Weigeren avondfles

Mijn zoontje van 8 maanden, wilt ineens zijn laatste avondfles niet meer of hoogstens de helft. Hij krijgt normaal 210 cc en 2 scheppen rijstebloem erdoor heen.

Verder is zijn schema als volgt

• 07:00 melk, 180 cc
  • 08:45 fruithap (net zoveel als heel potje)
  • 11:30 melk, 180 cc
  • 12:00 tegenwoordig half broodje (hiervoor dronk hij de avondfles ook al slecht)
  • 15:00 melk 180 cc
  • !7:30 groente/aardappel/vlees ( half tot driekwart hoeveelheid van potje)
  • 19:00 melk 210 cc plus 2 scheppen rijstebloem

Ik kan de fles ook niet later geven ivm zijn reflux en het eten goed moet
zakken voordat hij naar bed gaat. En half acht wordt hij meestal moe,

Nu wordt hij ook nog eens sinds kort al zes uur 's ochtends wakker ipv zeven uur…

iemand een idee of ik nog iets anders kan doen? bedankt vast.

Een “ineens”-topic: hartstikke middenin een sprong! (Tussen week 33,5 en week 37,5). Zie het oei-ik-groei-boek!
Dat kan zijn veranderende ritme en zijn verminderde eetlust verklaren.

Die grote avondfles zit wel erg dicht op zijn warm eten, dus mogelijk werkt dat ook nog eens mee. Toch maar proberen om die avondfles later te geven.

Groetekes, Sje

Waarom doe je geen johannesbroodpitmeel in zijn fles (ipv rijstebloem) om de voeding dikker te maken ivm zijn reflux? Dan dikt de voeding in de maag in en geeft hij ws minder voeding terug (hier ook een reflux zoontje ).
Daarnaast valt rijstebloem zwaarder op de maag waardoor hij dus sneller voeding terug geeft.

En rijstebloem heeft een stoppende werking dus mocht een kindje al last met ontlasting hebben, dan is rijstebloem geen goed plan.

Groetekes, Sje

Ik zou zeggen, lekker stoppen met de fles en na de warme hap een toetje (yoghurt) geven.

Zo te lezen krijgt je kindje op een dag voldoende eten en drinken en dus heeft hij geen zin meer in zijn fles. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Groetjes

Eens met Pjukje, zou gewoon eens kijken hoe dat gaat!

Manderijn

Mijn dochtertje is pas 5 maanden, dus nog geen verstand van de extra hapjes. Er staat me nog heel wat te wachten, haha.
Maar goed, elke keer als zij haar fles niet meer leegdronk was voor mij het teken dat die niet meer nodig was. Ik ging toen een fles eraf halen en bij de andere iets meer melk erbij geven en iets langere tijd ertussen.

Misschien kun je de tijden overdag iets verschuiven en dan de avondfles eraf halen. Dan wordt het halve broodje om 12.00 misschien wel een heel broodje om 13.00. En dan de middagfles wat later en het avondeten ook. Misschien is hij de melk zat en eet hij dan wel een heel potje avondeten.

Groetjes Miranda

Ik ben ook erg benieuwd wanneer mijn zoontje gaat aangeven wanneer hij een flesvoeding niet meer wilt. Hij is 6,5 maand en dit is zijn schema nu (zo ongeveer):
07:30 uur Ontbijpap fijne granen 200ml
10:30 uur Sinds een week een korstje brood (proberen) + vruchtensap
11:30 uur Fles 210/7
14:00 uur Fruithapje
15:30 uur Fles 210/7
18:00 uur Groentehap
19:30 uur Fles 210/7 plus 3 eetlepels rijstebloem
Vanaf volgende week wil ik om 11:30 uur een half broodje gaan proberen plus opvolgmelk. Tussen het groentehapje en zijn laatste fles zit bij mij ook maar anderhalf uur. Vind ik ook best wel kort, maar ja later kan niet want dan is hij echt zo moe. Groentehapje eerder wil ik ook niet omdat hij straks met ons mee gaat eten en wij kunnen niet eerder dan 18:00 uur ivm werk.
Gaat jesper aangeven dat hij de laatste fles of fles van 15:30 niet meer wilt of niet leeg drinkt zou ik de fles van 15:30 uur (bij jou dus 15:00 uur) eerst gaan minderen. Zodat dit op den duur vervangen kan worden door een koekje met wat sap/thee.

Groetjes Daniëlle

Trotse mama van Jesper!!