Hier een vraagje, als wij met owen naar buiten gaan zonder de kinderwagen blijft tie niet rustig bij ons lopen maar rent er gelijk op los en rent alle kanten ook op.
ik kan hem haast niet bij houden zo snel is tie, want rustig naast me lopen kan die echt niet.
dus na 10 min ben ik al kapot van achter hem aan rennen.
herkent ienmand dit en hoe lang duurde dit voordat die wel rustig bij je bleef lopen.
Wegrennen
Hoe oud is Owen?
Wat nog wel eens wil helpen is duidelijk zeggen: als je niet naast me blijft lopen, dan ga je in de wagen.
Of oefenen zonder wagen bij je en duidelijk zeggen: je geeft mij een hand en anders gaan we terug naar huis.
Vooral: veeeeeeel blijven oefenen en herhalen. Op een gegeven moment valt het kwartje wel Ennuh, woord bij daad houden natuurlijk.
Ja zoiets moet je hem leren, is natuurlijk niet voorgeprogrammeerd
Misschien handig om met kleine blokjes te beginnen! Geen kinderwagen mee, niet te ver van huis, ben je zo weer thuis. Ze zullen toch een keer zonder kinderwagen moeten
Manderijn
H. is wellicht nog wat kleiner maar hier gaat ze sowieso in de wagen als ik alleen ben.
Is mijn man mee dan oefenen we. En ze weet dondersgoed dat als ze wegloopt ze de wagen in moet.
Dat werkt best goed moet ik zeggen. Over het algemeen luisterd ze er goed naar.
Meestal probeert ze het 1x maar daarna niet meer
owen wordt eind van de maand 23 maanden, echt het lijkt wel zodra die loopt of de beer los is en hij is nog snel ook zeg.
Dat is bijna 2 jaar, heeft ie zo lang in de kinderwagen gezeten?
Meid, wat ik je zei; oefenen! luisteren, consequent, dit soort dingen zijn gewoon aan te leren. Onze dochter weet ook dondersgoed dat ze niet van de stoep mag. Vanaf de eerste keren dat ze zelf ‘los’ mocht lopen, gelijk ‘geleerd’ dat ze niet van de stoep mag, en bij me moet blijven.
Het zal even investeren zijn, maar het zal je vast lukken
Manderijn
Rustig naast je lopen?
Dat doet ie vanaf het begin WEL of NIET.
En zo NIET: dan moet hij dat leren.
Door kort te houden.
Maar eh, misschien iets aan je eigen conditie doen?
Zodat je m langer kunt bijhouden?
M.
nou das hier ook hoor, pippy schiet het liefst ook alle kanten op , en ik moest ff rekenen maar die is ook 23 maanden, het is ook allemaal zo intressant natuurlijk… wat ik vanmiddag gedaan heb, en dat ging behoorlijk goed, (niet te lang natuurlijk, consentratie vermogen is nog steeds nivo cavia… dus ja verwacht geen half uur…)
haar een pop gegeven, zij het ene handje, en ik het andere handje… dat ging prima …
bovendien vind ik het ook prima als zij zelf loopt, en ze mag best een stukkie voor me uitrennen… want ze moet ook haar energie kwijt als we lekker naar buiten gaan… maar als ze gaat lopen rousuh en echt weg gaat lopen, zit ze zo in die buggy hoor…
ik neem ook wel eens haar buggy’tje mee… dan kan ze die zelf duwen en dat gaat ook prima,met oversteken moet ze me hand vast houden maar ze is nie zo van de handjes…maar ja …dan moet het maar, word het schreeuwen, dan hoppa in die buggy ! klaar…
denk dat als het consentratie vermogen wat toeneemt het ook beter gaat, gewoon lekker blijven oefenen, voor het middagslaappie doe ik het vaak een rondje, is zij uitgeput… van het lopen (mama ook, dus die heb dan ff 2 uur rust op de bank hahaha)
Pippy is geboren 17.07.2009
OEF! Iedereen is het er over eens dat ze dat leren… Doe ik het dan zó slecht?
