Het is al weer heel lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. En met een reden! Ik ben namelijk weer zwanger!!!
Geheel onverwacht maar absoluut wel gewenst, het is alleen wat snel.
Joep is inmiddels dik 9 maanden en ik zit alweer in mijn 18 week van mijn 2e zwangerschap. Tja, het kan snel gaan…
Toen ik stopte met de pil was ik na 2 weken zwanger van Joep en ook nu zijn we maar 1 keertje ‘iets’ vergeten…
Ik was de eerste dagen ook niet echt blij. Ik zag vooral de nadelen van twee van die kleintjes. Omdat ik er niet echt blij mee kon zijn voelde ik me heeeeel schuldig tegenover het kindje dus ik heb in de eerste dagen wel een paar tranen gelaten. Ook tegenover Joep voelde ik me schuldig; straks zou hij gaan denken dat we niet genoeg aan hem hebben…
Na de eerste echo (ik was toen 10 weken zwanger) begon het allemaal een beetje te landen en vooral toen ik ons kindje zag!
Ik voel me heel goed en ook met Joep gaat het goed, daardoor kan ik ook lekker genieten van hem en van deze zwangerschap. Hoewel een tweede zwangerschap echt heel anders is, die komt er veel meer een beetje 'bij’
Mijn buik groeit al hard en af en toe voel ik mijn onderrug ook wel. Joep is een stevige vent van ruim 10 kilo en we wonen twee hoog zonder lift dus ik sjouw heel wat af. Goed op letten dus!!!
Ga ik ook weer naar zwangerschapsgym, tja dat weet ik nog niet helemaal. Ik heb het idee dat ik het allemaal nog wel weet. De bevalling van Joep vond ik een ware hel (27 uur…) dus ik ben wat gewend en heb ook ontdekt dat je je nog zo goed kunt voorbereiden maar dat sommige dingen gaan zoals ze gaan en dat je daar niet zoveel invloed op kunt uitoefenen.
De zwangerschap van Joep was super en ook nu voel ik me heel goed. Alleen het idee dat het kindje er ook weer uit moet!!!
Iedereen om me heen zegt “joh een 2e gaat veel sneller” maar daar durf ik niet zo goed op te hopen omdat ik bang ben dat het weer zo’n hel wordt
Even voor de duidelijkheid, ik ben echt geen mietje (heb eens 2 dagen met een gebroken enkel rond gelopen) en schijn een hoge pijngrens te hebben!
De bevalling van Joep begon met het breken van mijn vliezen een paar uur later gevolgd door pittige weeen die alleen niet voor onsluiting zorgden. Na 24 uur weeen te hebben gehad had ik nog maar 5 cm! Na een infuus met een stimulerend middel gecmbineerd met pijnstilling is Joep na 4 keer persen in 14 geboren. Dat laatste vond ik helemaal niet erg alleen de weg er naar toe…
Maar goed, nu een tweede! We zullen wel zien hoe het gaat.
28 april hebben we de 20 weken echo en nu willen we wel graag weten wat ‘het’ wordt (ook uit praktisch oogpunt). Ik heb het voorgevoel dat het een meisje is maar dat kan ook een stiekem hopen zijn. Een jongen is net zo welkom natuurlijk, is ook heel leuk voor Joep, maar ik heb nu een jongen dus een meisje lijkt me wel erg leuk. Sinds een week of wat voel ik het kleintje ook. Heel gezellig!
Goed, het is een heel verhaal geworden. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn zwangerschap.
Weer zwanger!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Onze oudste was 7 maanden toen ik alweer zwanger werd van de tweede. Volledig gepland en gewenst overigens (vanwege mijn leeftijd wilden we niet te lang wachten met een 2e zwangerschap). Maar ondanks dat je weet dat je weer zwanger kunt zijn is het toch een hele omschakeling als de test “ja” zegt.
Een kleintje van 7 maanden is er voor je gevoel nog maar net en dan komt nummer 2 er alweer aan!
Dat wennen duurde maar kort en nu vind ik het heel erg leuk dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen de 2 dames zit.
Groetekes, Sje
Van harte gefeliciteerd. Ja ik adviseer niet zoveel tijd te besteden aan angst voor de bevalling maar ja, daar heb jij niets aan, want angst is angst en laat zich niet zomaar wegjagen. Ik hield me groot tegenover anderen maar was ook o zo bang. Ik was al eens eerder bevallen en vond dit heel erg zwaar. De tweede bevalling was echter totaal anders. De baby was er zo. En nu heb ik twee meiden.
Het is pittig, twee zo hulpbehoevend. Maar ook heel leuk !
Ik wens je een fijne zwangerschap toe !
Groetjes van Miranda
hey hey
leuk hoor gefeliciteert
zeker mooi leeftijd verschil heb zelf ook een dochter van nu 9 maanden en 3 weken
ben weer zwanger ook 1 keer onveilig en gelijk zwanger maar zeer gewenst alleen ben ik noggal bang dat het mis gaat want ben nu pas 5 a 6 weken
en heb een echo gehad en was niks te zien
erg eng maja morgen weer bloed laten prikken is maar weer afwachten pof ze dan wat kunnen zien en hoe het met me hcg staat
fijn dat je je nog lekker voelt
gr mariska
m rewijk
Joh, wat spannend zeg.
Kan me voorstellen dat je een beetje (behoorlijk) in de war bent en met spanning de bloedtest afwacht…
Sterkte met wachten.
Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
wat leuk nog een kleintje er bij. van harte gefeliciteerd met je zwangerschap .en geniet er lekker van
groetjes marielle mama van tanja
kan me zo voorstellen dat het effe flink schrikken was.
maar van harte gefelicteerd en geniet van je zwangerschap
Groetjes Marianne mama van Ruben
hey
de bloedtest is goed uitgepakt
me hcg ging flink omhoog dus goed teken heb daarna nog een echo gehad
was nu ander halve week geleden een vruchtzakje te zien en een eierzakje
over een maand moet ik weer voor een echo ben ik rond 10 a 11 weken
julie horen het weer van mijn
gr mariska
m rewijk