Weet iemand

een huismiddeltje, onschadelijk, wat ik kan gebruiken om mijn combimagnetron schoon te krijgen… hij is verschrikkelijk zwart aan de binnen kant, durf de oven niet eens aan te zetten

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb een supermiddel!! Quick & Brite (je weet wel van die waanzinnig irritante tv-reclame). Dit verkopen ze tegenwoordig ook bij de blokker en marskramer. Ik heb 't ooit gekregen van iemand en moet zeggen voor dit soort dingen werkt 't perfect. Ik heb er de glazen deurtjes van mijn openhaard zelfs mee schoon gekregen. Ook de combimagnetron is bij mij weer schoon (en dat na 5 jaar lang smerig te zijn geweest, erg he, ben niet zo’n huisvrouw). 't schijnt ook niet giftig te zijn, mwah, moet je maar met een korrel zout nemen.
Tss, 't lijkt wel of ik zelf hier reclame maak. Maar echt, 't werkte bij mij super.

Misschien dreft?
Het ontvet wel heel goed.
Weet wel een middeltje tegen de luchtjes in de magentron en oven.
Een schaaltje met water en citroensap, 1 deel water en 1 deel citroensap.
En dat dan 3 tot 5 minuten laten koken in oven of magetron.

Groetjes Mim

schaaltje met azijn laten koken wil ook. idd water laten koken, dan komt het ergste vaak al los, en er dan een schoonmaakmiddel op loslaten. zo doe ik het althans, en hij is pas weer helemaal schoon

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe
is that it has never tried to contact us.

Ik hoor graag wat heeft geholpen. Ik ben hier ook in de weer geweest met Quick & Brite, zowel de dikke smurrie als de vloeibare versie, maar behalve dat mijn gerechten de eerste tijd stonken (en het zou geurloos zijn) heeft het weinig geholpen.

Ik heb ook zo’n zwarte bakplaat, die schrapen we af en toe grootendeels schoon met een scherp ijzer dingetje (geen idee wat het is, George bewaart altijd van alles en had dat nog liggen en dat bleek nu van pas te komen). De binnenkant van mijn oven is gelukkig al zwart, maar mijn lamp zit er ook niet uit, dus ik hoop dat de gouden tip nog komt.

Succes Kim!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ik geef af en toe mijn glazenschaal uit de oven mee met mijn zus.
Die werkt als kok in de keuken van een bejaardentehuis.
Hebben daar een speciaal programma voor in hun oven.
Komt ie weer helemaal mooi schoon trug.
Errug handig!

Groetjes Mim

Gewijzigd door - mimpie op 27 Sep 2004 21:07:40

Op de bakplaar van mijn gewone oven doe ik altijd zilverfolie ( ook op de bodem ) Schoonmaken is hier dus de folie verwijderen. Verder weet ik het effe niet.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

haaha, Dat met die folie doe ik ook altijd. Mag echter niet altijd baten, loopt er vaak gewoon naast.
Carola, wat gek dat 't bij jou zo stinkt die Quick &Brite, bij mij was ie echt geurloos (in ieder geval heb ik er later niet meer van gemerkt bij 't bakken).

Ik vind die quick & brite op zich erg goed werken. Maar dat water laten koken in de magnetron is ook erg goed. Dat scheelt een heleboel schrobben. Ik kijk altijd naar die 2 dames die overal schoonmaken. Misschien hebben zij ook een website met middeltjes. hun idee van ramen lappen met uien is goed bevallen en de vitrage met bruistabletten voor kunstgebitten werkt ook erg goed. Ik zal eens kijken of ze een website hebben.

Liefs Kristel

haha, die dames hebben overal wat voor he? cola in het toilet, en het werkt nog ook, mijn broer heeft het geprobeerd.
Ik gebruik nu om te ontkalken ook altijd azijn met water, werkt prima.
ramenzemen kun je trouwens ook met kranten doen: natte krant eerst, nazemen met een droge krant. glimt as een t…

Groet, Mo

hee Mo,
Komen er dan geen inktvlekken op de ramen, van die kranten???

Cola in het toilet? Die heb ik gemist.
Wat moet dat doen dan?

Liefs Kristel

Ikkeben eventjes aan het snuffelen geweest en de dames zeggen het navolgende:

Magnifieke Magnetron
Zet in de magnetron een bak met warm water en wat schijfjes citroen. Zet deze op vol vermogen en laat het geheel minimaal vijf minuten koken. Het hete water zorgt ervoor dat het vuil losweekt én de citroen geeft weer een frisse geur aan de magnetron.

Ze hebben hun eigen site op rtl4.nl

Liefs Kristel

Die cola in het toilet maakt je toilet heel netjes schoon, dat bijt uit zeg maar. ze zeggen eens in de week een flut cola door de pot, dan hoef je geen chloot etc te gebruiken.

en inkt op het raam krijg je er niet van hoor, kranten kun je heel goed mee poetsen, als je koper hebt gepoetst kun je het met een krant napoetsen, blijft het langer glimmen, en ik heb een antieke kachel, en die poets ik ook met kranten, dot kachelpoets er op, en glimmen met die handel

ik zal eens op die site kijken van de dames, ik vind het nl wel zo prettig om niet al te veel chemie toe te passen met schoonmaken ivm ons milleu, dus misschien hebben ze tips, word ik een stralende huisvrouw straks

Groet, Mo

Het recept van ramen lappen, heb ik van een ex ramenlapper. Water, een klein beetje dreft ( dat zorgt dat het rubber soepel blijft van de trekker ) en een scheut chloor. Werkt wel als een tierelier. Mooi schoon en geen strepen. echt super !

Maar ruikt je hele huis dan niet naar uien als je (min of meer) je ramen ermee lapt???

Groetjes, mamma van Stephan

Ga ik gauw eens proberen, want daar ben ik blijer mee dan chloor natuurlijk.

Oké, dom van mij (ben ook maar blond)

Grappig zeg al die schoonmaaktips. Is erg goed voor mijn nesteldrang .
Alleen jammer dat ik moet werken, want mijn handen jeuken.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Die onthou ik!