Wegrennende peuter

Hallo allemaal!

Ik heb een brandende vraag: Joaquin loopt en rent heel wat af de laatste tijd en alles gaat verder hartstikke goed! Maar als we hem aan de hand ergens mee naartoe nemen is dat een hele onderneming, hij luisterd niet als we hem roepen en blijft niet bij ons lopen met als gevolg dat we de hele tijd achter hem aan moeten vangen. Nu hoorde ik van andere moeders dat hun kid(s) van dezelfde leeftijd wèl lief blijven zitten of naast hen lopen en luisteren als ze geroepen worden.

Kan ik hierop oefenen, of is het een normale fase die bij de leeftijd hoort?

Groetjes x

P.s. sorry dak zo lang niet ben geweest…maar heb het serieus, geen cliché, zo ontzettend druk op dit moment!

Lilypie Second Birthday tickers

Oh ja, handje vasthouden wil Joaquin ook echt niet haha hij trekt gewoon met zijn andere hand die van mij van de zijne af!

Dat heb ik met Rens ook gehad dat hij mijn hand niet wilde vasthouden. Nu ben ik ook vrij lang dus het kan best dat dat gewoon niet fijn liep voor hem.
Wij hebben toen een tijdje gebruik gemaakt van een wandelkoord. Is een soort van telefoonsnoer wat je aan de pols kunt vastmaken.
Werkte hier ideaal want rens vond het super om zo wel zelf te mogen lopen.
Ben wel blijven herhalen dat hij naast mij moest blijven lopen, maar hij kon zo iig niet een heel eind wegrennen.
Nu is dat ding niet meer nodig. Hij blijft netjes bij bij en weet dat hij niet zelf van de stoep af mag. Maar rens is ook wel al een stukje ouder. Denk dat jouw zoontje nog een beetje jong is om dat nu al goed te snappen. Gewoon blijven oefenen.

groetjes Ramona

hallo
mijn zoontje is 15 maanden maar doet precies hetzelfde hoor. Zelf lopen, en geen hand willen! Ik denk dat het een fase is, maar lees wel verder mee voor evt tips

groetjes
Ineke

Hoi,

Onze dame had daar ook een handje van. Wij hadden aan een tuigje van de prenatal voor een kinderstoel een wat langer koort gemaakt die ik als ik wilde ook aan mijn broek kon vast maken. zodat ik mijn hangen vrij had. En anders hield ik het in mijn hand of mijn pols vast. Daarmee had ze gewoon een bepaalde vrije ruimte om zelfstandig te lopen maar kon ze niet weglopen. Daarnaast oefende we met handje vast lopen dan spraken we af dat ze tot het einde van de straat mijn hand moest vasthouden en dat werd dan langzaam aan steeds verder.

Ik kreeg wel eens commentaar van nota bene mede moeders en vaders van och ze is geen hondje. en wat zielig enzv enzv. Maar ik wist waarom ik het deed. Constant achter haar aan rennen was gewoon niet te doen.

groetjes

lon106

Ik kreeg ook commentaar op dat tuigje. Dat het zielig zou zijn. Rens vond en vind het hartstikke leuk. Ik gebruik hem nu niet meer omdat het niet meer nodig is maar rens komt er nogal eens mee aanslepen met dat ding dat hij om moet.
Ik heb hem bij prenatal gekocht.
Trouwens straks als de kleine er is denk ik dat ik dat ding wel weer wat vaker zal gaan gebruiken. Niet hier in het dorp, het is hier vrij rustig op straat.
Maar wel als ik met de bus naar de stad ga bv. Lijkt me iets veiliger.

groetjes Ramona

Hier hetzelfde probleem, dus ook ik lees mee voor tips!

ik vind zo’n koord een super uitvinding! De mensen die zeggen dat het ‘zielig’ is en dat je je kind ‘aanlijnd’ zijn ook de eerste die klagen als er kinderen door een winkel rennen…

Ik denk dat wij die ook gaan proberen voor Luka, ik vind het anders echt doodeng… Straks helemaal als die kleine er is, dan kan ik helemaal niet achter hem aanrennen!

Hier net zo’n (b)engel hoor!
Handje vast houden… "Nee"
Met mama meelopen… "Nee"
Een wandelingetje naar het winkelcentrum is een hele onderneming, steeds omdraaien, terugrennen en meneertje zelf heeft de grootste lol!
Als ik hem bij z’n hand wil pakken gaat ie soms gewoon op de grond zitten Bij dat laatste gaat ie terug in de buggy onder luid protest maar kom op zeg…!
Ik heb hier dus ook zo’n tuigje liggen, ik weet dat veel mensen het belachelijk vinden, maar ikke niet hoor, liever m’n kind aan een tuigje dan in en flits verdwenen in een drukke winkelstad of zo flits de straat over…nee dankje, dan maar even het tuigje tot meneertje snapt dat hij niet zomaar kan weglopen!

