Weglopen en gewoon niet luisteren

@Ramona: roept hij dan nooit: AAAAAAUWWW als je hem vastpakt in de winkel? haha dat is ook zoiets wat veel peuters doen. rico schreeuwde dat laatst op straat toen ik zei dat hij NU mee ging lopen (ik had zn hand nog niet eens vast en hij riep al auw)

En ik maar denken dat het wat beter zou gaan vanaf 3,5 jaar!.. Ik vond het vanaf 2,5 zo lastig en heb het idee dat het sinds een paar weken wat beter gaat. Dat ze zich iets meer kan verwoorden en dat ze beter kan zeggen waarom ze boos is of niet luistert. Weglopen doet Merel niet echt, maar dat komt ook wel omdat ze een beetje bang is voor het onbekende. Misschien komt het nog.

Groetjes Natasja

ik kan me een jaar geleden niet eens herinneren hoor hoe rico toen was. kun je nagaan

Het gaat hier niet veel beter… Gisteren waren we een ijsje gaan eten, rent ze het plein op, zo richting water. Als ze het bruggetje overstak, komt ze zo op het fietspad en dan op de weg. Ik riep nog dat ze op het plein moest blijven en ze zei: ‘Jahaa!’ en TOCH rende ze weg. Ik er achteraan, gelukkig was papa er met Max bij. Ik moest nog hard rennen om haar bij te houden. Het maakt allemaal geen indruk op haar!

Vrijdag waren we op de fiets naar het meubelplein waar de Prenatal zit. Ik zet Max in de fietsstoel en wil haar ook pakken, rent ze wéér weg. Zo de hoek om. Ik moest Max eerst pakken en toen er weer achteraan. Ze was al heel ver weg en bleef maar rennen. Ik riep STOP (zoals dat bij die stomme Nanny op TV altijd werkt DUH), maar niks. Ze rende zo een winkel met bedden in, waar ze zich verstopte achter een bed! Heel irritant, maar zij vond het enorm leuk! Ik wilde geen stennis maken in de winkel en bleef rustig, maar ik kookte vanbinnen! Helemaal omdat het haar allemaal niks kan schelen!

Ik ga zo’n tuigje kopen denk ik, al is het alleen maar om daarmee te dreigen! GRRRR. Ga ik zo met haar rondlopen, eens kijken hoe lang dat weglopen nog duurt als ze zo’n dingetje aan heeft, dat wil mevrouw natuurlijk niet! Je ziet die tuigjes eigenlijk maar weinig, terwijl ze toch superhandig zijn! Zeker voor van die taartjes zoals Eva! GRRRR.

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Oef dat weg lopen is idd niet grappig!! Ik had meer het idee dat ze niet mee wilde lopen en gewoon bleef staan, en dat kun je dan idd negeren, maar weg lopen niet!! En al helemaal niet hoe ver zij weg loopt!! Ik kan mij voorstellen dat je daar erg boos om wordt, je hebt max ook nog bij je, die kun je ook niet achter laten wanneer zij het op haar heupen krijgt, maar als jij niet had gezien dat ze die winkel in ging, dan had je haar misschien pas na een tijdje gevonden, en ik kan mij indenken dat je dan behoorlijk in paniek raakt, en dan hebben we het nog niet eens over wat de gevaren er van kunnen zijn!!
Ik kan mij heel goed indenken dat je haar een tuigje aan doet. ja er zullen vast mensen zijn die dat zielig vinden, maar wat zij doet is gewoonweg gevaarlijk, en als ze niet luisterd, dan maar zo. Ze verkopen die dingen niet voor niets denk ik dan maar. En hopelijk is 1 keer wel genoeg dat ze het draagt. Misschien vind ze het wel zo vervelend, dat als je haar uitlegt dat wanneer ze gewoon bij jou blijft en niet weg loopt , ze het tuigje niet om hoeft, maar wanneer ze we loopt, het tuigje omgaat. Misschien dat dit dan wel helpt.

respect hoor dat jir ustig kan blijven op een dergelijk moment, ik had Bo als hij dat had gedaan (geukkig nog nooit voorgekomen, even afklopppen) echt duidelijk gezegd midden in de winkel dat wat hij had gedaan heel stout en gevaarlijk was, en ook met toon verhefiing. Dat hij niet mag weglopen . omstanders weten dan gelijk waarom je dan zo uitvalt, en begrijpen dan ook waarom je zo boos bent!

liefs woezel

Ik heb haar daarna ook een standje gegeven hoor! Het vervelende is alleen dat zij geen gevaar ziet. Ze denkt: ‘Joepie, ik mag rennen!’ Prima als ze bij ons op het gras rent (we hebben een groot veld in de wijk), daar mag ze volop rennen en vind ik het niet erg als ze echt los gaat (ze lijkt soms wel zo’n koetje dat eindelijk na de winter naar buiten mag haha). daar is het veilig. Ze mag van mij ravotten tot ze bek-af is, wat ze ook fijn vindt. Prima allemaal. Maar ik ben echt doodsbang dat ze onder een auto rent! Wat een nachtmerrie! En dan onder mijn ogen. Gewoon, omdat het kan zeg maar, doordat ik haar niet bij kon houden! Maar Max kan ook niet alleen blijven! Ik ben gewoon zo bang voor de gevolgen als ze weg rent. We doen haar soms een naambandje om, in de stad en dan is het minst erge gevolg nog dat iemand ons belt omdat ze in een winkel zit…

Max vindt het allemaal wel cool. Eva liep in Prenatal naar boven en hup, hij klom ook zo twee trappen op. Voortaan ga ik niet meer met ze allebei op de fiets, want dan heb ik geen kar en twee kinderen achter de broek aanzitten gaat niet goed!

Wat je zegt Woezel, misschien moet ik dat tuigje kopen en het laten zien. En ook omdoen als ze weg loopt. Liever dat mensen het zielig vinden, dan dat mijn kind straks dood onder een auto ligt! Ik zou het mezelf never nooit vergeven als het onder mijn toezicht gebeurt!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Dat sommige mensen tuigjes zielig vinden heb ik maling aan. Voor Rens heb ik er wel gebruik van gemaakt. Maar dat was wel toen hij kleiner was,1,5 of zo toen wilde hij nooit een hand geven. Kan ik me ook wel voorstellen als je heel klein bent en een hele lange moeder hebt. loopt niet zo lekker.
Maar dat was met een bandje om z’n pols. Volgens mij zou hij die nu zo openmaken. Maar als hij zo weg zou lopen als eva zou ik het wel proberen.
Is ze gevoelig voor beloning? Anders kun je misschien iets in die richting proberen. Lastig hoor.

Groetjes Ramona

ik snap natuurlijk dat je erachteraan rent. en ja zij gaat vrolijk verstoppertje spelen in een meubelzaak. allemaal prachtig voor die ukkies.
ik wil nu kinderen niet met honden gaan vergelijken, maar ze reageren in deze situatie allemaal precies hetzelfde; als je achter een hond aanrent die los is geraakt rent ie ook door; daar maakt hij een spelletje van.
ik zou haar wijzen op de gevaren als ze wegloopt: b.v.: als er een auto aankomt is het boem he?!?! dan kun je naar een ziekenhuis en dat is dan niet leuk en dan is het huilen!

ok het is misschien bangmaken, maar wel realiteit. en in dit geval zal ik dat toch maar is gaan proberen. heb dat bij rico ook wel is gezegd toen ie wegliep…meestal hielp dat wel…

MamavanRico daar is Dylano totaal niet van onder de indruk als ik dat zou zeggen, die ziet tot nu toe amer gevaar in die dingen.

Ik zou gewoon voor een tuigje gaan, ik denk dat ze dan heel snel eieren voor der geld kiest

Liefs Michelle

Ja, ik denk dat ik in deze situatie ook voor een tuigje zal gaan.
Het lijkt me een lastige stap, maar wel voor jullie allemaal veiliger, want als Eva steeds weg loopt heeft ze jou, haarzelf, maar ook Max ermee.

Hopelijk werkt het!

Liefs, Anne