Meisje is net 2 jaar… en ik zie het echt niet zitten om haar los te laten lopen
Ze loopt écht alle kanten op, behalve de goede uiteraard en geeft er dan ook niks om als ik niet mee ga. Heb haar eens een keer laten gaan, kijken of ze echt niet terugkomt als mama niet meegaat. (uiteraard op veilige afstand onzichtbaar gevolgd)
Nou dat deed ze niet dus. Ze heeft 10 minuten rondgedwaald tot ze een weg wilde oversteken, toen heb ik toch maar ingegrepen - al kwam er niks aan.
Nu wandelen we eerlijk gezegd heel weinig. Winkels zijn niet op loopafstand, en Alleen af en toe als we bij oma zijn halen we de oudste lopend op van school.
Dan gaat het vaak goed, ze weet inmiddels de weg. Maar regelmatig ook niet, en dan til ik haar gewoon.
Maar als we gaan winkelen o.i.d. gaat ze écht niet los mee.
Bijna 2 en zo lang in de kinderwagen gezeten?
Job is 3,5 en zit er nog steeds in hoor, niet altijd natuurlijk maar wel heel regelmatig.
En voor de rest sluit ik me de rest aan, oefenen en heel duidelijk zijn, desnoods gewoon aan de hand pakken en als ie dat niet leuk vind moet hij gewoon naast je blijven lopen, doet ie dat niet pak je zn hand weer vast etc.
@mamajob, hahaha ja ok. De oudste is 6 en die neem ik ook niet mee zonder wagen. Maar eh… das een ander verhaal En dat was volgens mij bij Job ook zo he? Hebben we het al eens eerder over gehad.
Bij de jongste is het misschien een beetje laksigheid van mij… 't is zo makkelijk als ze in de buggy zit Maar goed… vooralsnog zie ik dus nog niet meer oefenmogelijkheden als van mijn ouders naar de school van de oudste. En da’s max. 2x per week… en vaak gaat ze dan niet eens mee omdat ze slaapt.
Hoe doen andere mamas dat dan met boodschappen doen??? Heb het een paar keer geprobeerd in de winkel omdat ik toevallig geen buggy bij had. Maar das altijd een ramp!
hier in de winkel ook een ramp al sik in de rij bij de kassa sta te wachten kruipt menneertje onder de kassa s door.
dus als ik boodschappen ga doen dan dan doe ik dat met een buggy
hey suzsje maar dat doet pip ook hoor, die liep afgelopen zaterdag in de stad, zo het cafe in, gaat ze gewoon haar gang, kijkt niet op of om hoor…
met boodschappen heb ik het nu 1 keer geprobeerd, ging opzich prima,maar dan moet je haar wel bezighouden… stickertjes plakken… en dit en dat pakken in de kar gooien …(dus ben wel 1.5 uur bezig geweest) da gaat ook niet elke week gebeuren hoor…no way…want daar heb ik de engergie echt niet voor hoor,maar zo een keer naar de speeltuin lopen dat gaat redelijk…
in de winkel neem ik of de buggy mee, of ik doe haar in een karretje !!
Als Lisa niet luistert, moet ze me een hand geven (lees: ik sleur haar gewoon mee!). In de winkel geef ik haar een karretje en mag ze de boodschappen inladen (smijten hahahaha!!!), bij de kassa staat een autootje en daar gaat ze in als ik aan het afrekenen ben, ik kan haar prima in de gaten houden… en mocht ze toch ontsnappen, ga ik achter haar aan en wachten de mensen maar gewoon… die 2 minuten van hun leven… Maar goed… niet te flauw dus en aanpakken!
Haha ja. ok, het boodschappen doen opzich gaat nog wel. Groente kiezen, koekjes uitkiezen, de dingen die ik haar aangeef in de kar doen etc.
Maar dan kom je bij de kassa en staan r 6 mensen voor je
Hier hebben we geen autootjes bij de kassa … en al was het zo, dan blijft ze daar echt niet in zitten (nee wat dat betreft weinig vertrouwen in mn kind, hahaha), en gaat lekker op onderzoek uit.
ja bij de kassa word het dan weer problematisch he… ik heb haar vorige keer gewoon in die kar geduwt… en toen kreeg ze een koekkie als beloning voor het meehelpen, dat was een goeie…want toen bleef ze wel zitten en kon ik ff inlaaien