Wegen bij verloskundige

Ik vraag me af of jullie allemaal werden/worden gewogen bij de vk? Ik moet elke keer op de weegschaal, maar wat is daar het nut van? Ik was eerst 4,5 kilo aangekomen, maar toen ik er gisteren thuis even op stond, was ik volgens mijn weegschaal wel 4 kilo aangekomen in vier weken! Nou ben ik al flink vocht aan het vasthouden (wat wil je met dit weer?), dus daar komt dat vandaan denk ik. Maar…wat heeft het voor zin om gewogen te wogen, terwijl je gewicht niks zegt over je baby? Ik bedoel, als ik in de winter zwanger was geweest, had ik dat vocht waarschijnlijk niet gehad? Vorige keer moest ik elke week een fruitdag houden, om vocht te verliezen. Uiteindelijk kwam ik toen uit op 10 kilo, maar ik kreeg wel een flinke baby. Kortom: wat maakt het uit als je 25 kilo aankomt, waarvan heel veel vocht is? Wat kunnen ze daar dan uit aflezen? Ik wil helemaal niet op die weegschaal, omdat ik het gewoon onzin vind. Ik weeg me normaal ook helemaal nooit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Tijdens mijn zwangerschap van Tim hoefde ik ook niet op de weegschaal. Bij mijn miskramen daarna wel. Toen deden ze dit net, omdat ze dit wettelijk nu verplicht zijn. Tenminste wettelijk staat ook zo raar, maar alle verloskundigen zijn tegenwoordig verplicht een zwangere vrouw te wegen. Bij ons doen ze het maar 2 keer. 1 keer bij je eerste bezoek en ik geloof bij 30 weken. Ze wilen beter in de gaten houden hoeveel mensen aankomen, omdat het soms de spuigaten uitloopt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Vroeger werden zwangere vrouwen wel gewogen…nu niet meer! toch?? Ik ben nooit gewogen. Kon zo wel zien dat ik groeide. Vond het zo’n onzin om op dat ding te gaan staan. Elke kilo die erbij kwam kon ik me wel druk om maken.

ik zou tegen je vk zeggen dat je niet meer gewogen wilt worden. Of ze moet er echt een hele goeie reden voor hebben. Maar die zou ik niet kunnen verzinnen.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers

Ik werd ook altijd gewogen en mn gewicht werd dan samen met bloeddruk ed op mn kaart geschreven. Ik vond het juist wel leuk, omdat we thuis niet eens een weegschaal hebben. Ik kwam behalve mn buik en borsten echt niks aan, dus iedere kilo was daar. Ik denk dat ze de zwangerschappen ook met elkaar vergelijken en dat ze je eventueel een beetje in de gaten kunnen houden als je te veel aankomt of misschien zelfs afvalt.

liefs

Grappig ik ben bij beide zwangerschappen nooit gewogen. Ik was twee keer bijna 25 kilo aangekomen ( ja dat is veel )maar na de bevallingen was er al meer dan de helft af ( het was dus ook veel vocht). En de rest ging er redelijk vanzelf af met de bv. Dus ik heb me er nooit druk om gemaakt, ik ben nu weer op mijn oude gewicht op een kilo of 2 na ( die zitten op mijn lurven je weet wel boven je broekrand HAHA) . Kennelijk doet de vk praktijk waar ik kwam dit niet standaard… dus ik weet niet wat nu normaal is zeg maar.

Ik ben tijdens de zwangerschap bij elke controle gewogen. Ik zag het probleem niet. Was om in de gaten te houden dat je niet extreem veel aankomt, want het loopt idd zoals Sandra zegt soms de spuigaten uit. Vijftien kilo aankomen tijdens de zwangerschap is gemiddeld en ze willen checken of je daar ongeveer bij in de buurt blijft. Tuurlijk, ze houden er heus rekening mee als je heel veel vocht vasthoudt. Maar ach, wat voor moeite is het nou om op dat ding te gaan staan? Of stiekem toch een beetje confronterend?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ik werd nooit gewogen. Je gewicht zegt helemaal niks, zeiden mijn verloskundigen.
De ene vrouw komt heel weinig aan in de zwangerschap en de andere vrouw krijgt zomaar 30 kilo cadeau!

Geen peil op te trekken dus het heeft geen nut om elke keer te weten.

Groetekes, Sje

Ze zijn er achter dat vrouwen die meer dan een bepaald aantal kilo (ik geloof 20) een verhoogd kans hebben op kinderen met een obesitas risico. En omdat het motto voor 2 eten weer erg letterlijk wordt genomen door sommige vrouwen (en ik zie er ook zat die dat NA de zwangerschap nog volhouden) wordt het gewicht sterker in de gaten gehouden.

