Wéér wat nieuws

Zit Stephan vanmorgen te eten, wil hij na een paar happen al niet meer (normaal vind hij het hartstikke lekker).
Na veel aandringen wil hij alsnog niet.
Dus ik vraag: waarom wil je dan niet eten??
"Nou, daar wordt ik DIK van hoor!"
Tsja…
Hij meende het echt en was dus amper over te halen om te eten.

Ik heb hem toch nog 5 happen laten eten (beetje gedwongen, zo van: 5 hapjes en dan mag je de rest laten staan) en nu ga ik maar eens heel goed bedenken hoe ik aan zijn verstand ga peuteren dat hij van eten niet dik wordt maar juist groot.
Hij begrijpt momenteel ff dat verschil niet.
Hij haalt de laatste paar dagen steeds groot worden met dik worden door elkaar.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik ooit gezegd heb dat dik worden erg is ofzo (dat hij het daarom doet).

Nou ja, waait wel weer over!

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 20 Oct 2004 10:27:28

beetje klein om op dieet te gaan ja.
Ja, hij zal misschien ergens wat opgevangen hebben? laatste tijd zie en hoor je veel over dat kinderen in nederland te dik zijn, dus misschien heeft ie daar wat over gehoord?

succes met uitleggen van verschil tussen dik en groot

Tja dik en groot ??? Is ook niet makkelijk. Voor hetzelfde geld heeft ie inderdaad iets opgevangen ergens ja, misschien op tv of zo. Lastig hoor ! Als je groot word, dan word je ook dikker hoor.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

hiihihh moet wel lachen wat een manneke zeg haha

het is heir zo als ik matze koop of andere krakers zeggen ze al ooohhh mama gaat lijnen,terwijl ik dat 1x voor de gein zei toen ze vroegen waarom eet je dat,ik zei oooghhhh voor de lijn hahhaha

nou stephan sterkte me lijken hoor ahaha

hahaha bieb dat is denk ik een stop woord, want tanja zegt het ook soms dan is ze aan het eten, en dan is het in ene daar wordt ik dik van, of van wat is dit terwijl ze het wel weet hih of hoe heet dat ,ja het is allemaal heel herkenbaar

groetjes marielle mama van tanja

Aan de ene kant is het wel grappig, aan de andere kant denk je misschien of je je zorgen moet maken.

Jens heeft het ook een paar keer gezegd, maar ik denk niet dat ie zichzelf te dik vind (integendeel!), maar dat ie het gewoon ergens heeft opgevangen.

Ik probeer zelf niet te laten merken dat ik zelf wel aan lijnen ben geweest en er nu nog aan denk, al is het soms wel eens moeilijk uitleggen/eromheen praten als Jens vraagt of ik geen toetje moet. Ook zeg ik dat ik vlees net als hem erg lekker vind. Als ie zelf met het woord vegetariër op de proppen komt, zal ik hem de waarheid vertellen.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003