Weer vragen over zindelijk worden :-(

Ik word er een beetje gefrustreerd van. Eva plaste een tijdje prima op het potje en dat beloonden we met stickers en een cadeautje toen ze er 20 had. Ze heeft er nu alweer bijna 20, maar de stickers interesseren haar niet meer. Ze zegt soms dat ze moet plassen en gaat dan op het potje, maar het lukt niet meer. Ze heeft vanochtend de hele ochtend in haar blote bips gelopen met haar prinsessenjurk aan, maar niks gedaan. De hele ochtend niet! Nu ze slaapt, heeft ze een luier aan en ik weet 100% zeker dat ze die volplast en poept. Gisteren maar liefst 4x gepoept! Het lukt allemaal niet goed meer.

Gisteren plaste ze in de tuin en bleek ze ook gepoept te hebben. Ik vond het enorm vies om die onderbroek leeg te storten (haha) boven de wc en daarna af te spoelen! Ze is al zo groot. Ze poepte 4x in haar luier en geeft to-taal niet aan dat ze poept. Ze lijkt het zelfs op te sparen tot het moment dat die luier aan is en ja, dat is best vaak nog. Want ik ga zo echt nog niet naar de winkel, ze heeft veel te vaak ongelukjes nog en het kan haar geen moer schelen lijkt het wel. Wat moet ik hier nu mee?

Ik heb de tip van Miniboy geprobeerd, dus een onderbroekje aan en daar overheen een luierbroekje toen we naar de IKEA gingen. Zei ze dat ze moest plassen, dus ik vond dat al stoer en nam haar mee. Onderbroekje kliedernat. Ze had gewoon geplast. Ze laat alles gewoon nog lopen! Vervelend, want het ging best ok. En nu ik weet dat er al zoveel kindjes hier zindelijk zijn, vind ik het extra vervelend eigenlijk…Ik weet ook niet goed hoe ik het aan moet pakken nu? We gaan nog op vakantie en dan wordt het denk ik helemaal niks?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij gaan nu starten, maar mijn moeder zei gisteren al dat het zo 6 maanden kan duren, de ene is heel vlot en de andere niet, Ik weet not hoe morgan gaat reageren, ze vind verschonen niks dus kan dat als ze door heeft hoe het werkt met de stikkers en het plassen op de wc ze zo zindelijk is, maar ja morgan is ook van de diva ik doe waar ik zin in heb club dus kan ook zijn dat ze denk boeie dus ik moet ook maar zien hoe of wat, ik weet alleen dat me ma zei dat het volhouden is, niet terug gaan naar de luier dan, aar door zetten want pushen heeft geen zin, maar terug gaan naar luiers ook niet. Het is weer een fase die we door moeten zetten denk ik en waarvan de aanhouder wint.

Groetjes,

Michèle

Je zou zeggen dat die diva’s juist heel snel zindelijk zijn, omdat zij natuurlijk vies zijn van poep en plas! Maar Eva geeft er niks om. Ze klaagt wel dat het vies is, maar als we dan zeggen dat ze het ook op de pot kan doen, gebeurt er toch niks. We zetten maar door, maar ik vind dit echt een moeilijk proces. Zeker omdat je ook niet wilt dat ze in de AH steeds moeten dweilen enzo en van een natte bank word ik ook niet zo blij. Argh, die onderbroek vol poep was helemaal vies. Ik dacht meteen aan vroeger, voordat de luiers bestonden…en dat doen bij zoveel kinderen!

Pushen heeft inderdaad geen zin, maar ik vind het zo raar dat ze het eerst keurig aan gaf en nu niet meer? Zal ik haar dan toch in een natte broek laten lopen? Maar vandaag had ze die niet eens, ze plaste gewoon NIET! Moeilijk! Als andere kindjes het kunnen, moet het vanzelf goed komen, maar ik blijf het moeilijk vinden hoe je het nou aan moet pakken, omdat alle adviezen zo anders zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Bij Erik was het precies hetzelfde. Eerst ging het als een speer toen we hem met de stickers beloonden. Daar kwam de klad in, want het boeide hem niet meer zo en we hebben het even laten rusten. De laatste tijd gaf hij ineens steeds vaker aan dat hij geen luier om wilde en we zijn nu in een paar dagen tijd super bezig hier! Hij heeft vandaag nog geen ongelukjes gehad (de hele dag al geen luier om m.u.v. het middagslaapje) en geeft zelf aan wanneer hij moet en een enkele keer zeggen wij dat hij even moet plassen. Poepen deed hij vanmiddag in z’n luier

En Erik is een stuk ouder hè, dan Eva. Het frustreerde mij ook dat het hem nog niks boeide in vergelijking met al z’n leeftijdsgenootjes van Ikkeben. Maar zo zie je maar, ineens geven ze het zelf aan en kan het snel gaan. Die luiers zijn hier overdag verleden tijd wat mij betreft. Heb vertrouwen in je meisje en push niet te veel, het komt goed!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik lees dat Eva net 3 jaar is, nog jong hoor!
Hier waren de jongens allebei 3.5 (oudste wel meteen dag en nacht zindelijk ineens)
en jongste nu plassen al wel hele tijd maar poepen gaat nu net een paar weekjes goed.
Hij wordt 1 oktober 4!!!

's nachts is hij nog niet zindelijk, maar ben allang blij dat de angst voor het poepen over is, hopelijk blijft het ook zo!!

succes het lukt echt wel een keer.
TJa, ik weet hoe jeje voelt (zo voelde ik me ook) en iedereen zei tegen me het komt wel goed, maar het komt echt goed!

Heel vele succes en groeten,

Bij Dylano ging het binnen 2 weken goed, maar het is pittig en doorzetten Heb ook op het punt gestaan om op te geven hoor, maar denk no way je kunt het dat heb je bewezen.
Hoop nu niet nou ik dit typ dat hij morgen alles in zijn broek doet

Heb je de wc al geprobeert? Want Madelon wou niet op de pot en bij Dylano heb ik dat een paar maanden terug geprobeerd en dat vond hij ook niets bleef niet zitten en op de wc wel.

Liefs Michelle