het is echt heel schokkend hoor hahah voor jullie waarchijnlijk een hele kleinigheid maar voor mij een grote stap en dat naar de aanleiding van de afgelopen discussie…
ik heb samen met mijn jongens gekookt hahahaha de een mocht het vlees kruiden de ander de salade de eerste reactie was ja zeg das voor vrouwen ja hehe heb het ze zelf geleerd en sta daar ook nog steeds achter wel heb ik geleerd van jullie dat ze het wel moeten kunnen dus ik heb het erop gegooid dat als ze later groot zijn en hun vrouw ziek is ofzo dat ze dan wel moeten kunnen helpen zoals papa dat ook doet… he goed he… moet wel zeggen dat ik het eerst heel moeilijk vond maar ik liet het los en maakte lol…
en als ik het mag zeggen ben ik best een beetje trots op mezelf omdat ik een heel klein beetje van mijn vaste denken aan de kant heb gezet…
maar ik sta nog steeds achter wat ik eerder heb gezegd maar het is wel zo dat ze het wel moeten kunnen en voor dat inzicht ben ik jullie heel dank baar…
o ja ze hebben ook nog andere klusjes gedaan zoals de luieremmer leeggooien de boodschappen opruimen en dit weekeind mogen ze zelfs helpen met de ramen wassen en ook papa heeft wat gedaan hij is naar de markt geweest en heeft zonder briefje van mij helemaal op eige houtje alles gekocht wat we nodig hebben en ja ik weet dat hij dat kan en ook graag doet (blijft nog langer kletsen dan mama doet) maar ook dat heb ik wel los moeten laten
maar ik zat gister avond te denken ik ben opgevoed als iemand die alles zelf moet doen mijn man hoefde natuurlijk in zijn jeugd niet in huis te helpen maar hij moest wel na school met al zijn broers voor de koeien en weilanden zorgen en dat is veel zwaarder dan die paar klusjes die mijn kindjes vandaag hebben gedaan trouwens zonder mopperen maar met veel plezier…
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag