hij dan nog trek heeft, of dat hij gewoon t esnel gegeten heeft, en het nog niet goed vult.

Ik heb al geprobeerd hem 's middags meer eten te geven, of zijn fruit later, maar zijn avondeten heeft hij altijd heeel erg veel zin in.
Ook heb ik geprobeerd het langzamer te geven, maar dan gaat hij tussen de happen door huilen.

Dus mijn vraag: Heeft hij meer eten nodig 's avonds? Er zit toch niet voor niks maar 200 gram in een potje?
Liefs, Anne

ik zou hem gewoon meer geven. De inhoud van een potje zou ik niet als maatstaf nemen, voor mijn oudste dochter heb ik eigenlijk altijd gekookt en dan weet je ook niet hoeveel je precies geeft. Je zou ook bijvoorbeeld nog een toetje ofzo kunnen geven, maar als ik het zo lees dan wil hij gewoon meer!

Ik heb geen idee Je zou zeggen dat is genoeg want ja er zit niet meer in het potje. En als je vers geeft? Want Dylano eet een potje ook op maar 200 gram vers geloof ik niet dat hij op kan hou meestal 150 gr aan. Vers is een stuk minder vocht natuurlijk

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Een toetje zit er helaas niet in, hij heeft namelijk koemelkallergie! En er zijn volgns mij geen toetjes zonder koemelk.

Misschien moet ik dan toch aan het vers koken gaan geloven, wat wel erg lastig is. Ik moet namelijk ongeveer 4 dagen per week naar school, en ben dan vaak laat thuis. En moet nog veel huiswerk maken
Er moet wat op te verzinnen zijn Dus misschien toch maar proberen…
Liefs, Anne

Kook 1dag in de week voor Seth een aantal maaltijden en vries het in, hoef je het alleen nog maar in de magnetron te zetten en klaar ben je. Als je grotere porties groente kookt kun je dat verdelen over bijv 3 porties, dus uiteindelijk hoef je dan maar 1x in de 3 weken te koken
Het kost je misschien 1uurtje werk per week/3weken om zijn eten vooraf klaar te maken.

Maar als ik het zo lees lijkt het indd alsof hij honger heeft en dus meer wilt eten. Ik meen in de C1000 wel toetjes op sojabasis gezien te hebben.

Anne ik zal eens bij mijn vriend informeren wat ze hebben aan toetjes op gebied van geitenmelk want dat mag hij namelijk wel en mijn vriend werkt in een biologische supermarkt.

Groetjes,

Michèle

@Michele: Dat is wel een idee! Bedankt!
Ik wist niet dat hij dat wel mocht. We hebben een natuurvoedingswinkel in de buurt, dus dat scheelt ook weer.

We gaan eerst op vakantie, en daarna moet ik denk ik inderdaad maar even een uurtje in het weekend voor Seth gaan koken.

Ik vind het anders zo zielig, en wil niet dat hij te weinig eet!
Liefs, Anne

Ja das het gekke geiten, schapen en zelfs kamelenmelk mogen en kunnen ze gewoon hebben. Ik weet niet ik welke maten maar daar moeten ze tegen kunnen.

Groetjes,

Michèle

Ik zou hem gewoon meer geven of een toetje dat hij wel mag eten. Er zijn er die met gemak 300g eten ook. Ik denk dat die potjes van 200 g zijn, omdat dit het gemiddelde is wat een baby eet op die leeftijd. Maar Seth is niet gemiddeld hé! Als hij een grote eter is, mag hij denk ik best meer hebben.

Ik heb het even aan me mannetje gevraagd. Er zijn toetjes van geitenmelk, alleen hij heeft ze nu even niet, maar misschien de winkel bij jullie wel of dat ze ze bestellen kunnen. Maar er is zo ie zo geitenmelk kwark en daar kun je altijd wat aan toevoegen als diksap of zo.

Groetjes,

Michèle

quote:
Een toetje zit er helaas niet in, hij heeft namelijk koemelkallergie! En er zijn volgns mij geen toetjes zonder koemelk.

Misschien moet ik dan toch aan het vers koken gaan geloven, wat wel erg lastig is. Ik moet namelijk ongeveer 4 dagen per week naar school, en ben dan vaak laat thuis. En moet nog veel huiswerk maken
Er moet wat op te verzinnen zijn Dus misschien toch maar proberen…
Liefs, Anne

Wat eet je zelf dan?
Ik zou zeggen: lekker met jou mee laten eten!

M.

Lijkt me inderdaad dat hij gewoon nog honger heeft. Mijn zoontje eet al vanaf 6 maanden 200gr vers warm eten en dan nog een schaaltj joghurt. Misschien zou je hem als toetje wat verse appelmoes geven. Of maak zelf een papje van zijn opvolgmelk met bijv rijstebloem(kan zeker bij kma) of bambix fijne granen( weet niet zeker of dit kan met kma is zonder opvolgmelk) je kunt daar ook wat fruit of diksap aan toevoegen om wat te varieren. Zou hem in ieder geval zeker wat geven want volgens mij heeft hij dat echt wel nodig.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers