Weigeren fles! Hellup!

Lieve allemaal,

Ik (wij) ben (zijn) nieuw op dit forum en om eerlijk te zijn zit ik op dit moment zwaar in de stress.
Vanochtend ben ik met mijn (onze) dochter van vier maanden naar het CB geweest. Un heel verhaal, maar het komt er in het kort op neer dat we overstappen naar Hypo Allergene voeding.
En dat is nu net het probleem. Ze wil de fles niet hebben en zet het op een gillen/krijsen. Met als gevolg dat ze de ‘gewone’ (Omneo) ook niet meer wil hebben.
Hebben jullie tips/adviezen om onze dochter toch deze voeding te lasten drinken?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Een bezorgde moeder…!

Hoi Jacoba,

Welkom op de site.

Probeer de hoeveelheid hypo-allergene voeding per dag op te bouwen.

Dus eerst een dagje 30cc hypo-allergeen en 150cc de voeding die ze gewend is.
Als dat goed gaat ga je over op 60cc hypo-allergeen en 120cc voeding die ze gewend is.
Zodra dat helemaal goed gaat (kan evt. paar dagen overheen gaan) over op 90cc hypo-allergeen en 90cc voeding die ze gewend is.

En zo door tot ze helemaal op hypo-allergeen zit. Zo is de omschakeling voor die kleine meid niet zo groot.

Hypo-allergene voeding is inderdaad minder lekker dan de gewone flesvoeding, dus logisch dat ze het eigenlijk niet wil.

Succes met opnieuw proberen.

Groetekes, Sje

Hoi Jacoba, wat lastig zeg! Ik zou het inderdaad ook langzaam aan gaan opbouwen, zodat ze langzaam kan wennen aan een andere smaak. Ze moeten natuurlijk blijven drinken, maar het is een gemartel als ze het niet willen he. En ja proppen werkt ook niet. Veel succes ermee. Grt, Sabine