Weigeren om te eten

Hallo,

Ons meisje is nu dik 4,5 maand. Ze eet echter niet meer goed. Ze at om de 4 uur, maar nu zit er vaak 7 à 8 uur tussen en dan nog. Als ik ze vroeger geef, weigert ze gewoon te eten. 's Morgens eet ze 180cc, maar de rest van de dag is dat slechts 80 cc tot 100 cc. Op het einde van de dag zit ze net aan 500 cc. Is dit niet te weinig? Ze eet ook wel nog 75 gr groentepap. Maak me er een beetje zorgen over, vooral omdat ze zo veel tijd tussen de voedingen laat. Bovendien slaapt ze niet veel en verbruikt ze dus best wel wat energie.
Iemand raad?

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

kan een periode zijn hoor.
En als je wat vaker kleinere hoeveelheden aanbied???
7 a 8 uur tussen de voedingen is echt erg veel!! zou toch aan blijven bieden om de 4 uur. En misschien toch fruit gaan proberen daar zit ook veel vocht in, misschien vindt ze het lekker en alles wat ze dan binnen krijgt is meegenoemen.

Groeit ze verder goed?? zoja hoef je je geen zorgen te maken.
Zou anders gewoon extra gaan wegen.
Is ze verder niet ziek ofzo of verkouden??

succes meid moeilijk he als ze niet willen drinken.

groetjes gytha

Hoeveel weken is ze precies? Kan een sprongetje zijn namelijk. Dan eten ze ook minder goed.

Groetekes, Sje

Hallo,

Zondag wordt ze 21 weken. Ik probeer om meer aan te bieden , maar ze wil het gewoon niet hebben. Ze duwt het weg met haar tong. Ze weegt nu 7 kg 255 gr en is 65,5 cm groot, dus dit is goed. Maar het zit me toch niet lekker dat ze er elke keer zoveel tussen laat. Ik hoop dat het tijdelijk is, want ze moet toch nog genoeg melk binnen krijgen. Ik denk eraan om haar groentehap eventueel weg te laten en haar daar nog een fles melk te geven dat ze zeker genoeg melk binnen heeft. Maar dat is dan weer ten koste van de groeten. Maar ik dacht dat tot 6 maanden melk nog het belangrijkste bleef. Of ben ik mis?

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

groente en fruit hebben ze pas met 6 maanden echt nodig.
melk is nu nog het belangrijkste. dus zou je kunnen proberen.
haar gewicht en lengte is prima zou gewoon extra gaan wegen zoals ik al zei om te kijken of ze nog genoeg aan komt nu ze wat minder eet.
lieke heeft dit ook een periode gehad, ik ging met haar voor de tv zitten en ze keek tv en terwijl dronk ze rustig haar fles leeg. dan heeft ze wat te kijken. Nu gaat het hier weer prima krijgt 4 flessen van 200cc en potje fruit 125 gram en groente 125 gram.

succes meid.

groetjes gytha

Hallo,

Had nog een vraagje. Ons meisje eet niet alleen veel minder, ze slaapt ook veel meer. Vandaag was ze om 7 uur wakker, om 9 uur sliep ze al terug tot 10u en van
11 tot 12u30. Om 14u30 sliep ze terug en ze slaapt nog steeds. Enig verband?

Groetjes,

Tamara

hoi tamara,

lieke sliep altijd al veel dus kan ik niet met je dochter vergelijken.
Vannavond liet lieke ook 40 cc staan maar de andere flessen en groente en fruit zijn op dus maak ik me geen zorgen.
Misschien heeft ze een verkoudheidje onder de leden kan ook he?
laat nog even weten hoe het gaat, weet hoe frustrerend dit is.