Ik ben bijna 2…dus ik zeg vast lekker NEE…
hihi, ik moet er vaak vreselijk om lachen (achter m’n hand dan want het is natuurlijk niet opvoedkundig verantwoord als ik zichtbaar zit te lachen )
Maar ik begin dat eigen willetje steeds meer te zien!

Oja, zondag liepen we bij een dierenparkje in het bos, hij kon niet echt een kant op maar met ons meelopen daar had ie ook niet zoveel zin in dus meneertje liep te drentelen. Wij doorlopen en vervolgens zeg ik ‘nou jasper, papa en mama lopen door hoor, wij gaan weg. Doeiii’ en ja hoor, meneer gaat doodleuk naar ons staan te zwaaien!!! Dat werkte dus ook niet

Succes, en als je de tip hebt dan hoor ik hem graag!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hoi hoi,

Lisa MOET hier met oversteken een handje en soms gewoon op de stoep ook, of ze het nou leuk vindt of niet en of ze zich nu probeert los te rukken of niet… moeders wil is wet en ze zal gewoon luisteren… Ik heb Lisa wel geleerd dat ze moet stoppen als ik STOP roep… dat leren ze niet van de één op de andere dag, daar moet je wel tijd in stoppen… ik wil niemand afvallen, maar jullie zijn toch baas?

Groetjes Von

vind voor allebei wat te zeggen! Natuurlijk zijn wij de baas… !
ik vraag dat ook altijd aan pippy als ze stout is, ‘wie is de baas, wie denk je dat gaat winnen’ (en soms geeft iemand die naast me staat antwoord) maar nu zegt ze al bijna 9 van de 10 keer mama…

telefoonsnoer…hahaha, sorrie ik heb het in een ander topic al hondenriem genoemt… en soms denk ik ook, vind het zielig,maar ja eigenlijk is het dat helemaal niet… want ze hebben toch de vrijheid, en mama weet dat ze op veilige afstand zijn, zodat er geen ongelukken gebeuren of ze in een oogwenk pleite zijn…want ze zijn zo snel !
daarin tegen denk ik wel dat je door moet zetten met het ‘mama is de baas’… dus blijven proberen handje te geven, blijven roepen stop, blijven herhalen dat ze in de buurt moeten blijven!
wij moeten hier bijvoorbeeld een grote kruising over voor de speeltuin, dan geeft ze of een hand, als ze dat nie wil, gaat ze in de buggy of til haar op, gillen beuken en brullen heb geen effect! … geloof me, voordat ik aan de overkant ben, heb ik al tot 200 geteld hoor,want van zo’n opstandig kind word je niet blij, nou ik weet niet hoelang het al zo is, maar afgelopen maandag, geeft ze me in 1 keer een handje toen we bij het stoplicht kwamen DUS JA WEL HET KOMT GOED!! … na 350 keer misschien … maar goed…
wij zitten hier in de buurt altijd buiten, en dan loopt ze naar de rand van de stop, dan roep ik en 4 buurvrouwen ‘stop omdraaien’ en ja ja ook dat heeft ze nu een beetje door… wel ff testen met haar tenen over de stoep, maar ja dan ga ik er maar weer heen haal haar terug en zeg dat het niet mag…

dus nog 250 keer en dan komt ze niet meer bij de stoep hahahaha!

conclusie : beste tip : blijven herhalen en blijven ademen !

Pippy is geboren 17.07.2009

Super bedankt voor jullie reacties en tips. Aan zo`n tuigje had ik ook gedacht maar denk ik als laatste reddingsmiddel, ik ga eerst voor de consequente aanpak want dat ligt me ook wel, zoals sugars zegt, zal ik maar beginnen met aftellen !

Groetjes!

hier hetzelfde probleem hoor hij houd effe me hand vast maar wil daarna los en daar gaat tie dan rent tie alle kanten om alles te ontdekken.
laast stodn ik bij de supermarkt in de rij te wachten nou ho maar dat mneneer even stil stond om te wachten nou die kroop onder alle kassa,s door.
dus ik was gelijk genezen…
het is ook de leeftijd denk ik zo, je hebt idd kids die rustig bij mama blijven en sommige gaan op ontdekkingstocht.

Hihi Mika word over 3 maanden 4 en rent ook nog steeds weg.
Gewoon omdat hij soms een wedstrijdje wilt doen met wie het snelst is.
Of als we naar het park gaan dan is hij enthousiast en gaat dan ook als haantje te voorste hard lopen.

Ik hoop dat het ook steeds minder word,want ik kan hem niet in de buggy meer zetten,is hij te groot voor,en hij word natuurlijk ouder en moet gewoon beter naar me gaan luisteren met dat soort dingen…

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007