Groetjes,

Michèle

quote:
Ik ben tijdens de zwangerschap bij elke controle gewogen. Ik zag het probleem niet. Was om in de gaten te houden dat je niet extreem veel aankomt, want het loopt idd zoals Sandra zegt soms de spuigaten uit. Vijftien kilo aankomen tijdens de zwangerschap is gemiddeld en ze willen checken of je daar ongeveer bij in de buurt blijft. Tuurlijk, ze houden er heus rekening mee als je heel veel vocht vasthoudt. Maar ach, wat voor moeite is het nou om op dat ding te gaan staan? Of stiekem toch een beetje confronterend?

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/oUE3p2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

15 kilo is idd gemiddeld Mriek. Het gaat er idd om zoals Michelle zegt als je meer dan 20 kilo aankomt er bepaalde risico’s zijn. Maar goed het fijne weet ik er ook niet meer van. Zoals gezegd is het pas bij mijn laatste miskraam verteld, want toen moest ik voor het eerst op de weegschaal staan. Maar goed mij maakt het niet uit dat er nu wel gewogen wordt. Het is even op de weegschaal staan en klaar, zie daar het probleem niet zo van. Het is zo gebeurd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Bij Madelon ook iedere keer als ik op controle kwam en bij Dylano alleen bij het eerste bezoek.
Gynacologen deden het hier ook niet.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Het maakt mij ook niet uit om op die weegschaal te staan. Dat duurt 10 seconden. Ik vroeg me alleen af waarom ze dat bij de ene vk wel doen en bij de andere niet. En ik zie het nut er ook niet van. Ik ken zat vrouwen die 25-30 kilo zijn bijgekomen en dat zo weer kwijt waren. Het kan komen van een vreetbui natuurlijk, maar ook door vocht en wat doe je daar dan aan? Toen ik zwanger was van Eef, begon de toenmalige vk (een oudere vrouw) meteen te zeuren. Zo van: ‘Nu je boven de 10 kilo-grens komt blabla’. Ze zat ook te zeuren dat veel baby’s tegenwoordig groter zijn dan vroeger. Alsof zwangeren dat zelf in de hand hebben en alsof iedereen voor twee eet. Daar kun je toch niks aan doen, als je baby groter moet zijn is dat gewoon zo? Ik kan me niet voorstellen dat ik 20 kilo ga aankomen eigenlijk, maar als het zo is, jammer dan. Ik hoor inderdaad van mijn vk, die altijd zeer tevreden is over hoe het bij mij gaat, dat veel vrouwen buitensporig aankomen. Dat zal dan wel de reden zijn? Maar het blijft vaag omdat ze het lang niet allemaal doen.

ik liep bij de gyn en daar werd ik elke keer gewogen ben in totaal iets van 9 kilo afgevalle hihihi dat is dus een keer wat anders

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik kwam 30 kilo aan tijdens mijn zwangerschap. Toen de kraamhulp wegging na 8 dagen was ik alweer 25 kilo lichter. Ik hield super veel vocht vast. Want heel overdreven dik was mijn kindje niet 3890gr.

Ik heb er niks op tegen dat ze wegen…maar ik kon er gewoon niks aan doen. Vond het zelf ook erg vervelend. En dan zat je niet elke keer te wachten om op die weegschaal te gaan staan.

Hier werd ik elke keer gewogen en mijn bloeddruk gemeten en zelfs elke maand lab testen en heb ongeveer 5 echo’s gehad! Heel anders als in NL!

Hier elke controle wegen - urine controle - en rr controle. Dankzij het gewicht heb ik extra echo’s gehad omdat de groei van moeder en kind toen even stil stond. Maar niks om me zorgen over te maken. Vind het zelf wel leuk dat wegen … dan weet je hoe veel je groei…

Bloeddruk meten ze bij ons ook elke keer, die is bij mij gelukkig altijd prima. Urine hebben ze bij mij geen enkele keer onderzocht en de rr, dat weet ik ook niet?

hier nog nooit gewogen…

de enige weegmomenten waren op de wii fit haha

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

RR is bloeddruk

Aha, wist ik niet! Ik moest vanmiddag weer. Tijdens het wachten kletste ik wat met de assistente. Toen vroeg ze of ik op de weegschaal wilde. Ik zei: ‘Mwa, voor mij hoeft het niet per sé’. Toen zei ze: ‘Maar als je er op gaat staan en je ogen dicht doet, kijk ik wel wat het is. Dan weet Shirley (de vk) het ik elk geval!’ Ik dacht dat ze het dan blijkbaar toch graag willen weten. Toen had ik zoiets van: ‘Het is niet zo erg dat ik het niet wil weten!’ en ik ging er gewoon op. 1,5 erbij, nu 6 kilo in totaal. Ach, niks aan de hand eigenlijk. Als zij het belangrijk vinden, ga ik er wel op hoor!

Gek kind … 6 kilo is toch heel nog niet veel. Je doet net of je al net zo’n kleine buikzwijn ben…