groetjes gytha

Hoi Tamara,

Kan inderdaad een periode zijn.
Anne krijgt haar fles ook niet altijd leeg.
Vooral die laatste fles van 22.00 u niet!
Is dan in diepe slaap.
Zolang ze maar niet afvalt lijkt het me niet zo erg.
Misschien dat ze een paar dagen wat minder drinkt
en dan ineens weer meer.
Je zou misschien wat minder kunnen geven en dan bijv.
om de drie uur.
Ghyta schreef dat je ook wat fruit zou kunnen proberen.
Dit lijkt mij ook goed (vocht).
Mijn moeder zei laatst trouwens dat we ook al wel eens
water met wat roosvisee erdoor kregen.
Wist niet dat dit al mocht maar volgens mijn moeder wel.
Zou je ook kunnen proberen.
Ik geef Anne een beetje op gevoel. Ze kon al vrij snel 180 cc op
en heb dit toen ook gedaan.
Heb je eigenlijk wel genoeg plas/poep luiers?
Zolang die maar nat zijn dan is het goed toch?
Laat je nog wat horen.
Sterkte ermee!

Groetjes Heleen. mamma van Elke en Anne

Hallo Heleen en Gytha,

Cloé heeft genoeg natte luiers en ook nog steeds 1 goed gevulde kakka pamper (om het mooi te zeggen) per dag. Dus dat zit nog goed. Maar ze krijgt echt te weinig melk. Tot nu toe heeft ze vandaag enkel om 6 uur, om 12 uur en om 17u30 gegeten. Om 6 en 12 uur 150cc en om 17u30 100 gr groentehap en 50cc melk. Dus nog maar 350cc. Ga ze nu wakker maken en hoop dat ze nog minstens 150 cc drinkt. Maar dit zijn dus maar dik 3 flessen… Ik hoop dat ze snel terug haar ritme terug vind. Anders ga ik er toch is mee langs de kinderarts denk ik. Maar ga nog een kleine week wachten.

Groetjes,

Tamara

Hoi Tamara,

Ik zou niet zo lang wachten als ik je advies mag geven. Ik zou morgen gelijk even het consultatiebureau bellen om te overleggen. Hoeft niets te zijn maar dan heb je tenminste wat meer rust erover en kijken er mensen mee die er wat meer kijk op hebben. Ik vind dat ze wel erg weinig drinkt hoor. Succes ermee.

Hoi Tamara,

ik herken dit helemaal. Mijn zoon wou toen ook geen melk meer, ik moest het er in gieten!!! daar ben ik mee gestopt en in overleg met het CB overgegaan op vast voedsel.
Sommige kindjes willen (althans de onze) op de een en andere dag geen melk meer… ze zeggen wel dat dit moet tot 1 jaar maar dit hoeft helemaal niet, wij waren vroeger ook 6 maanden toen we met de pot mee aten.
Ik zou gewoon even overleggen, misschien vind ze het gewoon niet lekker meer en wil ze wat anders.
Ook wel lekker hoor, Jort eet lekker met ons mee en hij groeit goed en is gezond!!

Succes,

Gr. Trynke

he tamara,

hoe is het nu met je dochter???
was even benieuwd.

groetjes gytha

Hallo,

Toch nog even met cb gebeld, als ze zo weinig blijft drinken in eerste instantie de groentehap weglaten en terug een volledige fles geven. Maar vandaag is ons meisje echt verkouden. Haar neusje zit helemaal dicht… Deze nacht dus ook heel weinig geslapen. Waarschijnlijk was die verkoudheid al even aan het werken zonder dat wij er erg in hadden… Vind het zo zielig voor haar, de hele dag onrustig en niet lekker en ze kan niet zeggen wat er scheelt… Iemand tips wat te doen met een kleine muis van bijna 5 maanden met een verkoudheid?

Groetjes,

Tamara

PS: bedankt voor de reacties!

hoi tamara,

ach gossie wat vervelend maar wel fijn dat je nu weet waarom ze niet drinkt.

een uit schillen en open snijden en bij haar bedje zetten.
en een neuspompje werkt hier ook goed of even een zoutoplossing als neuspray.

beterschap met de kleine meid

groetjes gytha

Hallo Gytha,

Bedankt! Ik laat zeker nog weten hoe het loopt.

Groetjes,

Tamara