Weet niet wat het is?

hallo allemaal,

michaeltje heeft weer wat nieuws…
gisteren avond rond een uur of 6 wou ik hem een nieuwe luier aandoen en ik deed zijn broek uit en ineens schrok ik me rot zijn beentjes zaten onder de rode vlekken met blaasje ik dacht eerts dat die zich verbrand had maar dat kon niet want hij had de heletijd met de blokken gespeeld… Dus ik belde huisarts en de assistente zei dat het klinkt als waterpokken… ??? waterpokken ik vertrouwde het dus niet want dat moet je toch over je hele lichaam hebben??

Maar tot ik het toch niet helemaal vertrouwde ben ik vandaag toch maar even naar de huisarts geweest voor te laten zien en hij zei dat het insecten-beten zijn, maar heb het vandaag opgezocht ( Google) maar dat ziet er heel anders uit???

hebben jullie misschiens een idee wat het kan zijn of heeft de huisarts toch gelijk en ben ik weer TE bezorg…

ps; michael heeft al 3 dagen verhoging/koorts ( dag 1 : 39.4 dag2 38.7 dag 3 39.0 en vandaag 38.5)

GR. Sylvia mamma van michael

Als hij ook koorts heeft geloof ik ook niet dat het insectenbeten zijn. Toevallig hoor ik deze week heel veel in mijn omgeving over kindjes die Mond-Hand-Voet-ziekte hebben. Ik had er ook nog nooit van gehoord, je moet maar eens googelen en kijken of het overeenkomt.
Het is een virus dat vrij besmettelijk is en vooral bij jonge kindjes voor komt. Het gaat gepaard met koorts en griepklachten. Na enkele dagen verschijnen er blaasjes in de mond, handen en voeten. Deze kunnen opengaan en zweertjes worden.

Anyway, ik weet niet waar de blaasjes zich pecies bevinden en was de klachten verder zijn, maar dit is even het eerste wat in mij opkomt!

Sterkte hoor!

Groetjes van Christa

Bij waterpokken sta je niet van het een op het andere moment helemaal onder. Kan dus alsnog waterpokken zijn. Duurt een dag of 2-3 tot-ie helemaal onder staat met blaasjes.

Het kan ook warmte-uitslag zijn.

Heeft hij in de zandbak gespeeld? Dan kunnen het ook beetjes van zandvlooien zijn.

Groetekes, Sje

hoi
waterpokken kunnen zich ook concentreren op 1 gedeelte van het lichaam. waarschijnlijk komen er dan nog wel een paar op de rest van het lichaam, maar dat kan heel weinig zijn… mijn nichtje heeft het ook op de benen gehad en na een paar dagen echt maar 3 op haar boven lichaam… kan dus wel… zeker als er ook koorts bijzit klinkt het zeker als waterpokken!

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

mijn dochtertje kreeg dat vorige week woensdag ook, eerst soort pukkeltje blaasjes en erna werde het rode vlekken en begon het vel los te laten… ook had ze verhoging.
het cb zij luieruitslag maar de dokter constateerde schinmmelinfectie, heb een creme gehad en het is nu bijna weg.

nu weet ik niet hoe dat bij jongetjes is of dat hun ook schimmelinfectie kunnen krijgen…

xx.

hoi
is dat dan een soort spruw? dat had emm ook maar alleen op haar billen, al twijfel ik eraan of het echt spruw is geweest, CB zei van wel, HA twijfelde ook…

gidget

Spruw heet het alleen als het een schimmelinfectie in de mond is. Als het een schimmelinfectie op de billetjes is, is dat meestal een hele stevige vorm van luieruitslag. Dus spruw op de billetjes kan niet, hoewel die 2 infecties wel veroorzaakt worden door dezelfde schimmel.

Groetekes, Sje

Ik denk ook dat het waterpokken zijn.
zou gewoon even langs de dokter gaan dan weet je het zeker, en pest je je kind niet met de jeuk want dan kun je er wat tegen gaan gebruiken
zou ik zeker morgen even doen, want anders heeft je kind er te lang te veel last van (als het waterpokken zijn)
ik weet niet hoe het spulletje heet wat daarvoor is maar schijnt wel verkoelend te werken en dus ook jeuk stillend

Hier op het Kinderdagverblijf heerst nu krentenbaard. Toch even googlen weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar begint geloof ik bij de mond en daarna op het lichaam blaasjes.

Veel succes, hopelijk is de uk snel weer aan de betere hand!

Groetjes Jolanda

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

@Inge, Calendula Kinderemulsie van VSM bedoel je waarschijnlijk?

Groetekes, Sje

Zou toch best wel de waterpokken kunnen zien die op de benen begint. Soms duurt het even voor het hele lichaampje eronder zit en soms is het gewoon heel mild. Het is wel weer de periode van waterpokken. Bij waterpokken kunnen kindjes ook koorts hebben. Ik zou me niet al teveel zorgen maken hoor. Zorgt dat er geen viezigheid op de plekjes komen als de blaasjes opgaan, want dan kan het gaan onsteken. Voor de rest evt. mentholgel om te verkoelen???
Als hij langer dan 3 dagen koorts heeft of hij wordt duidelijk ziek zou ik gewoon weer aan de bel trekken bij de huisarts.

Hoop je een beetje gerustgesteld te hebben. Volg vooral wat je hart/hoofd je ingeeft zou ik zeggen.

Groetjes tamara

P.S Wist je dat bijna iedereen in zijn leven wel in aanraking is geweest met waterpokken en dat dus bijna iedere volwassende antistoffen tegen het virus heeft. Veel mensen denken geen waterpokken te hebben gehad, maar hebben toch antistoffen tegen het virus opgebouwd, dus hebben ze het wrs. heel mild doorgemaakt. Als kindjes voor het 1e levensjaar waterpokken hebben gehad, bestaat er een kleine kans dat ze het nog een keer kunnen krijgen, maar dit is niet erg natuurlijk.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker