Weerstand verhogen baby 11 weken?

Neeltje heeft zoals ik hier ook had verteld toen ze 6 weken was in het ziekenhuis gelegen met , bleek uiteindelijk, een darmvirusje ( buikgriep). Dat viel achteraf dus gelukkig mee al was het natuurlijk hartstikke zielig voor haar.
Nou was ze vorige week weer ziek, opeens s nachts 40 graden koorts. Ik schrok me rot en ben s nachts naar de huisartsenpost gaan bellen en ik kon meteen komen. Nu dachten ze dat het een verkoudheidsvirus was, niets om me erg zorgen om te maken en zolang ze goed ( genoeg) dronk en ze binnen een paar dagen weer zou opknappen, was het ok. Twee dagen later had ze nog koorts en het zat me niet lekker en ik ben weer naar de dokter gegaan. Hij vond dat ze er ondanks de koorts goed uitzag en zei ook “uitzieken”. Wel had hij overlegd met de kinderarts uit het ziekenhuis die toen Neeltje had behandeld en zij zei hetzelfde. Gelukkig was de volgende dag de koorts weg en knapte ze weer op. ( wat gaat dat snel bij zo’n kleintje!) Hoe dan ook, mijn kind van 11 weken is al twee keer ziek geweest en dat is gewoon heel naar en Minke had nooit wat dus ik ben misschien ook niets gewend… Ik vraag me nu af of ik haar weerstand kan verhogen met iets, bv bepaalde ( homeopathische) druppeltjes oid.Ik geef nog deels bv dus dat krijgt ze ook nog. De ha zei dat Minke waarschijnlijk van alles ( virussen) meeneemt uit de creche en dat er weinig aan te doen is, maar ik hoop toch dat jullie een advies hebben wat ik nog meer kan doen om Neeltje te helpen. iets waar jullie goede ervaringen mee hebben?
groetjes en bedankt vast!

Lilypie First Birthday tickers

vervelend voor je zeg!
de eerste drie maanden hebben die ukkies zowiezo weinig weerstand, dat bouwen ze met de dag op. Denk dat ze het ergste gehad heeft, ze is bijna 3 maanden.
Hopelijk blijft het hierbij!
Aanvullende druppeltjes oid ken ik zelf niet, sorry!

Niets vervelender dan een kindje dat ziek is! Je kunt zo weinig voor ze doen, behalve paracetamol zetpilletje en lekker bij je nemen.
Ik ken geen middeltjes voor jonge baby’s om de weerstand te verhogen,
met de borstvoeding geef je haar al zoveel mogelijk mee.
Uiteindelijk doorloopt elk kind toch de meest voorkomende virussen, en daarmee bouwen ze ook juist weerstand op. Hoe vervelend het ook is dat je dochtertje ziek is, ze krijgt zo wel afweerstoffen. En de tijd van het jaar helpt ook niet echt mee he, zat virussen in de omloop momenteel!
Maar ik hoop natuurlijk dat ze voorlopig even vrij is van griepjes en andere virussen!

Groetjes Carolien

Vervelend dat ze zo vaak ziekig is, zeker als ze nog zo klein zijn!
Ik denk alleen dat je niet meer kan doen dan je al doet.
Je kan haar moeilijk isoleren van de buitenwereld

Troost je met de gedachte dat ze op deze manier veel weerstand opbouwd en hopelijk op latere leeftijd er weer baadt bij heeft.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Heb niks inhoudelijks toe tevoegen aan voorgaande reacties. Je hebt de pech dat we in een flink virusvol jaar zitten. Vervelend is het wel hoor voor je uk en voor jou.
K hoop ook dat ze nu even gezond blijft!
Vingers crossed!!!
Groetjes Henrieke