vind voor allebei wat te zeggen! Natuurlijk zijn wij de baas… !
ik vraag dat ook altijd aan pippy als ze stout is, ‘wie is de baas, wie denk je dat gaat winnen’ (en soms geeft iemand die naast me staat antwoord) maar nu zegt ze al bijna 9 van de 10 keer mama…
telefoonsnoer…hahaha, sorrie ik heb het in een ander topic al hondenriem genoemt… en soms denk ik ook, vind het zielig,maar ja eigenlijk is het dat helemaal niet… want ze hebben toch de vrijheid, en mama weet dat ze op veilige afstand zijn, zodat er geen ongelukken gebeuren of ze in een oogwenk pleite zijn…want ze zijn zo snel !
daarin tegen denk ik wel dat je door moet zetten met het ‘mama is de baas’… dus blijven proberen handje te geven, blijven roepen stop, blijven herhalen dat ze in de buurt moeten blijven!
wij moeten hier bijvoorbeeld een grote kruising over voor de speeltuin, dan geeft ze of een hand, als ze dat nie wil, gaat ze in de buggy of til haar op, gillen beuken en brullen heb geen effect! … geloof me, voordat ik aan de overkant ben, heb ik al tot 200 geteld hoor,want van zo’n opstandig kind word je niet blij, nou ik weet niet hoelang het al zo is, maar afgelopen maandag, geeft ze me in 1 keer een handje toen we bij het stoplicht kwamen DUS JA WEL HET KOMT GOED!! … na 350 keer misschien … maar goed…
wij zitten hier in de buurt altijd buiten, en dan loopt ze naar de rand van de stop, dan roep ik en 4 buurvrouwen ‘stop omdraaien’ en ja ja ook dat heeft ze nu een beetje door… wel ff testen met haar tenen over de stoep, maar ja dan ga ik er maar weer heen haal haar terug en zeg dat het niet mag…
dus nog 250 keer en dan komt ze niet meer bij de stoep hahahaha!![]()
conclusie : beste tip : blijven herhalen en blijven ademen !
Pippy is geboren 17.07.2009